Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Projekt utworzenia w Poznaniu
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Szkolne Centrum Nauki”
ale (a może przede wszystkim)
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Rok szkolny 2013/2014 Rokiem Szkoły w Ruchu Akcja „Ćwiczyć każdy może” Prezentacje dot. roku szkoły w ruchu na spotkaniach z dyrektorami w 2013 roku Konferencja.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Małe dziecko w systemie edukacji
System edukacji w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Programowanie dla każdego

Pedagogika, studia II stopnia
„Sześciolatek w szkole”
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Obiecaj, że zawsze będziesz o tym pamiętać: jesteś odważniejszy, niż sam w to wierzysz, jesteś silniejszy, niż ci się wydaje i jesteś mądrzejszy, niż myślisz.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Organizator: Instytut Psychologii UAM Poznań, 11 grudnia 2014 roku Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Patronat: JM Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Prof. dr hab. Zbigniew Pilarczyk 4 klasa 3 klasa 2 klasa 1 klasa 5 klasa 6 klasa

Kto się spotyka ? Nauczyciele języka obcego Nauczyciele matematyki 2 grupy Nauczyciele języka polskiego Nauczyciele techniki / zajęć komputerowych Dyrektorzy szkół podstawowych Nauczyciele historii    Nauczyciele muzyki i sztuki Nauczyciele przyrody Nauczyciele wychowania fizycznego

Edukacja w kolejnych etapach życia II etap edukacji: klasy IV-VI SP III etap edukacji: gimnazjum I etap edukacji: klasy I-III SP  IV etap edukacji: szkoła ponad-gimnazjalna Dyrektorzy placówek oświatowych Edukacja przedszkolna    Szkoły pomaturalne, studia lic/mgr  Wczesna edukacja 0-3 l.  PRACA   UCZENIE SIĘ (LLL)  

Te pytania mamy „w głowie” Po co się spotykamy? Te pytania mamy „w głowie” Jak przygotować szkołę na przyjęcie w klasach IV uczniów, którzy rozpoczęli realizację obowiązku szkolnego w wieku 6 lat? Jak mogą przygotować się wychowawcy klas IV-VI do prowadzenia klas uczniów zróżnicowanych wiekowo (więcej niż dotąd uczniów młodszych) ? Jak mogą przygotować się nauczyciele przedmiotów w klasach IV-VI, by uczniowie młodsi z przyjemnością oraz efektywnie uczyli się w klasie IV, V i VI? Jak nauczyciele-wychowawcy w klasach I-III mogą pomóc dzieciom przekroczyć odważnie próg klasy IV? Jak rodzice dzieci w wieku przedszkolnym mogą im pomóc odważnie przekroczyć próg klasy I?

Nad czym dziś pracujemy RAZEM na warsztatach? Aby możliwa była zmiana stylu kształcenia w kl. 4-6 uwzględniająca: większe rozwojowe zróżnicowanie uczniów mniejsze doświadczenie życiowe (są młodsi od typowego dotąd ucznia klasy IV) mniejsze doświadczenie edukacyjne (szybciej poszli do szkoły) musi się pojawić zmiana sposobu myślenia o „sposobach kształcenia” . Dziś nie pracujemy nad metodami i sposobami kształcenia, ale skupiamy się na zmianie sposobu myślenia o edukacji szkolnej w związku z wejściem do niej młodszych niż dotąd uczniów.

Strona internetowa Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty AMUL Alicja Mróz, klasa III SP w Koziegłowach Materiały ze spotkania Prezentacje wykładów Prezentacje efektów pracy na warsztatach Plakaty Ulotki www.psychologia.amu.edu.pl Strona internetowa Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty

Nasz cel to budowa kładki ! 4 klasa 3 klasa 2 klasa 1 klasa 5 klasa 6 klasa Czy jest wspólny projekt pracy ? Kto i w jaki sposób przyczynia się do budowy ? Kto ma jaki materiał / budulec i jakie umiejętności konstruowania ? Czy się uzupełniamy / budujemy razem ? Czy każdy sam buduje ? Czy wieżowiec budowany jako osobne piętra byłby mocny ?