Technik Organizacji Reklamy Prezentacja zawodu
Ogólny opis zawodu
Technik organizacji reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Jest zawodem szerokoprofilowym łączącym wiedzę ekonomiczną, organizacyjną , plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Tak szeroki zakres wiedzy i umiejętności umożliwia absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.
Czym zajmuje się technik organizacji reklamy?
Przeprowadza analizy marketingowe. Zbiera informacje na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań. Opracowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych. Przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych. Pozyskuje klientów do współpracy z firmą. Uczestniczy w rozmowach handlowych. Prezentuje usługi reklamowe.
Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik organizacji reklamy:
technik organizacji reklamy, specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży), specjalista do spraw public relations, specjalista do spraw reklamy, administrator produkcji filmowej, handlowiec, organizator usług sprzedaży internetowej, przedstawiciel handlowy, telemarketer, sprzedawca na telefon.
Instytucje kształcące: Szkoły ponadgimnazjalne. Licea dla dorosłych.
Możliwości zatrudnienia:
agencje reklamowe, działy marketingu i promocji w firmach i urzędach, biura ogłoszeń prasowych, radiowych i TV założenie własnej firmy
Zawody pokrewne:
Technik prac biurowych Technik spedytor Technik logistyk Technik prac biurowych
Wykonanie: Sebastian Szafrański IV TOM grupa organizacji reklamy