Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Organizator: Instytut Psychologii UAM Poznań, 11 grudnia 2014 roku Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Patronat: JM Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Prof. dr hab. Zbigniew Pilarczyk 4 klasa 3 klasa 2 klasa 1 klasa 5 klasa 6 klasa
Kto się spotyka ? Nauczyciele języka obcego Nauczyciele matematyki 2 grupy Nauczyciele języka polskiego Nauczyciele techniki / zajęć komputerowych Dyrektorzy szkół podstawowych Nauczyciele historii Nauczyciele muzyki i sztuki Nauczyciele przyrody Nauczyciele wychowania fizycznego
Edukacja w kolejnych etapach życia II etap edukacji: klasy IV-VI SP III etap edukacji: gimnazjum I etap edukacji: klasy I-III SP IV etap edukacji: szkoła ponad-gimnazjalna Dyrektorzy placówek oświatowych Edukacja przedszkolna Szkoły pomaturalne, studia lic/mgr Wczesna edukacja 0-3 l. PRACA UCZENIE SIĘ (LLL)
Te pytania mamy „w głowie” Po co się spotykamy? Te pytania mamy „w głowie” Jak przygotować szkołę na przyjęcie w klasach IV uczniów, którzy rozpoczęli realizację obowiązku szkolnego w wieku 6 lat? Jak mogą przygotować się wychowawcy klas IV-VI do prowadzenia klas uczniów zróżnicowanych wiekowo (więcej niż dotąd uczniów młodszych) ? Jak mogą przygotować się nauczyciele przedmiotów w klasach IV-VI, by uczniowie młodsi z przyjemnością oraz efektywnie uczyli się w klasie IV, V i VI? Jak nauczyciele-wychowawcy w klasach I-III mogą pomóc dzieciom przekroczyć odważnie próg klasy IV? Jak rodzice dzieci w wieku przedszkolnym mogą im pomóc odważnie przekroczyć próg klasy I?
Nad czym dziś pracujemy RAZEM na warsztatach? Aby możliwa była zmiana stylu kształcenia w kl. 4-6 uwzględniająca: większe rozwojowe zróżnicowanie uczniów mniejsze doświadczenie życiowe (są młodsi od typowego dotąd ucznia klasy IV) mniejsze doświadczenie edukacyjne (szybciej poszli do szkoły) musi się pojawić zmiana sposobu myślenia o „sposobach kształcenia” . Dziś nie pracujemy nad metodami i sposobami kształcenia, ale skupiamy się na zmianie sposobu myślenia o edukacji szkolnej w związku z wejściem do niej młodszych niż dotąd uczniów.
Strona internetowa Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty AMUL Alicja Mróz, klasa III SP w Koziegłowach Materiały ze spotkania Prezentacje wykładów Prezentacje efektów pracy na warsztatach Plakaty Ulotki www.psychologia.amu.edu.pl Strona internetowa Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty
Nasz cel to budowa kładki ! 4 klasa 3 klasa 2 klasa 1 klasa 5 klasa 6 klasa Czy jest wspólny projekt pracy ? Kto i w jaki sposób przyczynia się do budowy ? Kto ma jaki materiał / budulec i jakie umiejętności konstruowania ? Czy się uzupełniamy / budujemy razem ? Czy każdy sam buduje ? Czy wieżowiec budowany jako osobne piętra byłby mocny ?