Zarządzanie dostawcami i umowy SLA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektem informatycznym
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Michał Żwinis s3472.
Service Level Agreement
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami partnerskimi
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
GRC.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
.... kreujemy nowoczesne, efektywniejsze podejście do wiedzy w biznesie.
Zarządzanie jakością projektu
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Metodyki zarządzania projektami
Marta Kozal Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk Warszawa, Grant.
Planowanie przepływów materiałów
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Katarzyna Urbańczyk Nr albumu Grupa ZZ5. Z badania Outsourcing Center Survey przeprowadzonego przez Outsourcing Center wynika, że przyczyny, z powodu.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
PKJPA Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Funkcjonowanie i znaczenie standardów realizacji na rynku badawczym
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”
1.Rozpoczęcie działalności w 1983 r., 2.Udział w przetargach i realizacja wszystkich zadań z zakresu budownictwa drogowego, 3.Obszar działań obejmuje.
Wdrożenie Foglight w Urzędzie Dozoru Technicznego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYDZIAŁ INFORMATYKI STOSOWANEJ VPN TYPU KLIENT-SERWER, KONFIGURACJA NA MICROSOFT ISA 2006.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Techniki Informacji i Komunikacji
Plan projektu biznesowego
Grzegorz Chodak Wykład
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Obywatel w gospodarce rynkowej Prawa pracodawcy i pracownika Formy zatrudnienia Dokumenty aplikacyjne.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie dostawcami i umowy SLA Paweł Ciszewski

Uomowy SLA w IT obejmują: Umowy pomiędzy organizacją a działem IT Umowy pomiędzy organizacją a dostawcą zewnętrznym Umowy pomiędzy producentem systemu informatycznego i jego podwykonawcami Umowy dotyczące jakości infrastruktury, np. sieci komputerowej

Podwykonawcy Podwykonawcy są potrzebni, gdy: Brakuje czasu na zrealizowanie projektu Brakuje zasobów Brakuje wiedzy Koszty przy obecnych zasobach są zbyt duże

Drobni podwykonawcy Krótki czas małe koszty niskie ryzyko dobra kontrola małego zespołu Możliwość integracji podwykonawcy z wykonawcą Pracownicy mają wielu przełożonych

Duży podwykonawca Niewielka kontrola – dostawca dostarcza gotowy projekt Długi czas Duży koszt Problemy ze spełnieniem wymagań – potrzebne umowy SLA

Outsourcing Zbieranie informacji Rozpisanie przetargu Spisanie propozycji umowy Negocjacje Podpisanie umowy Komunikacja i koordynacja Nadzór Odbiór produktów

Motywowanie dostawców Pozytywne bodźce poprawiają relacje dostawca-klient - dzięki nim obie strony kontraktu będą usatysfakcjonowane, gdy usługa zostanie dobrze wykonana Bodźce negatywne będą mobilizować nierzetelnego usługodawcę

Motywowanie dostawców

Kierownictwo firmy zlecającej usługę powinno: nawiązać dobre stosunki interpersonalne z kierownictwem firmy outsourcingowej zapewnić dostawcę, że może liczyć na dalszą współpracę, jeśli dobrze wywiąże się z obecnej umowy (nie będzie mowy o dalszych zleceniach, jeśli usługa nie będzie satysfakcjonująca) zasygnalizować gotowość do rozgłaszania pozytywnych opinii o dostawcy (a niekorzystnych, gdy dostawca będzie źle pracował)

Założenia vs realizacja Po zakończeniu każdego ważnego etapu prac outsourcingowych należy go ocenić Co najmniej raz w miesiącu przedsiębiorstwo powinno sprawdzać, w jakim stopniu dostawca realizuje jego cele i czy podejmuje odpowiednie wysiłki, by te cele osiągać Punktem wyjścia dla procesu kontroli są warunki umowy dotyczące norm i poziomu usług, jakie zobowiązał się realizować dostawca. Umowa jest podstawą do rozwiązywania większości stwierdzonych w czasie kontroli problemów, ale nie jest w stanie przewidzieć każdej sytuacji konfliktowej między dostawcą a zleceniodawcą.

Kontrola i raportowanie Kontrola dostawcy powinna być prowadzona w podobny sposób, co zespołu projektowego Kontrole powinny wykrywać niezgodności ze standardami Należy narzucić dostawcy zakres i czas raportowania

Umowy SLA (service Level Agreement) Można przy ich pomocy zbudować mechanizmy kontroli i raportowania Można przy ich pomocy mierzyć jakość Można narzucić standardy – wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne Określają budżet, którym dysponuje podwykonawca Określa role i zakresy odpowiedzialności obydwu stron umowy

Co może zawierać SLA OBOWIĄZEK ZACHOWANIA POUFNOŚCI OGRANICZENIA DZIAŁAŃ KONKURENCYJNYCH CZAS TRWANIA UMOWY WYPOWIEDZENIE UMOWY PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO WYPOWIEDZENIE UMOWY PRZEZ WYKONAWCĘ

Co może zawierać SLA ROLE PRACOWNIKÓW PO STRONIE DOSTAWCY I KLIENTA, ZAKRESY ICH ODPOWIEDZIALNOŚCI ORGANIZACJE, OD KTÓRYCH ŚWIADCZONE USŁUGI SĄ ZALEŻNE (np. dostawcy energii i usług telekomunikacyjnych) METRYKI: DOSTĘPNOŚĆ USŁUGI – ILE GODZIN W TYGODNIU SYSTEM MUSI FUNKCJONOWAĆ W JAKICH GODZINACH DOSTĘPNA JEST POMOC TECHNICZNA I CO OBEJMUJE

Role potrzebne w przypadku korzystania z outsourcingu Negocjatorzy Podpisujący umowę Koordynator podwykonawcy Prawnicy – tworzenie umów SLA Konsultanci, często zewnętrzni Zespół odbiorczy

SLA w MOF Service Level Agreement Review Performed periodically SLA defined targets and metrics Customer satisfaction Costs

Materiały źródłowe http://www.microsoft.com/technet/itsolutions/techguide/mof/mofpm.mspx http://www.remedy.com/solutions/servicemgmt/sla.htm http://www.ad.uiuc.edu/implement_sla.htm - przykład SLA http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5766 - outsourcing