Informatyczne Systemy Zarządzania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

przetwarzaniu informacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Horyzontalne scenariusze pracy
Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Problemy zastosowania systemów ERP w działalności logistycznej
SYSTEM MRP JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
Czym jest zarządzanie operacyjne
Grzegorz Jokiel Na podstawie materiałów firmy IDS-Scheer
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
4. Ewolucja systemów informatycznych zarządzania (SIZ)
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
4. Informatyzacja logistyki (MRP/ERP/SOA)
Katedra Podstaw Systemów Technicznych Politechnika Śląska
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Techniki i rozwiązania IT w optymalizacji procesów
Systemy zintegrowane klasy ERP
Typy systemów informacyjnych
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie 1. Zarządzanie
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ i ZARZĄDZANIA
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Prof. Aleksander Surdej
Planowanie przepływów materiałów
Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji
Bazy danych, sieci i systemy komputerowe
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
Dr inż. Andrzej Macioł Systemy ERP dr inż. Andrzej Macioł
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Ergonomia procesów informacyjnych
Systemy informatyczne zarządzania
Budowa systemu informacyjnego
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
Inżynier budowy systemów komputerowych nadzoruje, projektuje i konstruuje systemy oraz wdraża oprogramowanie systemowe w różnych dziedzinach gospodarki.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
System ERP w mojej praktyce
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Zapis prezentacji:

Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł http://amber.zarz.agh.edu.pl/amaciol/

Plan wykładów Stan zastosowań informatyki w zarządzaniu Problemy informacyjno-decyzyjne systemów zarządzania Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania Trendy rozwoju systemów informatycznych Problemy doboru i oceny zintegrowanych systemów zarządzania Metody wdrażania zintegrowanych systemów

Stan zastosowań informatyki w zarządzaniu Komputery osobiste i urządzenia mobilne Systemy dziedzinowe Systemy zintegrowane Systemy specjalizowane Zastosowania sieciowe Zarządzanie wiedzą Analizy, badania i wspomaganie decyzji

Komputery osobiste i urządzenia mobilne Gromadzenie i przetwarzanie danych dla własnych potrzeb Rozwiązywanie indywidualnych problemów decyzyjnych Prezentacja wyników Dostęp do sieci korporacyjnej i rozległej Dostęp do systemów korporacyjnych

Systemy dziedzinowe Przetwarzanie danych i realizacja funkcji administracyjno biurowych Ograniczone funkcje analityczne Obszar stosowania: finanse i księgowość, sprzedaż (zbyt) magazyny Powszechna dostępność i możliwość łączenia w zintegrowane pakiety

Systemy dziedzinowe – przykład systemu FK

Systemy zintegrowane Enterprise Resource Planing – zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa Kompleksowe wspomaganie zarządzania całym przedsiębiorstwem Konstrukcja modułowa oparta o zintegrowaną bazę danych i repozytorium aplikacji Dostępne dla dużych korporacji i w ograniczonym zakresie dla MŚP

Systemy specjalizowane CRM (Customer Relationship Management) – systemy zarządzania kontaktami z klientem SCM (Supply Chain Management) – systemy wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw CE (Concurrent Engineering) – projektowanie współbieżne APS - Advanced Planning and Scheduling – planowanie i harmonogramowanie produkcji Rozwiązania branżowe i własne użytkowników

Zastosowania sieciowe Poczta i inne usługi internetowe Grupa aplikacji (E-Zakupy, E-Sprzedaż, aplikacje wykorzystujące technologie bezprzewodowe) wykorzystujących internet w kontaktach uczestników łańcucha dostaw e-collaboration – zawansowane aplikacje umożliwiające dynamiczną współpracę w sieci (np. koordynację planów) Bankowość elektroniczna

Zarządzanie wiedzą i Business Inteligence Koncepcje organizacyjne i narzędzia komputerowe pozwalające na pełne wykorzystanie kapitału intelektualnego zgromadzonego w organizacjach Hurtownie danych i narzędzia do eksploracji danych (data mining) Systemy wymiany dokumentów i informacji Portale korporacyjne Wspomaganie procesów pracy

Analizy, badania i wspomaganie decyzji Zaawansowane oprogramowanie biurowe Oprogramowanie specjalistyczne do wspomaganie decyzji: symulatory pakiety statystyczne rozwiązania indywidualne inteligentne systemy wspomagania decyzji Języki algorytmiczne (VB, C i inne)

Problemy informacyjno-decyzyjne systemów zarządzania

Agenda Informacyjny system zarządzania Podejście procesowe w analizie systemów zarządzania Prognozowanie i rozwój – planowanie strategiczne Zarządzanie kontaktami z klientem Planowanie działalności podstawowej Organizowanie działalności przedsiębiorstwa Kontrola

Przedsiębiorstwo jako system

Informatyka Gospodarcza (Ekonomiczna) Nauka zajmująca się projektowaniem i realizacją skomputeryzowanych systemów informacyjnych i komunikacyjnych [Scheer A-W.]

Nowy paradygmat Pojęcie ISZ to jedynie forma myślowa czystego rozumu nakazująca dostrzegać w pierwszym rzędzie informacyjną istotę zarządzania organizacją ISZ nie jest więc de facto bytem samym w sobie ani wyodrębnioną częścią systemu zarządzania, jest z nim tożsamy

Wybrane konsekwencje nowego paradygmatu Nie ma sensu pytanie czy najpierw doskonalić system zarządzania czy system informacyjny. Nie można zmieniać organizacji nie zmieniając jej istoty informacyjnej. Projektując nowe rozwiązania w zakresie narzędzi informacyjnych musimy brać pod uwagę zmiany organizacji w jej pełnym wymiarze.

Podejście procesowe Organizacja realizuje swoje cele strategiczne w sposób ciągły i racjonalny Organizacja działa w zmieniającym się dynamicznie otoczeniu, na które chce oddziaływać i jednocześnie podlega jego oddziaływaniom Interakcje organizacji z elementami otoczenia to zdarzenia wywołane przez działania organizacji lub otoczenia Każde zdarzenie wywołuje proces w organizacji lub jest skutkiem procesu realizowanego przez organizację

Podejście procesowe Stosując fenomenologiczne podejście do analizy organizacji musimy skupić się na zdarzeniach i procesach Należy więc najpierw definiować zdarzenia, później procesy i opisywać organizację jako maszynę realizującą procesy Doskonaląc organizację doskonalimy sposób realizacji procesów a dopiero później jej wewnętrzną strukturę Organizacja jest doskonale zarządzana jeżeli najlepiej jak to możliwe realizuje procesy (odpowiada na zdarzenia)

Podejście procesowe Mówiąc o Informacyjnych Systemach Zarządzania powinniśmy skupić się na tych aspektach realizacji procesów zarządzania (biznesowych), które są lub mogą być doskonalone przez organizację, narzędzia i metody przetwarzania informacji Musimy brać pod uwagę zarówno realizowane obecnie procesy jak i procesy, które będą musiały być realizowane w przypadku pojawienia się nowego rodzaju zdarzeń i celów organizacji Musimy pamiętać o integracji procesów

Wybrane procesy dla Firmy Rozpoznawanie rynku Prowadzenie dialogu z klientem Dostarczanie wyrobów Wytwarzanie Zaopatrywanie Gospodarowanie pieniądzem

Integracja przedsiębiorstwa Umożliwienie przepływu informacji wewnątrz organizacji poprzez jej granice wewnętrzne Ukształtowanie działań, procesów pracy i przepływów informacyjnych zgodnie z procesami biznesowymi Umożliwienie pełnej komunikacji pomiędzy aplikacjami komputerowymi Otwarcie przedsiębiorstwa na zewnątrz

Integracja przedsiębiorstwa (przykład) Przedsiębiorstwo telekomunikacyjne zmienia sposób obsługi klientów Ustalane są nowe cele strategiczne: zahamowanie procesu odchodzenia klientów z firmy, pozyskanie nowych klientów, obniżenie kosztów obsługi klienta. Sformułowany zostaje model obsługi klientów Sporządza się plan wymagań wobec nowego systemu informacyjnego

Integracja przedsiębiorstwa (przykład) Powstaje zespół odpowiedzialny za wprowadzenie nowego rozwiązania Zespół dokonuje przeglądu istniejącej organizacji i dostępnych narzędzi komputerowych Zespół poszukuje przykładów najlepszych rozwiązań (benchmarking) W wyniku oceny stanu istniejącego i wyników benchmarkingu powstaje projekt nowego rozwiązania

Integracja przedsiębiorstwa (przykład) Przyjęta zostaje koncepcja połączenia istniejącego zintegrowanego systemu zarządzania (ERP) z modułem CRM zakupionym u renomowanego dostawcy Powstaje zespół wdrożeniowy, która ogłasza przetarg na „Integratora” nowego rozwiązania Na nowo opracowywane są procedury obsługi klienta Następuje reorganizacja systemu zarządzania

Integracja przedsiębiorstwa (przykład) Wdrażany jest moduł CRM Następuje pełna integracja wokół procesów obsługi klienta Wszystkie informacje o kontaktach z klientami są gromadzone i udostępniane w jednym miejscu Służby marketingowe planują swoje działania w oparciu o dane gromadzone w całym przedsiębiorstwie itd.

Rozwój koncepcji reorganizacji i usprawniania procesów zarządzania Integracja struktur zarządzania poprzez Systemy Informatyczne BPR/I Reorganizacja systemów zarządzania reengineering Organizacja Ucząca się (LO) ERP MRP II