Jedność w Różnorodności

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
5 lat eTwinningu w mojej szkole
Advertisements

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Kisielewskiego 4b tel/fax (032) , Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu.
EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS. EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS.
Easter 2011 Easter 2011.
Inclusive education support in Poland.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Authors/Autorki : Agata Garbacz, Sylwia Rychel
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Breaking down the stereotypes.
Present simple vs Present continuous
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
Watch and how we learned on German lessons. Rodzaje uczenia się kind of learning Piosenki ( songs ) Zadania pisemne ( written works ) Oglądanie filmu.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Szymanowskiego 3 b
Projekt Szkolny Socrates - Comenius NAUCZANIE TOLERANCJI
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Nasza szkoła znajduje się w Jeleniej Górze – miejscowości położonej w Kotlinie Jeleniogórskiej. Our school is located in Jelenia Góra town in Jelenia Góra.
Projekt edukacyjny Gimnazjum. ABOUT OUR SCHOOL W naszej szkole jest sześć kierunków nauczania: -technikum masażu - technikum administracji - zasadnicza.
Holidays in Poland Christmas and Easter.
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
Podejmij krok TERAZ rzucić palenie Take steps NOW to stop smoking
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Primary School number 8 name of 1 Warszawskiej Dywizji Piechoty Tadeusza Kościuszki Dominika ROJEK Class V A.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
World Down Syndrome Day 2014
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
LEONARDO DA VINCI SERDECZNIE WITAMY! WELCOME! HERZLICH WILKOMMEN! ZDRAVEITE, DOBRE DOSHLI V POLSHA!
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Peace Day Slogans Poland. I, you… the first step to peace. Ja, ty… pierwszy krok do pokoju.
JEDEN DZIEŃ WE FRANCUSKIEJ SZKOLE Korneliusz Pawlik Miłosz Przybyłek.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Kompetentny ekonomista i logistyk- sukces na rynku edukacyjno – zawodowym! Człowiek – najlepsza inwestycja! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
ESTONIA´S DOINGS SEPT.-NOV What has been done so far...
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
„My school – Moja szkoła” Authors: A. Krauze, L. Łompieś, K. Więciarz, J. Pałdyna, J. Rutkiewicz, K. Stefanowicz, E. Streich, K. Baran, P. Brodnicka, O.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Objects of cultural heritage in Gościeradów Słowniczek: Heritage- dziedzictwo, dziedzictwa.
There are lots of places in Poznan where young people can spend time actively. They are mainly pitches, courts and swimming pools but also bicycle paths.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
11. Work Praca.
To fall for someone Zakochacć się
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Made by Filip Tomaszewski
Polish L3 Learning Pack Saying your name
Sport in Bydgoszcz There are many clubs in Bydgoszcz where people practise various sports, e.g. athletics, rowing, speedway, basketball, volleyball and.
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Seniors in Poland.
Zapis prezentacji:

Jedność w Różnorodności Unity in diversity Edukacja włączająca w naszej szkole Inclusive Education in Our School

Zespół Szkół w Łajskach Group of Schools in Łajski Nasza szkoła znajduje się w sercu Polski, na Mazowszu, w gminie Wieliszew, we wsi Łajski, przy ulicy Kościelnej 63. Powstała pod koniec XIX wieku, ale po wojnie spłonęła. Obecny budynek pochodzi z 1960 roku. Gimnazjum istnieje tu od 4 lat. Our school is located in the heart of Poland, in Mazovia province, in Wieliszew commune, in the village of Łajski, on 63 Kościelna Street. It was built in the end of XIXth century, but after the 2nd World War it was burnt. This building has been since 1960. Gymnasium (lower-secondary school) has been existing here for 4 years.

Zespół Kierowniczy Szkoły School Leaderships Pan Marek Tarwacki jest Dyrektorem Szkoły od 11 lat. To właśnie on jest pomysłodawcą wprowadzenia edukacji włączającej w Łajskach. Jego ogromne serce obejmuje wszystkich uczniów. Mr Marek Tarwacki has been the Headmaster of our school for 11 years. He is the initiator of inclusive education in Łajski. His huge heart covers all students.

Zespół Kierowniczy Szkoły School Leaderships Pani Anna Ziemichód jest wicedyrektorem szkoły. Dba o pracę nauczycieli i wszystkie dokumenty. Pani Anna Kołodziejska jest wicedyrektorem szkoły i pedagogiem. Dba o sprawy wszystkich uczniów. Mrs Anna Kołodziejska is the vice headmaster of the school. She takes care of all students’ cases. Mrs Anna Ziemichód is the vice headmaster of the school. She takes care of teachers’ job and all the documents.

Nauczyciele – Teachers W naszej szkole pracuje 44 nauczycieli. Każdy stara się być najlepszym w tym co robi. Potrafią zrozumieć nasze problemy i indywidualne potrzeby, stale pomagając nam się uczyć, a przy tym, pokazując to na różne sposoby. At present 44 teachers work at our school. Each of them tries to be the best in what he, or she does. They can understand our problems and individual needs, any time they help us to learn, show this in different ways.

Asystenci uczniów niepełnosprawnych Assistants of students with disabilities Niektóre dzieci niepełnosprawne potrzebują specjalnej opieki, dlatego też, w naszej szkole pracuje 8 asystentów, których pracą jest pomoc dzieciom z trudnościami i dysfunkcjami. Some of children with disabilities need special care, and because of that, in our school there are 8 assistants. Their work is to help children with difficulties and disfunctions.

Uczniowie - Students W naszej szkole uczy się 355 uczniów, w tym 24 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np.: z zespołem Downa z autyzmem i z zespołem Aspergera dzieci niedowidzące dzieci niedosłyszące dzieci z problemami w chodzeniu There are 355 students who learn at our school, including 24 of them with special educational needs, for example: with Down syndrom with autism and Asperger syndrome visually impaired children hearing impaired children children with difficulties in walking

Edukacja Włączająca Edukacja włączająca koncentruje się na tym, jak efektywnie uczyć i jak zapewnić poczucie przynależności do zbiorowości szkolnej. Idea edukacji włączającej opiera się na założeniu, w którym szkoła i system nauczania musi się zmienić tak, aby sprostać indywidualnym potrzebom wszystkich dzieci – sprawnych i niepełnosprawnych.

Inclusive Education Inclusive education concentrates on teaching effectively and providing the sense of belonging to school community. The idea of inclusive education is based on assumption, in which school and learning system must be modified to meet individual needs of all children.

Znaczenie edukacji włączającej Meaning of Inclusive Education Głównymi założeniami i celami edukacji włączającej są: Bezpośrednie wspieranie specjalistyczne np. zajęcia o charakterze terapeutycznym Poczucie przynależności do społeczeństwa Odnalezienie przyjaźni wśród rówieśników Base assumptions and objectives of inclusive education: Direct special suport, for example: therapeutic classes Sense of belonging to community Making friends among others

Orkiestra dęta – The Brass Band W roku szkolnym 2008/2009 przy pomocy Stowarzyszenia „Aktywni dla Łajsk” w naszej szkole powołano do życia orkiestrę dętą. Wszyscy uczniowie uczą się grać na profesjonalnych instrumentach. Od tamtego czasu orkiestra rośnie w siłę, uczymy się nowych rzeczy i bardzo to lubimy. In 2008/2009 school year with the help of „Aktywni dla Łajsk” association, in our school there has formed the brass band. Since this time orchestra has been getting better, and we like it very much.

Batucada Orchestra Orkiestra Batucada Batucada jest to sub styl samby i odnosi się do afrykańskiego stylu perkusyjnego. Od dwóch lat nasza szkoła posiada orkiestrę Batucadę, składa się ona z instrumentów perkusyjnych takich jak: surdo, caixa, tamborim i agogo. Batucada is a sub style of samba and refers to African drum style. In our school Batucada was set up 2 years ago. Batucada orchestra consists of percussion instruments such as: surdo, caixa, tamborim and agogo.

Spotkania ze sztuką – Meeting with Art W naszej szkole co jakiś czas odbywają się spotkania ze znanymi artystami min. byli to : Tadeusz Woźniak i Jolanta Majchrzak, Piotr Woźniak, Olga Bończyk, Dariusz Kordek, Wojciech Pszoniak, Joanna Szczepkowska, Ernest Bryll. W spotkaniach uczestniczy cała społeczność gminy. There are Meeting with Arts at our school. We could watch and listen to famous artists such as: Tadeusz Woźniak, Jolanta Majchrzak, Piotr Woźniak, Olga Bończyk, Dariusz Kordek, Wojciech Pszoniak, Joanna Szczepkowska and Ernest Bryll.

Dzięki edukacji włączającej rozumiemy sens słów: pomoc, tolerancja, empatia, współpraca. Jedność w różnorodności. Thanks to inclusive education we understand the meaning of the words: help, tollerance, empathy, cooperation. Unity in diversity.

Uczniowie z klasy 3B Gimnazjum w Łajskach Dziękujemy za uwagę  Uczniowie z klasy 3B Gimnazjum w Łajskach Thank you for your attention  Students of 3rd class B in Gimnazjum in Łajski