Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Program Bezpieczeństwo w sieci
Hasło promujące życie bez agresji.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Nadużywanie alkoholu Przemysław Kowalik.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Twój przyjaciel czy wróg?
Z PUNKTU WIDZENIA POGOTOWIA OPIEKUŃCZEGO
Uzależnienia a rozwój dziecka
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Fazy odziaływania na dziecko trudne
Uzależnienie od internetu
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
CZAS WOLNY DZIECKA.
Życie nastolatka.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Komputer - przyjaciel czy wróg?
STOP – przemocy i agresji
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Nałogi Nałóg to zakorzeniona dysfunkcja sprawności woli przejawiająca się w chronicznym [1] podejmowaniu szkodliwych dla organizmu decyzji, które są sprzeczne.
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
w praktyce pedagogicznej
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
Dlaczego warto czytać dzieciom?
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Szkoła Promująca Zdrowie
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Problemy współczesnej młodzieży
Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Bezpieczeństwo w sieci
Siedzący tryb życia Kiedy siedzisz przy biurku i wydaje Ci się, że trwasz w bezruchu. Nawet jeśli wykonujesz minimalne, prawie niezauważalne ruchy, to.
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z PRACĄ PRZY KOMPUTERZE
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Telefony komórkowe w szkole
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
mgr Małgorzata Piasecka
Co to jest komunikacja ? Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Porozumiewamy się, aby zdobyć informacje, uczyć.
Metody komunikacji.
SEKSUALNOŚĆ W WSPÓŁUZALEŻNIENIU
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Wiktoria Łaszczewska.  Internet;  Gry komputerowe i mobilne;  Urządzenia, np. telefon, tablet, komputer, smartphone;  Portale społecznościowe itp.,
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Aleksander Kuliński klasa II A
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Dzieci w Sieci Stop Cyberprzemocy.
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli

Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych z rówieśnikami. Są SMSy i portale społecznościowe. Powoduje to izolację dziecka w grupie a późniejszym etapie niedostosowanie społeczne dziecka.

 jest na ogół rzadko lubiane przez inne dzieci, a także przez dorosłych. Jego reakcji nie można przewidzieć i na ogół ludzie go unikają,  nie ma zaufania do innych ludzi, jest podejrzliwe i niezrozumiałe dla innych

 Z trudnością nawiązuje kontakty i przyjaźnie, co powoduje, że czuje się ono wyobcowane  nie mogąc w sposób normalny zaspokoić swoich potrzeb, czyni to w sposób okrężny, najczęściej dla otocznia nieprzyjazny, a czasem nawet wręcz antyspołeczny.

Przyczyny alienacji  Rozwój techniki- komputer i Internet a także długotrwałe siedzenie przed telewizorem zaburzają umiejętność komunikowania się twarzą w twarz  Rozwój telefonii i komunikatorów Internetowych- komunikowanie się za pomocą krótkich wiadomości tekstowych sprawia, że często dzieci nie potrafią rozwinąć prawidłowej relacji  Niezdolność porozumiewania się. Przyczyna ta leży u podstaw większości problemów w kontaktach międzyludzkich. Jeżeli ludzie nie chcą dojść do porozumienia, albo nie potrafią, wtedy pojawia się uporczywe wrażenie samotności i izolacji, nawet jeśli jesteśmy członkami jakiejś grupy, społeczności.

 Niskie lub zbyt wysokie poczucie wartości własnej. Jeżeli dziecko ma o sobie niskie mniemanie, wtedy nie docenia własnych zalet i zamyka się w sobie, albo też przecenia siebie aż do zarozumiałości. Oba zachowania utrudniają kontakty z ludźmi. Trudno jest budować przyjaźń, jeżeli mamy mało zaufania do siebie samych  Nastawienie samoobronne. Osamotnienie staje się dolegliwością coraz powszechniejszą, ponieważ dzieci uczą się różnych niewłaściwych postaw. Istnieje więc: nastawienie rywalizacji, w którym życie jest jednym wielkim turniejem, a dążenie do nagrody - stylem życia

Alienacja Co robić, kiedy dziecko jest wyalienowane?  rodzice powinni przede wszystkim dużo z dzieckiem rozmawiać  wywnioskować, czym spowodowane jest alienowanie się dziecka  pytać, dlaczego nie bawi się z innymi dziećmi, dlaczego inni nie chcą spędzać z nim czasu  zachęcać dziecko chociaż do próby znalezienia kolegów i koleżanek  nastawić psychicznie dziecko, aby przy pierwszej nieudanej próbie zaprzyjaźnienia się nie zraziło się  pokazać, że czasem problem ze znalezieniem przyjaciół tkwi w nas samych

Przez wiele wieków ruch był podstawową czynnością człowieka, stanowił o przetrwaniu, a tryb życia związany był z wysiłkiem fizycznym. Ten proces zaczął stopniowo ulegać zmianie; na zmniejszenie znaczenia ruchu w życiu człowieka wpływ miało kilka czynników. Jednym z nich jest komputer, który stając się naszym oknem na świat, jednocześnie sprowokował szereg nowych schorzeń i problemów.

 dziewięciokrotnie gorsza koordynacja ruchowa niż u bardziej aktywnych rówieśników. Przy czym ten szkodliwy wpływ jest prawie dwukrotnie większy w przypadku chłopców niż dziewczynek  nadwaga u dzieci, ale w dalszej konsekwencji także niższa samoocena i więcej niepowodzeń w nauce.

 choroby kręgosłupa

 Jedną z poważnych konsekwencji długotrwałego siedzenia związanego zwykle z oglądaniem telewizji lub grania w gry komputerowe jest agresja u dzieci i młodzieży

 wideo i kino- nieadekwatne do wieku dziecka,  pisma młodzieżowe,  destruktywne grupy rówieśnicze

 bezrobocie rodziców  trudności materialne  alkoholizm w rodzinie  narkomania  rozbicie rodziny, brak kontaktu ze szkołą, niewydolność wychowawcza rodziny  zaburzenia emocjonalne, wady rozwojowe

Pamiętaj, że nie jesteś sam! Możesz zgłosić się do szkoły w każdej sytuacji i z każdym problemem. Dobro Twojego dziecka jest dla nas najważniejsze!

Dziękujemy za uwagę! Opracowanie: Danuta Marach, Ewelina Ekiert Prezentacja: Ewelina Ekiert