NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
mmTV.pl serwis internetowy z VoD i kanałami telewizyjnymi
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Stare media w nowych czasach
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
System dystrybucji treści elektronicznych
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
ŚWIATOWE DNI INNOWACJI W WIELKOPOLSCE 8–12 września 2008 r. Przyszłość cyfrowa... Witold Hołubowicz Zakład Informatyki Stosowanej.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Praca dyplomowa magisterska
Województwo pomorskie –
Tworzymy kanały tematyczne odnoszące się do różnych dziedzin życia:
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
BUDOWA TELEFONU KOMURKOWEGO
Foresight kosmicznyWarszawa, 27-XI TECHNIKI SATELITARNE A RADIOFONIA I TELEWIZJA Foresight sektora kosmicznego w Polsce Dr Karol Jakubowicz.
Extended Sites nowa jakość w e-commerce. Historia powstania Internetowego Domu Handlowego S.A. 16 lutego 2009 roku została wpisana do Krajowego Rejestru.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Twoje miejsce w internecie
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Interactive Marketing Partner marketing
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
EDI NET - badania.
Wybrane kierunki rozwoju firmy SES ASTRA
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
EUTELSAT COMMUNICATIONS 1 Corporate Presentation Lipiec 2013.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
W 2010 r. komputery staną się niewidzialne, zaś w 2020 r. za 1000 USD można kupić komputer, którego moc obliczeniowa sięgnie 10 kwadrylionów operacji.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Marzec 2011 Grupa Kapitałowa HAWE 1. 2 Dynamicznie rozwijająca się Grupa w sektorze telekomunikacyjnym i budowlanym Unikalna w skali kraju strategia „Operatora.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Innowacja w planowaniu mediów
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Nazwa, logo i motto firmy
Obserwatorium kultury
Maciej Leszczyński Kl. 2c
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!

TELEWIZJA BYĆ ALBO NIE BYĆ? OTO JEST PYTANIE

TECHNOLOGICZNY CHAOS… PRZEKAZ NIELINEARNY PRZEKAZ INTERAKTYWNY PRZEKAZ LINEARNY

…KREUJE NOWY MULTIMEDIALNY RYNEK… MULTIMEDIALNYCH TREŚCI TREŚCI GENEROWANYCH PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW NOWYCH FORM REKLAMOWYCH I MODELI BIZNESOWYCH Z MOŻLIWOSCIĄ PRECYZYJNEGO DOTARCIA DO ATRAKCYJNYCH GRUP DEMOGRAFICZNYCH DAJĄCY MOŻLIWOŚĆ PEŁNEGO WYBORU TECHNOLOGICZNY CHAOS KREUJE MULTIMEDIALNY RYNEK…

…NA KTÓRYM ZMAGAJĄ SIĘ NOWI GRACZE… NADAWCY TELEWIZYJNI OPRATORZY TELEKOMUNIKACYJNI FIRMY INTERNETOWE DOMY MEDIOWE I REKLAMODAWCY TECHNOLOGICZNY CHAOS KREUJE MULTIMEDIALNY RYNEK, NA KTÓRYM ZMAGAJĄ SIĘ NOWI GRACZE…

…SZUKAJĄC DOSTĘPU DO ATRAKCYJNEJ GRUPY DOCELOWEJ MŁODYCH MIESZKAŃCÓW MIAST KOMPETENTNYCH KULTUROWO Z PONAD PRZECIĘTNYM BUDŻETEM OTWARTYCH NA NOWE USŁUGI. TECHNOLOGICZNY CHAOS KREUJE MULTIMEDIALNY RYNEK, NA KTÓRYM ZMAGAJĄ SIĘ NOWI GRACZE SZUKAJĄC DOSTĘPU DO ATRAKCYJNEJ GRUPY DOCELOWEJ.

JAKIE SZANSE MA TRADYCYJNY NADAWCA? DOŚWIADCZONY PRODUCENT WYSOKIEJ JAKOŚCI TREŚCI PROGRAMOWYCH ZAPLECZE FINANSOWE OPARTE O SPRAWDZONY MODEL REKLAMOWY ZAPEWNIA EFEKTYWNIE MASOWE DOTARCIE BAZUJE NA PASYWNYM MODELU SPĘDZANIA CZASU __________________________________________________ OBCIĄŻONY OGRANICZENIAMI ŚWIATA ANALOGOWEGO OPERUJE NA RYNKU REGULOWANYM OGRANICZONA SKUTECZNOŚĆ W PRECYZYJNYM TARGETOWANIU

SZANSE MA DUŻE!!! ZMIANA SPOSOBU KONSUMPCJI MEDIÓW BĘDZIE NASTĘPOWAC POWOLI. JAKOŚĆ TREŚCI PROGRAMOWEJ BĘDZIE TRUDNA DO SKOPIOWANIA WYKORZYSTANIE SIŁY MARKETINGOWEJ TRADYCYJNEJ TV POMOŻE ZABEZPIECZYĆ ZDOBYCIE UDZIAŁU W RYNKU MULTIMEDIÓW

KLUCZOWE WYZWANIA DLA NADAWCY TV ZABEZPIECZYĆ TREŚCI PROGRAMOWE W DŁUGIEJ PERSPEKTYWIE SZUKAĆ FORM PROGRAMOWYCH Z POGRANICZA STARYCH I NOWYCH MEDIÓW DOSTOSOWAĆ STANDARD PRAWNY DO NOWYCH PÓL EKSPLOATACJI ORAZ MODELI BIZNESOWYCH TWORZYĆ ALIANSE STRATEGICZNE /INWESTOWAĆ EKSPLOATOWAC ARCHIWA PROGRAMOWE NA WSZYSTKICH NOWYCH POLACH MYŚLEĆ PRODUKTEM NIE TYLKO RAMÓWKĄ SZUKAĆ ALTERNATYWY DO 30’ SPOTU I BANNERA

ILE CZASU JESZCZE ZOSTAŁO ? TERMIN OSTATECZNEGO ZAPRZESTANIA TRANSMISJI ANALOGOWEJ W EU ? ? ?

OD DZIŚ NOWI GRACZE FREE TO AIR 3 PLATFORMY CYFROWE - WYRAŹNY WZROST RYNKU INWAZJA KANAŁÓW TEMATYCZNYCH PVR/IPTV/VOD/HD WKRACZAJĄ NA RYNEK SPRZEDAŻ TREŚCI PROGRAMOWYCH W INTERNECIE OFERTA VIDEO OPERATOW GSM OK. 8 MLN. UŻYTKOWNIKÓW SZEROKOPASMOWEGO INTERNETU ZNIKOMY WZROST ANALOGOWEGO RYNKU OPERATORÓW KABLOWYCH 2006

PRZEZ ROK PLATFORM CYFROWYCH KONTYNUACJA WZROSTU SUBSKRYBENTOW DTH PROJEKT, WDROŻENIA DVB-T KONSOLIDACJA NA RYNKU OPERATORÓW KABLOWYCH ROSNĄCA POPULARNOŚĆ VOD I SPRZEDAŻY TREŚCI PROGRAMOWYCH PRZEZ INTERNET ORAZ GSM POWOLNY WZROST IPTV OPERATORZY TELEKOMUNIKACYJNI PRODUCENTAMI TREŚCI PROGRAMOWYCH WPROWADZENIE A/V SERVICES DIRECTIVE 2007

ROK ZMAGAŃ NAJWIĘKSZYCH NADAWCÓW SILNA KONKURENCJA NA RYNKU FREE TO AIR CZĘŚĆ KANAŁÓW TEMATYCZNYCH ZAPRZESTAJE NADAWANIA POTENCJALNE POŁĄCZENIE PLATFORM CYFROWYCH CIĄG DALSZY KONSOLIDACJI NA RYNKU OPERATORÓW KABLOWYCH WYRAŹNY WZROST ZASIĘGU IPTV NOWE MODELE BIZNESOWE I NOWE FORMY REKLAMOWE 2008

ROK IPTV ORAZ VOD START DVB-T OGÓLNY WZROST ZASIEGU DTH + IPTV + KABEL KOLEJNA FALA TV KANAŁÓW TEMATYCZNYCH ZAPROJEKTOWANYCH BY BUDOWAĆ SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE TREŚCI OD UŻYTKOWNIKA PEŁNOWYMIAROWYM ŹRÓDŁEM PROGRAMOWYM ROZWINIĘTE USŁUGI VOD / MOBILE TV / STACJE FREE TO AIR WDRAŻAJĄ HD 2009

AŻ DO ROKU PIERWSZYCH WYRAŹNYCH ZMIAN KANAŁY FREE TO AIR TRACĄ UDZIAŁ W RYNKU OGLĄDALNOŚCI NA RZECZ KANAŁÓW TEMATYCZNYCH I INNYCH KANAŁÓW KOMUNIKACJI PIERWSZE WYRAŹNE OZNAKI ZMIANY SPOSOBU KONSUMPCJI MEDIÓW NOWE TECHNOLOGIE I SERWISY UGRUNTOWANE TELEWIZJA KONTRATAKUJE DVB-T / DVB-H / HD CZĘŚCIOWA DEREGULACJA RYNKU TV 2010

TELEWIZJA BYĆ ALBO NIE BYĆ ? W CZTEROLETNIEJ PERSPEKTYWIE UTRZYMANY BĘDZIE STATUS QUO CZYLI DOJRZAŁE MEDIUM TV I NOWY ROZWIJAJĄCY SIĘ RYNEK MULTIMEDIALNY OKOŁO 2010 JAKOŚĆ, FUNKCJONALNOŚĆ I ZASIĘG NOWYCH MEDIÓW ZACZNIE NABIERAĆ WYRAŹNEGO ZNACZENIA PROWADZĄC DO POWOLNYCH ZMIAN W SPOSOBIE KONSUMPCJI MEDIÓW. TO SĄ CZTERY LATA DLA NADAWCÓW TRADYCYJNYCH NA ZNALEZIENIE METODY BUDOWANIA SWOJEJ OFERTY RÓWNIEŻ NA RYNKU MULTIMEDIÓW PRIORYTETEM NADAWCÓW TV POWINNO BYĆ POSZERZANIE PORTFOLIO PROGRAMOWEGO ORAZ ZDOBYCIE DOŚWIADCZENIA W DYSTRYBUCJI DO UŻYTKOWNIKA KOŃCOWEGO

BYĆ … TYLKO INACZEJ ! TELEWIZJA PRZYSZŁOŚCI TO DYNAMICZNY, INTERAKTYWNY UKŁAD POWIĄZANYCH ZE SOBĄ AKTYWNOŚCI MULTIMEDIALNYCH ZWIEKSZAJĄCY OGLĄDALNOŚĆ STACJI ORAZ BUDUJĄCY LOJALNOŚĆ JEJ UŻYTKOWNIKÓW

DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ!