SYGNAŁY ALARMOWE Sygnał A1 „Alarm”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DROGA HAMOWANIA.
Advertisements

Zasady szkolenia maszynistów
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
TP dla niepełnosprawnych
SYSTEMY ALARMOWE System alarmowy składa się z urządzeń: - decyzyjnych (centrala alarmowa) - zasilających - sterujących - wykrywających zagrożenia (ostrzegawczych-
Zasady dotyczące ruchu drogowego rowerzystów
W PRZYPADKU ZAGROŻENIA
Jak uniknąć napadu na drodze. Ogólne zasady kontroli pojazdów: - w obszarze zabudowanym do rutynowej kontroli każdy pojazd może zatrzymać tarczą – "lizakiem"
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Bezpieczeństwo rowerzysty
Alarmy i sygnały alarmowe
ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE
Projektor i sposób jego podłączenia
Analiza stanu bezpieczeństwa na terenie zarządzanym przez PKP PLK S. A
Zabezpieczenia Łukoochronne Energia wiatru
Tajemnice klawiatury.
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE (mała część) E-1 Instrukcja sygnalizacji na Polskich Kolejach Państwowych Warszawa 1998 Michał Bukowski IIB.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Umocowanie prawne w przepisach wewnętrznych Spółki: IV. Zasady przekazywania informacji przez drużynę trakcyjną w przypadku wykrycia przez urządzenia DSAT.
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Analiza katastrofy kolejowej z dnia 3 marca 2012 roku
Budowa motoroweru.
z przodu - w jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej; z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz.
TeLEFON.
Rodzaje telefonów.
Topologie sieci lokalnych.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
BEZPIECZNY PRZEJAZD – „ZATRZYMAJ SIĘ I ŻYJ”
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 13: Łączność i alarmowanie
Automatyka SZR.
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
R E F R I G E R A T I O N A N D A I R C O N D I T I O N I N G F O O D R E T A I L R E F R I G E R A T I O N A N D A I R C O N D I T I O N I N G 1 Sterowniki.
Skrajnia budowli.
Instrukcja obs ł ugi systemu do g ł osowania GP VOTING.
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.
EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY
Rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem.
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
7.     PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM POCIAGÓW    Zasada bezpiecznej jazdy pociągu Ruch pociągów na liniach kolejowych odbywa się według ściśle określonych.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
PRZECHODZENIE PRZEZ JEZDNIĘ.
 Mowa ciała, język ciała, komunikacja niewerbalna – zespół niewerbalnych komunikatów nadawany ch i odbieranych przez ludzi na wszystkich niewerbalnych.
GRAWITACYJNE SYSTEMY ODDYMIANIA
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Zasady Organizacji Szkoleń Członków Ochotniczych Straży Pożarnych Biorących Bezpośredni Udział w Działaniach Ratowniczych Podpisano roku.
KATEGORIA B+E PRAWA JAZDY
Szczecin, ul. Ks. Kujota 9 tel , fax INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA MIESZKAŃCÓW.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
TEMAT 30: Postępowanie ratownicze w czasie innych akcji komunikacyjnych autor: Piotr Fliciński SZKOLENIE PODSTAWOWE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP.
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ dla Rad Pedagogicznych
EWAKUACJA SZKOŁY.
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 2016 rok.
Bydgoszcz,
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Pożar w Ciechanowie W dniu 24 listopada br. o godzinie 055 dyżurny stanowiska kierowania Komendy Powiatowej PSP w Ciechanowie, odebrał zgłoszenie o pożarze.
Kampania społeczna 2016/
Poznań
przejazdów kolejowo-drogowych
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 12 miesięcy 2018 roku Warszawa, luty 2019 r.
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA BEZPOŚREDNIEGO ZAGROŻENIA BEEZPIECZEŃSTWA RUCHU

SYGNAŁY ALARMOWE Sygnał A1 „Alarm” Dwa białe światła migające na czole Lokomotywy i jednocześnie jeden długi i trzy krótkie dźwięki syreny lub gwizdawki lokomotywy, powtarzane kilkakrotnie, jeden długi i trzy krótkie dźwięki syreny warsztatowej, gwizdka lub syreny lokomotywy, trąbki, gwizdka lub dzwonka aparatu telefonicznego, powtarzane kilkakrotnie, przy czym przez pojęcie „gwizdawki lub syreny lokomotywy” należy rozumieć również sygnały dawane przez inne pojazdy wyposażone w urządzenia do dawania sygnałów dźwiękowych

SYGNAŁY ALARMOWE sygnał alarmowy A1 podawany jest w celu powiadomienia pracowników kolejowych o istniejącym lub możliwym zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu, bezpieczeństwa osobistego pracowników, osób trzecich lub całości mienia kolejowego sygnał alarmowy A1 podaje drużyna pojazdu trakcyjnego w przypadku zatrzymania się pociągu z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego bądź w razie stwierdzenia nieosygnalizowanej przeszkody do jazdy pociągu na torze szlakowym

SYGNAŁY ALARMOWE sygnał alarmowy A1 należy podawać do czasu ustalenia, że nie ma przeszkody do jazdy po sąsiednich torach, bądź do czasu przepisowego osłonięcia przeszkody po odebraniu sygnału alarmowego A1 drużyna pojazdu trakcyjnego innego pociągu jadącego na szlaku powinna tak regulować prędkość jazdy, aby pociąg mógł być zatrzymany przed napotkaną przeszkodą do jazdy pracownicy mający przybory przeznaczone do dawania sygnałów dźwiękowych powinni powtarzać usłyszane sygnały alarmowe dźwiękowe do czasu rozpoczęcia akcji ratunkowej

SYGNAŁY ALARMOWE Sygnał A2 „Pożar” Jeden długi i dwa krótkie dźwięki syreny warsztatowej, gwizdawki lub syreny lokomotywy, gwizdawki kotła parowego, syreny alarmowej, trąbki sygnałowej lub gwizdka, powtarzane kilkakrotnie

SYGNAŁY ALARMOWE sygnał „Pożar” podaje się w celu powiadomienia straży pożarnej i pracowników kolejowych o powstaniu pożaru na terenie kolejowym pracownik kolejowy, który dostrzegł pożar, powinien rozpocząć podawanie sygnału „Pożar” i powiadomić straż pożarną maszyniści czynnych pojazdów trakcyjnych znajdujących się na terenie stacji oraz inni pracownicy powinni powtarzać sygnał pożarowy, a niezależnie od tego, pracownicy kolei powinni natychmiast powiadomić straż pożarną, zgodnie z postanowieniami regulaminu technicznego

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY sygnał A1r nadawany jest: automatycznie, słownie, gdy radiotelefon nie jest przystosowany do nadawania sygnału „Alarm” automatycznie automatyczne nadanie sygnału A1r następuje po wykonaniu przez obsługującego czynności ustalonych w instrukcji obsługi danego typu radiotelefonu; powoduje to samoczynne zahamowanie wszystkich pojazdów kolejowych z napędem, wyposażonych w urządzenia systemu „Radio-stop”, których radiotelefony odebrały sygnał „Alarm”

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY sygnał A1r „Alarm” - kombinacja złożona z kolejno po sobie następujących trzech krótkich tonów, zróżnicowanych pod względem częstotliwości i powtarzanych cyklicznie sygnał alarmowy A1r podawany jest w przypadku zaistnienia nagłego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu na linii kolejowej wyposażonej w sieć radiołączności pociągowej; pracownik, który dowiedział się o wystąpieniu tego zagrożenia lub posiada o nim uzasadnione przypuszczenie i ma dostęp do radiotelefonu w sieci radiołączności pociągowej, powinien natychmiast nadać sygnał „Alarm" za pomocą radiotelefonu; nadanie sygnału „Alarm" nie zwalnia z obowiązku podjęcia działań zapobiegających wypadkowi lub zmniejszających jego skutki

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY Przycisk alarmowy Przyciski selektywnego wywołania Przycisk włączenia blokady szumu Przełącznik poziomu głośności Przełącznik nasłuchu Przycisk włączenia radiotelefonu Przełącznik wyboru kanałów Sygnalizacja włączenia radiotelefonu Sygnalizacja fali nośnej

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY RADIOTELEFON „KOLIBER” Podświetlany ekran LCD Diody sygnalizacyjne Klawiatura alfanumeryczna Klawisz wyłączania - anulowania Klawisz załączenia potwierdzenia, akceptacji Klawisz Alarmu Przypadkowe, krótkie wciśnięcie klawisza nie powoduje wysłania sygnału „RADIOSTOP”; dopiero przytrzymanie klawisza przez czas około 2 sekund powoduje uruchomienie alarmu; na wyświetlaczu pojawia się ikona alarmu potwierdzająca jego prawidłowe wysłanie oraz miga podświetlenie klawisza ALARM

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY RADIOTELEFON „PYRYLANDIA” Podświetlany ekran LCD Klawiatura alfanumeryczna Przycisk Alarmu W celu uniknięcia przypadkowego wysłania sygnału „Alarm” wprowadzono minimalny czas naciśnięcia przycisku powodującego aktywację W czasie wysyłania „Alarmu” na wyświetlaczu pojawia się informacja a także pulsuje dioda podświetlająca przycisk Alarm Kanał: 000 Wysyłanie ALARMU

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY słowne nadanie sygnału A1r zdjąć mikrofon z zaczepu przycisnąć kolejno przyciski wywołania selektywnego wypowiedzieć do mikrofonu, co najmniej pięć razy słowo „Alarm” prowadzący pojazdy kolejowe z napędem i pracownicy wyposażeni w radiotelefony przenośne po usłyszeniu sygnału A1r powinni natychmiast zatrzymać pojazd kolejowy, o ile nie nastąpiło to już samoczynnie

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY Mikrofon Zabezpieczenie wtyku kabla manipulacyjnego Głośnik Wyłącznik nasłuchu

RADIOTELEFONICZNY SYSTEM ALARMOWY wyjaśnienie przyczyn nadania sygnału „Alarm” nadanego w sposób słowny dokonuje się na kanale, na którym został nadany wyjaśnienie przyczyn nadania sygnału „Alarm” nadanego w sposób automatyczny dokonuje się na kanale ratunkowym kanał nr 8 w radiotelefonach przewoźnych, kanał nr 2 w radiotelefonach stacjonarnych przerwanie nadawania sygnału „Alarm” następuje przez wyciśnięcie przycisku „Alarm” oraz wyłączenie i ponowne włączenie radiotelefonu

SYGNAŁ Pc6 Sygnał PC6 Jedno górne światło białe i dwa dolne światła czerwone na czole pociągu Oznaczenie czoła pociągu z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego, zatrzymanego z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego

SYGNAŁ Pc6 Sygnał Pc6 podaje maszynista pociągu z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego w przypadku zatrzymania się pociągu z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego przed udaniem się wzdłuż pociągu, w celu ustalenia przyczyny jego zatrzymania Maszynista pociągu, w którego kierunku podano sygnał Pc6, powinien zatrzymać pociąg i udzielić pomocy maszyniście tak osygnalizowanego pociągu

DZIĘKUJĘ