1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
ocenianie, które pomaga się uczyć
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wykorzystanie w szkole
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
im. Króla Jana III Sobieskiego
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Absencja uczniów.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Metody aktywne w nowoczesnym nauczaniu
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Program VNC jako pomoc w lekcji
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Obserwacja wybranych uczniów
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Laboratoria Praktyki Edukacyjnej.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
OK – obserwacja koleżeńska.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Co to jest spacer edukacyjny?
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
KONFERENCJA „Nowoczesna szkoła – podnoszenie i eksponowanie jakości pracy” 24 września 2015 r Organizator: Zarząd Okręgu Łódzkiego ZNP KONFERENCJA „Nowoczesna.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Rok szkolny 2013/2014 Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Lublin, sierpień 2014 r.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Doskonaląca Analiza Nauczania Konferencja upowszechniająca
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji

Cele stosowania procedury: Uzyskanie informacji o procesie uczenia się uczniów podczas lekcji i wykorzystanie tych informacji do modyfikowania sposobów pracy z uczniami. Poszukiwanie dowodów na widoczne uczenie się uczniów.

Lekcje nagrywa nauczyciel, który chce doskonalić swój warsztat pracy. Nagrane lekcje poddawane są ukierunkowanej obserwacji, po której nauczyciel otrzymuje informację zwrotną od obserwatorów. Nagrywanie i omawianie lekcji – po co?

1.Nauczyciel nagrywa lekcję. 2.Nauczyciel informuje obserwatorów przedmiocie/przedmiotach obserwacji oraz przekazuje inne istotne, jego zdaniem, informacje na temat lekcji. Nagrywanie i omawianie lekcji – jak?

3. Obserwatorzy oglądają nagranie całej lekcji lub jej fragmentu, obserwując wybranych uczniów, wykorzystując arkusz obserwacji. Lekcja lub jej fragmenty mogą być odtwarzane wielokrotnie. Nagrywanie i omawianie lekcji – jak?

4.Obserwatorzy przekazują informację zwrotną nauczycielowi. 5.Nauczyciel prowadzący lekcję wykorzystuje wnioski z IZ do zaplanowania zmian w procesie nauczania. N agrywani e i omawiani e lekcji – jak?

1.Wzajemne obserwacje nagranych lekcji pozwalają na podniesienie efektywności nauczania. 2.Wielokrotne oglądanie lekcji lub jej fragmentów oparte o wypracowany arkusz obserwacji pozwala na pogłębioną IZ. 3.Minimalna ingerencja w tok zajęć – uczniowie szybko przyzwyczajają się do kamery. 4.Rozwija się i doskonali współpraca nauczycieli. Nagrywanie i omawianie lekcji – korzyści