Czytamy mapę turystyczną

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAKOPANE 03 – 07 czerwca 2013r..
Advertisements

Funkcje trygonometryczne
Przedstawienie profilu trasy za pomocą ciśnienia atmosferycznego
Temat : Poziomice – czytanie rysunku poziomicowego
Ukształtowanie pionowe dna
Twierdzenie Talesa.
przez rysunek poziomicowy
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
„Dookoła Gorców i w Gorce”
Algorytmy Marek Pudełko
Szkoła liderów Prezentację wykonały : Adrianna Wittbrodt i Monika (Ewa) Piotras 2a.
(Z)agro(sz)turystyka w okolicach Wołowa: pieszo, rowerem, autokarem Projekt zawodoznawczy realizowany przez uczniów klasy 2ht w Zespole Szkół Zawodowych.
metody mierzenia powierzchni ziemi
Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2011r. NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ. Zabawy.
IV OTWARTE MISTRZOSTWA OPOLA W PROGRAMOWANIU ZESPOŁOWYM
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Pierwsze kroki Sprzedającego w Allegro
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
dr hab. Ryszard Walkowiak prof. nadzw.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Z pożytkiem dla najmłodszych Grunt to dobra zabawa! Rabka Zdrój Zadanie współfinansowane jest ze środków otrzymanych od Ministerstwa Pracy.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
opracowanie: Katarzyna Sielska, SP28 w Rybniku, nauczyciel informatyki
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Co to jest GPS? Dawid Dziedzic Kl. III „D”.
Wycieczka w GÓRY 2014.
Zadanie 1 Mała puszka farby wystarcza do pomalowania około 4m² powierzchni. Odpowiedz, ile metrów kwadratowych można pomalować, mając do dyspozycji: *
Ciekawe strony internetowe
środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
Gotowi? No to zaczynamy .
Nie kradnij i nie daj się okraść!
Drogi uczniu, Przed Tobą złożone zadanie z fizyki z działu kinematyka, czytaj uważnie polecenia i wykonuj zadania, zgodnie z instrukcją.
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Turystyka sentymentalna KSIĘŻY MŁYN. KTO Z WAS BĘDZIE NAJLEPSZYM PRZEWODNIKIEM MIEJSKIM? Zanim wyruszysz w teren na grę miejską zapoznaj się z przedstawionymi.
Aby uwiarygodnić informacje, które znaleźliśmy w prasie, książkach czy internecie sami wsiedliśmy na rowery i wyruszyliśmy na wycieczkę rowerową. Wybraliśmy.
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Ruch – zachodząca w czasie zmiana położenia jednego ciała względem innych ciał.
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Z jakich źródeł najczęściej czerpiemy informacje ? sięgamy do prasy, włączamy radio, oglądamy telewizję, "surfujemy" po stronach internetowych czytamy.
Wycieczka na Magurkę Uczestnicy kółka poznawczego wybrali się na wycieczkę w BESKID MAŁY. Pojechaliśmy pociągiem do stacji Wilkowice-Bystra.
Kamil Kuczman.  Wycieczka do rezerwatu przyrody „Polanki”
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Planujemy wycieczkę trzydniową
Temat 6: Dokumentacja techniczna urządzeń sieciowych.
Elementy ruchu Względność ruchu.
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Ruch jednowymiarowy Ruch - zmiana położenia jednych ciał względem innych, które nazywamy układem odniesienia. Uwaga: to samo ciało może poruszać się względem.
Innowacyjny pomysł firmy Zajdler Fartuch kuchenny z przepisami.
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Miejsca które warto zobaczyć Nadleśnictwo Sucha Beskidzka Miejsca które warto zobaczyć.
Jezus w drodze do Jerozolimy. drodze Pan Jezus kiedy rozpoczął swoją działalność w Galilei zbliża się powoli lecz zdecydowanie do Jerozolimy. Ewangelia.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
B UDŻET DOMOWY Opracowała: Barbara Kawa. Z ADANIE 1 Rozwiąż rebus. Zastanów się na znaczeniem otrzymanego hasła. Zapisz na karcie pracy swoje przemyślenia.
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
Czas słoneczny to czas wynikający z bezpośredniego położenia Słońca.
Systemy dostarczania wody na duże odległości
Prezentacja agencji – nazwa agencji
Odległość dwóch prostych równoległych
Galileo (220) - Internetowy program telewizyjny
OSM i Wikipedia Geotagowanie.
Skarby polskich gór 1 W tej prezentacji przedstawię najpiękniejsze miejsca na terenie polskich gór. Zapraszam do oglądania.
Miejsce na logo jednostki
Zapis prezentacji:

Czytamy mapę turystyczną

Cele lekcji: Zaplanuję i opiszę trasę wycieczki na podstawie internetowej mapy turystycznej.

Ćwiczenia wykonamy, korzystając ze strony: http://mapa-turystyczna.pl

1. Wyznacz trasę wycieczki. Wpisz w odpowiednich rubrykach punkty początkowe i końcowe trasy. Dokończ opis położenia: Kasina Wielka – Beskid …………… Łopuszna – ……………

Kto pochodzi z Kasiny Wielkiej? Fot. Tor Atle Kleven. Lic. CC BY-SA 2.0. Źródło: Flickr.com.

2. Określ kierunek, w którym udasz się podczas wyprawy z Kasiny Wielkiej do Łopusznej.

3. Podaj wysokość względną punktu, z którego wyruszasz. 559 m

4. Oblicz różnicę wysokości pomiędzy punktem początkowym a szczytem Turbacza.

5. Jakie informacje potrzebne dla turysty odczytasz z profilu wysokości trasy?

6. Scharakteryzuj trasę wycieczki na szczyt Turbacza oraz wskaż obiekty, które miniesz po drodze. Zwróć uwagę na kolor szlaku, kierunek, rodzaj drogi, pokrycie terenu i mijane obiekty.

7. Zaproponuj trasę powrotną, wiedząc, że chcesz zwiedzić Rabkę Zdrój.

8. Odczytaj, jaką odległość musisz pokonać oraz jaki jest przewidywany czas wyprawy.

9. Zaproponuj inny wariant trasy, wiedząc, że chcesz odwiedzić kościół w Dębnie. Znajdź informacje o tym obiekcie. Fot. Ewa i Marek Wojciechowscy. Licencja CC-BY-SA-3.0, 2.5, 2.0, 1.0 & GDFL. Źródło: Wikipedia Commons

10. Na podstawie fotografii dołączonych do mapy: określ typ krajobrazu i podaj jego cechy, wskaż ważną postać, z którą jest związany ten szlak, i określ, co o tym świadczy, określ, czym zajmuje się miejscowa ludność, zapisz, jaki zbiornik wodny jest widoczny na ostatnim zdjęciu.

11. Odszukaj w internecie trzy ciekawe miejsca, które może odwiedzić turysta w Łopusznej.