Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów
Ankietę przeprowadzono w marcu 2012 r Ankietę przeprowadzono w marcu 2012 r. W ankiecie wzięło udział: - 16 uczniów klasy IV - 16 uczniów klasy V - 12 uczniów klasy VI Na wykresach poszczególne klasy zostały przedstawione następująco: IV V VI
Czy znasz zasady oceniania w Twojej szkole?
Jeśli tak, to w jaki sposób zostałeś z nimi zapoznany?
Czy według ciebie jesteś oceniany sprawiedliwie?
Czy zasady oceniania z poszczególnych przedmiotów są dla ciebie zrozumiałe?
Na lekcjach jesteś najczęściej oceniany za: (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Czy uważasz, że na oceny z przedmiotów mają wpływ także: (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Jeśli tak, to jakich przedmiotów to dotyczy Jeśli tak, to jakich przedmiotów to dotyczy? - Klasa V: matematyka, religia - Klasa VI: matematyka
Czy nauczyciele przestrzegają ustalonych zasad oceniania?
Jeśli nie, to jakich przedmiotów to dotyczy Jeśli nie, to jakich przedmiotów to dotyczy? Klasa IV: język niemiecki, język angielski
Czy masz możliwość poprawienia oceny?
Jeśli nie, to jakich przedmiotów to dotyczy Jeśli nie, to jakich przedmiotów to dotyczy? Klasa IV: język niemiecki – 2 osoby (gdy brakuje 0,5 pkt to i tak słabsza ocena 3 a nie 3+) Klasa V: przyroda (2 osoby), język niemiecki (2 osoby), historia Klasa VI: język niemiecki (8 osób), matematyka, przyroda
Czy pozytywna ocena motywuje cię do nauki?
Czy negatywna ocena motywuje cię do nauki?
Czy zasady oceniania z poszczególnych przedmiotów uwzględniają twoje możliwości?
Jeśli nie, to jakich przedmiotów to dotyczy? Klasa IV: muzyka Klasa VI: język niemiecki, plastyka, muzyka
Wskaż określenia, które twoim zdaniem najlepiej charakteryzują ocenianie w szkole: (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Czy nauczyciele informują cię o przypuszczalnych ocenach ze swoich przedmiotów na półrocze i koniec roku szkolnego?
Czy zgadzasz się z przyjętymi zasadami oceniania z zachowania?