Podstawowe informacje o sprawdzianie w klasie VI szkoły podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Nowa formuła egzaminu maturalnego od 2015 roku
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
MATURA 2018.
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Informacje ogólne o egzaminie
Zapis prezentacji:

Podstawowe informacje o sprawdzianie w klasie VI szkoły podstawowej od roku szkolnego 2014/2015 Opracowały: Ewa Bukowska Agnieszka Lis

CZĘŚĆ 1. - obejmuje zadania z języka polskiego i z matematyki Sprawdzian składa się z dwóch części. CZĘŚĆ 1. - obejmuje zadania z języka polskiego i z matematyki CZĘŚĆ 2. – zadania z języka obcego nowożytnego. (Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego).

Obie części sprawdzianu są przeprowadzane jednego dnia CZĘŚĆ I 80 min. od godz. 9:00 PRZERWA CZĘŚĆ II 45 min. od godz.11:45 Każda część sprawdzianu rozpoczyna się o godzinie określonej w harmonogramie przeprowadzania sprawdzianu, który jest ogłaszany na stronie internetowej.

TYPY ZADAŃ CZĘŚĆ PRZEDMIOT TYP ILOŚĆ ZADAŃ I JĘZYK POLSKI ZADANIA ZAMKNIĘTE 8-12 ZADANIA OTWARTE 2- 4 MATEMATYKA II JĘZYK OBCY 35-45

WYNIKI EGZAMINU Na zaświadczeniu będą widoczne cztery wyniki wyrażone w procentach (odchodzi się od stałej liczby punktów na sprawdzianie): 1. WYNIK OGÓLNY Z CZĘŚCI I 2. WYNIK Z JĘZYKA POLSKIEGO 3. WYNIK Z MATEMATYKI 4. WYNIK Z CZĘŚCI II /Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO/ Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.

JĘZYK POLSKI

Język polski. Typy zadań Zadania z języka polskiego mogą mieć formę zamkniętą i otwartą. Wśród zadań zamkniętych znajdą się zadania: wyboru wielokrotnego, prawda – fałsz, na dobieranie. Wśród zadań otwartych: zadania z luką, zadania krótkiej i rozszerzonej odpowiedzi

Zadania będą odnosić się do różnych tekstów kultury: literackich (epickich i lirycznych) nieliterackich (publicystycznych i popularnonaukowych) ikonicznych. Teksty w zestawie zadań mogą dotyczyć zagadnień związanych z historią lub szeroko rozumianą przyrodą.

ZADANIA WYBORU WIELOKROTNEGO   Dokończ poniższe zdanie – wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. W zdaniu „wszystko doboszem się zachwyca” słowo „dobosz” odnosi się do A. mruczenia zwierząt. B. tętentu dzikich koni. C. śmiechu dziewcząt. D. padającego deszczu.

Określ nastrój wiersza. Zaznacz literę A albo B oraz numer 1 lub 2. Leopold Staff KWIECIEŃ Po niebie pędzi chmur konnica I mruczą dzikie zwierzęta. Drzew nagie szczyty gnie wichrzyca1 I zmiata kurz jak na święta. Kwietniowa burza niecierpliwa Spieszy krokami wielkiemi I w pochód cały świat porywa, Deszcz bębni marsza na ziemi. Wszystko doboszem2 się zachwyca, Śmieją się zmokłe dziewczęta   Leopold Staff, Kwiecień, [w:] tenże, Szum drzew: wybór wierszy, Warszawa 1961. 1 Wichrzyca – silny, gwałtowny wiatr. 2 Dobosz – członek orkiestry grający na bębnie. Zadanie 1. (0–1) Określ nastrój wiersza. Zaznacz literę A albo B oraz numer 1 lub 2. Nastrój wiersza jest A POGODNY PONIEWAŻ 1 UTWÓR UKAZUJE GROZĘ BURZY B PONURY 2 UTWÓR ZAPOWIADA NADEJŚCIE WIOSNY

W tabeli podano przykłady środków poetyckich występujących w wierszu. Zaznacz T (tak) lub N (nie) w zależności od tego, czy poprawnie określono ich role w utworze. Środek poetycki i przykład Rola w utworze   epitet: kwietniowa (burza) ukazuje podobieństwo dwóch przedmiotów do siebie T N wyraz dźwiękonaśladowczy: (deszcz) bębni oddaje odgłos deszczu

Zadanie typu prawda-fałsz Oceń prawdziwość poniższych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe. Dziewczętom nadano cechy magiczne P F Chmurom nadano cechy istot żywych

Zadanie z luką Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 8.1. i 8.2. Droga Aniu! Martwię się, że już od miesiąca nie rozmawiasz z Gilbertem. Lubię Was i nie rozumiem, dlaczego 8.1. ______ na niepotrzebne kłótnie. Pamiętaj, że 8.2. ______, więc już wkrótce zapomnisz o przyczynie swojego zmartwienia. Twoja oddana przyjaciółka Diana

Zadania ikonograficzne (powiązane z krótką odpowiedzią) Wybierz zdjęcie, które może być ilustracją wiersza. Uzasadnij swój wybór, odwołując się do utworu Leopolda Staffa. Wybieram zdjęcie nr ……………. Uzasadnienie: …………………………………………………………………………………………………

podejmowane są takie działania? Uzasadnij odpowiedź. Przeczytaj definicję wyrazu retusz i popatrz na materiał ilustracyjny z przykładem retuszu. retusz – ‹‹drobna korekta czegoś mająca usunąć lub ukryć niedociągnięcia›› Na podstawie: Słownik języka polskiego, pod red. Mieczysława Szymczaka, t. 1, Warszawa 1999. Zdarza się, że zdjęcia gwiazd muzyki i filmu są retuszowane przed publikacją np. na okładce kolorowego czasopisma. Dlaczego Twoim zdaniem podejmowane są takie działania? Uzasadnij odpowiedź. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Zdjęcie oryginalne (przed retuszem) Zdjęcie poprawione (po retuszu) Źródło: http://1.bp.blogspot.com

Zadania otwarte Wśród zadań otwartych z języka polskiego znajduje się dłuższa wypowiedź pisemna w formie: opowiadania z dialogiem, kartki z pamiętnika, wpisu w dzienniku, listu oficjalnego, sprawozdania, opisu postaci, przedmiotu czy krajobrazu.

Może też być sprawdzane opanowanie umiejętności tworzenia przez szóstoklasistę form użytkowych takich jak: ogłoszenie, zaproszenie , zawiadomienie, notatka.

Przykładowe skale oceniania treści punkty Kategoria: OPOWIADANIE 3 Uczeń konsekwentnie tworzy świat przedstawiony z różnorodnych elementów, uplastycznia je; układa wydarzenia w logicznym porządku, zachowując ciąg przyczynowo - skutkowy; konsekwentnie posługuje się wybraną formą narracji; dynamizuje akcję; wprowadza dialog; urozmaica wypowiedź.   2 Uczeń tworzy świat przedstawiony, ale niekonsekwentnie LUB nie uplastycznia go; LUB nie układa wydarzeń w logicznym porządku; LUB niekonsekwentnie posługuje się wybraną formą narracji; LUB nie dynamizuje akcji; wprowadza dialog. 1 Uczeń tworzy świat przedstawiony, ale informacje o jego elementach są ogólnikowe; niekonsekwentnie stosuje wybraną formę narracji; tworzy tekst w większości uporządkowany. Uczeń pisze pracę na inny temat lub w innej formie.

Przykładowe skale oceniania elementów jakości języka STYL   1 PUNKT Styl konsekwentny, dostosowany do formy wypowiedzi. 0 PUNKTÓW Styl niekonsekwentny lub niedostosowany do formy wypowiedzi. JĘZYK Dopuszczalne 4 błędy (fleksyjne, składniowe, leksykalne, frazeologiczne). O PUNKTÓW Więcej niż 4 błędy (fleksyjne, składniowe, leksykalne, frazeologiczne). ORTOGRAFIA Dopuszczalne 2 błędy. Więcej niż 2 błędy. INTERPUNKCJA Dopuszczalne 3 błędy. Więcej niż 3 błędy. Jeżeli praca zajmie mniej niż połowę wyznaczonego miejsca, będzie oceniana tylko w kryterium Treść.

matematka

Każde z zadań otwartych będzie sprawdzać poziom opanowania innych umiejętności, opisanych w następujących wymaganiach ogólnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego: wykorzystanie i tworzenie informacji, modelowanie matematyczne, rozumowanie i tworzenie strategii. Ponadto w każdym zadaniu może być sprawdzana sprawność rachunkowa. Za poprawne rozwiązanie zadania otwartego będzie można otrzymać maksymalnie 1 punkt, 2 punkty, 3 punkty lub 4 punkty. Ocena rozwiązania zadania otwartego zależy od tego, jak daleko uczeń dotarł w drodze do całkowitego rozwiązania.

Typy zadań ZADANIA RODZAJ ZAMKNIĘTE WIELOKROTNEGO WYBORU TYPU PRAWDA- FAŁSZ NA DOBIERANIE PODWÓJNEGO WYBORU OTWARTE KRÓTKIEJ ODPOWIEDZI ROZSZERZONEJ ODPOWIEDZI

Przykłady zadań Zadanie 1 (1punkt) W tabeli przedstawiono lata panowania czterech królów Polski. KRÓL LATA PANOWANIA Kazimierz Wielki od 1333 roku do 1370 roku Władysław Jagiełło od 1386 roku do 1434 roku Jan Olbracht od 1492 roku do 1501 roku Zygmunt Stary od 1506 roku do 1548 roku Który z wymienionych w tabeli królów Polski panował najdłużej? Wybierz odpowiedź spośród podanych. A. Kazimierz Wielki B. Władysław Jagiełło C. Jan Olbracht D. Zygmunt Stary

1 punkt za 2 poprawne odpowiedzi, 0 punktów za 1 poprawną. Zadanie 2 (1 punkt) Na rysunku przedstawiono dwa trójkąty: KLM i PRS. Trójkąty te mają taką samą wysokość i po dwa równe boki. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe. Trójkąty KLM i PRS mają równe pola. P F Trójkąty KLM i PRS mają równe obwody. 1 punkt za 2 poprawne odpowiedzi, 0 punktów za 1 poprawną.

Zadanie 3 (1 punkt) Wiadomo, że 45 · 24 = 1080. Podaj poprawne wartości poniższych iloczynów. Wybierz odpowiedzi spośród A lub B oraz C lub D. 45 · 2,4 = _____ 108 B . 10,8 C. 1,08 D . 0,108 4,5 · 0,24 = _____ Uczeń wybiera rozwiązania rzędami. Do pierwszego działania spośród odpowiedzi A i B, a do drugiego spośród C i D. (1 punkt za 2 poprawne odpowiedzi)

Zadanie 4 (1 punkt) Uczestnicy obozu byli zakwaterowani w 15 pokojach trzyosobowych, 9 pokojach czteroosobowych i 3 pokojach dwuosobowych. Ile osób było na obozie? Zaznacz poprawną odpowiedź A lub B i jej uzasadnienie 1 lub 2. A 81 osób ponieważ 1. uczestników zakwaterowano w 27 pokojach, średnio po 3 osoby B 87 osób 2. w pokojach trzyosobowych mieszkało 45 osób, w czteroosobowych – 36 osób, a w dwuosobowych – 6 osób

Zadanie 5 (1 punkt) Pociąg wyjeżdżający z Wrocławia o godzinie 4:18 zgodnie z rozkładem jazdy przyjeżdża do Warszawy o 10:07. Pewnego dnia pociąg ten spóźnił się 72 minuty. O której godzinie pociąg dotarł do Warszawy? Odpowiedź: …………………………………………………………………………………………………

Zadanie 6 (4 punkty) W szkole przeznaczono 500 zł na zakup piłek do koszykówki i piłek do siatkówki. Kupiono 3 piłki do koszykówki, za które zapłacono 282 zł. Piłka do siatkówki jest o 14 zł tańsza od piłki do koszykówki. Ile piłek do siatkówki można kupić za pozostałą kwotę? Zapisz wszystkie obliczenia. Odpowiedź: ………………………………………………………………………………

Na co zwrócić uwagę? na sprawne wykonywanie obliczeń rachunkowych (algorytmy, jednostki, kolejność wykonywania działań), na interpretowanie i tworzenie tekstów matematycznych, na planowanie rozwiązania, na tworzenie strategii rozwiązywania problemu wynikającego z treści zadania, na budowanie modelu matematycznego, sytuacji opisanej w zadaniu, na prowadzenie rozumowania i uzasadnianie jego poprawności.

podsumowanie Matematyka i język polski zostały wydzielona od sprawdzianu aż po maturę . I od sprawdzianu po maturę mierzone będą wyniki każdego ucznia. Egzaminy zostały skorelowane z celami nauczania zawartymi w podstawie programowej.

Dziękujemy za uwagę