„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
KODEKS ETYCZNY SĘDZIEGO CZ.2
PRZEBIEG DEBATY.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
1. Odtworzenie Filmu Startowego. 2. Oficjalne Otwarcie Debaty przez Marszałków. 3. Powitanie zaproszonych gości. 4.Wystąpienie Wójta Gminy Grębów. 5.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
ROZPRAWKA.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała czynny udział w życiu społecznym?
Szkolny system wychowawczy
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Projekt STRUKTURA 1. Opis wybranej ścieżki rozwoju zawodowego
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Szkolny plan zachowania
DEBATA KODEKS 2.0.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
…czyli nie taki diabeł straszny
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?

Działalność samorządu uczniowskiego w szkole to praca zespołowa wielu nauczycieli i dużej części społeczności uczniowskiej. Praca w samorządzie kształtuje i utrwala odpowiedzialność za otoczenie, rozwija świadomy udział w życiu społeczności lokalnej. Taka współpraca przynosi widoczne efekty. Samorząd w szkole inicjuje i organizuje wiele akcji, imprez szkolnych i lokalnych.

Debata,,za” i,,przeciw” Ten rodzaj debaty stosujemy wtedy, gdy chcemy, aby uczniowie spojrzeli na ten sam problem z dwóch różnych punktów widzenia, wspólnie go przeanalizowali, a następnie podjęli decyzję. Taka forma dyskusji rozwija umiejętność logicznego myślenia i argumentowania, rozwiązywania problemów, poszukiwania i porządkowania informacji (umiejętność tę zdobywają uczniowie podczas przygotowywania się do dyskusji), weryfikowania własnych - często powierzchownych - poglądów. Debatujące strony przedstawiają własne argumenty. O tym, czyje argumenty okazały się bardziej przekonujące decydują obserwatorzy lub słuchacze.

OGÓLNE ZASADY DEBATY SZKOLNEJ 1.W debacie biorą udział dwie drużyny spierające się na temat ściśle określonej tezy. 2. Zadaniem drużyny A (afirmującej tezę) jest przekonanie składu sędziowskiego za pomocą argumentów i dowodów o słuszności postawionej tezy. Zespół N (negujący) skłania jurorów do przyjęcia tezy przeciwnej. 3. Uczestnicy losują stronę w debacie (A lub N).Każdy z nich ma ściśle określone zadanie, które musi zrealizować w precyzyjnie wyznaczonym czasie. 4. Drużyny zbierają i zapisują argumenty popierające ich tezy. Prowadzący nie ingerują w przebieg debaty, chyba że zostają naruszone jej zasady. 5. Debata prowadzona jest przez przewodniczącego, który udziela głosu zgodnie z ustaloną kolejnością wystąpień (na zmianę przemawiają mówcy drużyny A i N). 6. W czasie debaty każdej z drużyn przysługuje przygotowanie repliki lub sformułowanie pytań. 7. O zwycięstwie decyduje ilość i siła przedstawionych argumentów. Oceny dokonuje publiczność i prowadzący debatę.

Kodeks dyskutanta: 1. Biorąc udział w dyskusji podporządkowujesz się osobie prowadzącej dyskusję, 2. Osoba prowadząca dyskusję określa maksymalny czas wypowiedzi i dba, by nikt go nie przekraczał; 3. Osoba prowadząca dyskusję dba o porządek wypowiedzi uczestników dyskusji, 4. Prowadzący ma prawo odebrać Ci głos, jeśli zachowujesz się agresywnie lub niekulturalnie wobec innych uczestników, 5. Nie wolno Ci nikogo obrażać, ani ośmieszać, 6. Zabierając głos w dyskusji, powinieneś mówić jasno i zwięźle, 7. Nie zbaczaj z tematu - dyskusja powinna toczyć się wokół postawionej na początku tezy lub problemu. 8. Powiedz, jakie masz stanowisko w dyskutowanej sprawie, a potem je uzasadnij, 9. Nie przerywaj wypowiedzi innym dyskutantom, 10. Czekaj spokojnie na swoją kolej, aby odpowiedzieć na pytanie lub użyć kontrargumentów, 11. Słuchaj uważnie wypowiedzi swoich kolegów, gdyż możesz uzupełnić ich wypowiedzi.

ROZPOCZYNAMY DEBATOWANIE! ROZPOCZYNAMY DEBATOWANIE!