Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w CHOJNIE. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekty unijne realizowane w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
ECVET PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
Przygotowanie językowe uczniów odbywających staże zawodowe
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu ECVET Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie

Projekty LdV/Erasmus + realizowane w ZSP w Chojnie Rok Tytuł projektu Nr umowy Nr projektu Kwota dofinanso- wania w EURO Liczba stażystów w krajach Łączna liczba stażystów i opiekunów 2006 2007 ,,Hotel Europa” M06/011/k/A/485 PL/06/A/Pla/174485 58.797,00 Niemcy - 20 Anglia - 16 36 uczniów 4 nauczycieli 2008 ,,Staże w Europejskich Hotelach” 07-LdV/M07/k/IVT/122 PL/07/LLP-LdV/IVT/140106 41.533,00 Niemcy - 16 Anglia - 8 24 uczniów 2 nauczycieli 2009 ,,Staże w Europejskich Hotelach 2” 08-LdV/M08/02238/k/IVT/122 PL/08/LLP-LdV/IVT/140122 68.721,80 2010 2011 ,,Staże hotelarzy” 2010-1-PL1-LEO01-10218 68.204,00 Niemcy - 12 Anglia - 12 2012 ,,Staże gastronomów” 2011-1-PL1-LEO01-19041 66.194,00 Malta - 14

Projekty LdV/Erasmus+ w ZSP w Chojnie - c.d. Rok Tytuł projektu Nr umowy Nr projektu Kwota dofinanso- wania w EURO Liczba stażystów w krajach Łączna liczba stażystów i opiekunów 2013 ,,Europejska jakość w szkoleniu uczniów hotelarstwa” 2012-1-PL1-LEO01-27588 25.540,00 Malta - 4 Anglia - 4 8 uczniów 2 nauczycieli 2014 ,,Europejska jakość w szkoleniu uczniów hotelarstwa 2” 2013-1-PL1-LEO01-38344 25.290,00 Malta - 4 2015 ,,Od praktyki do pracy” 2014-1-PL01-KA102-001030 35.140,00 Malta - 6 Anglia - 6 12 uczniów 2 nauczycieli

Uczniowie podczas staży na Malcie, w Anglii oraz Niemczech

PRZEBIEG PRAKTYK ZAWODOWYCH PRZED WPROWADZENIEM SYSTEMU ECVET

Powołanie szkolnego zespołu ds. realizacji projektów

Współpraca z organem prowadzącym Współpraca z organem prowadzącym. Przygotowanie formularza kontraktowego.

Wyjazdy uczniów na 4. tygodniowy staż zawodowy do hoteli i restauracji w Niemczech, w Anglii i na Malcie. Udział uczniów wyjeżdżających na staż w kursach językowych, zajęciach z przygotowania psychologiczno-pedagogicznego oraz kulturowego.

Program praktyk realizowany przez stażystów, załączony do umowy o staż.

Po ukończeniu stażu uczniowie otrzymywali ocenę za praktykę Po ukończeniu stażu uczniowie otrzymywali ocenę za praktykę. Nie weryfikowała jednak ona szczegółowych umiejętności nabytych przez ucznia podczas stażu. Staż kończył się uzyskaniem certyfikatu Europass –Mobilność, w którym określony był zakres umiejętności nabytych przez ucznia. Nie precyzował on jednak stopnia tych umiejętności, co stanowiło podstawowy problem przy weryfikacji kompetencji ucznia.

WPROWADZENIE SYSTEMU ECVET w ZSP w CHOJNIE ETAPY WDRAŻANIA

Udział w szkoleniach z programów Leonardo da Vinci i Erasmus+ dotyczących ECVET, organizowanych przez Narodową Agencję w Warszawie. Przekazywanie wiedzy zdobywanej podczas szkoleń na temat ECVET innym nauczycielom, koordynatorowi projektów i opiekunom praktyk zawodowych. Nawiązanie współpracy partnerskiej z instytucjami goszczącymi – menadżerami hoteli i restauracji za granicą . Opracowanie dokumentacji niezbędnej do podpisania umowy o partnerstwie.

Wskazanie jednostek efektów uczenia się do celów mobilności. Podpisanie porozumienia dotyczącego programu zajęć. Weryfikacja procesu walidacji i uznanie efektów uczenia się. Analiza procesu oceniania. Ewaluacja Porozumienia o programie zajęć, konieczność przeniesienia pewnych treści do programu zajęć praktycznych – pracowni hotelarskiej, obsługi konsumenta, gastronomicznej.

Utworzenie 7 specjalistycznych pracowni z projektu pt Utworzenie 7 specjalistycznych pracowni z projektu pt. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego poprzez wyposażenie pracowni szkolnych”, realizowanego w latach 2010 - 2012 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013

Pracownia hotelarska

Pracownia gastronomiczna

Pracownia obsługi konsumenta

Pracownia budowlana-projektowa

Pracownia komputerowa

Pracownia diagnostyczna

Pracownia stolarska

PRZEWIDYWANE KORZYŚCI STOSOWANIA ECVET w ZSP w CHOJNIE

KORZYŚCI DLA UCZNIA Uczeń uzyska kwalifikacje i osiągnięcia, które w sposób przejrzysty można porównać z kompetencjami stażystów z różnych krajów - na podstawie Porozumienia o Programie Zajęć. Kwalifikacje zdobyte przez ucznia udokumentowane są w indywidualnym wykazie osiągnięć i czytelne w różnych krajach. Uczeń nie musi ponownie potwierdzać uzyskanych kompetencji w instytucji wysyłającej - na podstawie walidacji następuje uznawanie efektów uczenia.

4. Uczeń ma możliwość poznania swoich słabych i mocnych stron w zakresie umiejętności zawodowych, językowych i społecznych. 5. Uczeń ma możliwość zdobycia kompetencji, które trudno zrealizować w instytucji macierzystej. Mobilność zdobywanej wiedzy i umiejętności

KORZYŚCI DLA INSTYTUCJI Nawiązanie współpracy pomiędzy instytucjami zawodowymi i edukacyjnymi - pracodawcami i szkołami. Stwarzanie klimatu wzajemnego zaufania. Wymiana doświadczeń. Możliwość dostosowania programów nauczania do wymagań i potrzeb pracodawców. Sprecyzowanie jednolitego zakresu kompetencji zrozumiałych dla szkoły i pracodawcy.

BUDOWA ZAUFANIA DO OCENY I UZNANIA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ 1. Utrzymywanie kontaktów z menadżerami hoteli i restauracji.

2. Wysyłanie do instytucji goszczącej nauczycieli – opiekunów stażu, przygotowanych merytorycznie do pełnienia swojej funkcji.

3. Wspólne ustalanie oceniania (miejsca, czasu i sposobu). 4 3. Wspólne ustalanie oceniania (miejsca, czasu i sposobu). 4. Walidacja i uznanie efektów uczenia się realizowane w ramach jednego działania.

DOKUMENTACJA ECVET w ZSP w CHOJNIE

1. Porozumienie o programie zajęć.

Zobowiązanie zaangażowanych stron.

2. Porozumienie o partnerstwie.

Specyficzne cele, potrzeby stażystów.

Współpraca partnerska.

Ocenianie – Weryfikacja.

Walidacja i uznanie.

Wzajemna akceptacja.

Załącznik 1. Karta indywidualnych osiągnięć ucznia.

Załącznik 2. Walidacja osiągnięć ucznia.

Załącznik 3. Zaświadczenie o uzyskanych efektach kształcenia.

www.zsp1chojna.pl Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie