Czarodziejskie Mandale

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Mandale.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Współpracy.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Czarodziejskie Mandale
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KÓŁKO PLASTYCZNE „AKWARELKI” ROK SZKOLNY 2014/2015.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
„Dzielimy się doświadczeniami”
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
„Koło Młodych Odkrywców”
Innowacja pedagogiczna
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Obserwacja wybranych uczniów
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Czarodziejskie Mandale Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w przedszkolu nr 134 „słoneczny świat” w poznaniu w roku szkolnym 2014/2015

Innowacja pedagogiczna adresowana jest do dzieci przedszkolnych w wieku 5 i 6 lat, tu dotyczy dzieci z „Klubu Franklina”. Sposób ewaluacji: *obserwacja –monitorowanie zaplanowanego działania *eksponowanie prac plastycznych w sali *stawianie dzieciom pytań do rysunku, do zajęć.

WNIOSKI W wyniku podjętych działań w ramach innowacji udało się zrealizować jej ideę. Zrealizowano główne założenia tj. Usprawniono koncentrację uwagi Wyćwiczono małą motorykę Pobudzono do aktywności dzieci nieśmiałe, lękliwe, bierne Wdrożono wytrwałość i konsekwencję w działaniu Wdrożono twórcze myślenie Innowacja spotkała się z akceptacją wśród nauczycieli i dzieci z pozostałych grup przedszkolnych Dzieci zainspirowane mandalami wykazały aktywność również po zajęciach (bez nauczyciela prowadzącego) Dzieci są zadowolone z udziału w zajęciach, wykazały się pracowitością a napotkane trudności zostały zniwelowane poprzez własną motywację

Oczekiwane efekty Dzięki podjętej innowacji dzieci miały okazję do kształcenia zdolności manualnych, technik rysunku Poznały zasady tworzenia mandali –( „Koło Życia”) Praca w znanym zespole nauczyła dzieci nieśmiałe większej niż dotychczas aktywności i radosnego tworzenia Do tworzenia mandali wg własnej inwencji dzieci dochodziły etapami, ponieważ uczyły się skupienia uwagi i wykonywania czynności wg ustalonych zasad tj. malowanie w ciszy i skupieniu tj. bez pośpiechu i ulubionymi kolorami Rozpoczęcie malowania od środka koła lub od zewnętrznej jego części

Czarodziejskie Mandale Uważam, że zasadne jest kontynuowanie zajęć w kolejnym roku szkolnym, gdyż nastąpiła poprawa w zakresie sfery społeczno-emocjonalnej. „Nie osiąga się pełni poprzez odcinanie części samego siebie, lecz przez integrację przeciwieństw” G. C. Jung

Galeria z zajęć

Ankieta- pytania. Zebranie danych w Tarczę Strzelecką jako graficzna ewaluacja, refleksja, oraz ocena zajęć przez dzieci. 1- Czy zajęcia były interesujące? 2-Czy podoba Ci się sztuka tworzenia mandali? 3-Czy stosowałeś podane reguły/ zasady? 4-Czy chcesz kontynuować zajęcia? 5-Czy malujesz mandale także w wolnym czasie? 6- Czy mandala może być prezentem dla kolegi/koleżanki? 7-Czy podczas rysowania bolała cię rączka?