Mgr Wioletta Janowska nauczycielka kształcenia zintegrowanego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Ergonomia.
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Wykonał : Jakub Świątkowski
ZNAKI LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH
HOLENDERSKA SZKOŁA FUTBOLU
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
JEDNORAZOWA OPŁATA CZŁONKOWSKA - 350$ DAJE NAM NIEODPŁATNE MIEJSCE W PLANIE PREMIOWYM RICI SYSTEM BORDOWY ZASTOSOWANY W RICI MA 2 ETAPY BEGINNERS / WINNERS.
ZABAWY KLASY I D.
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
USTAWIENIE W CZASIE GRY
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Wychowawca : Sylwia Szczęsna - Cichoń
Ćwiczenia dla umysłu.
Ćwiczenia rozluźniające (zalecane przy dłuższej pracy z komputerem
Prezentacja projektu „OBYCIE UMILA ŻYCIE”
Poruszanie się po boisku Wojciech Kasza
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Scenariusz zajęć prowadzonych wg Metody Dobrego Startu
NORDIC WALKING -ĆWICZENIA
PIERWSZA POMOC Dominika Bogucka.
Tańce irlandzkie.
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Szkolny klub siatkowy.
Dyrektor w zreformowanej szkole
Żonglowanie Jak zacząć żonglować?
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
KURS PIERWSZEJ POMOCY.
PODWÓRKOWE GRY I ZABAWY DLA DZIECI
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
Gdyńska księgarnia „Filiżanka literatury”
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Ćwiczenia wzmacniające
Zespół Szkół w Bakałarzewie
Gdyńska księgarnia „Filiżanka literatury”. To jest Kasia. Ona ma (kawiarnia)…….z(książki) w Gdyni nad (morze)…….Ona kocha czytać (książki)…..Ona zdecydowała.
Wykonały: Patrycja Grabowska Kasia Chmielewska
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może”
BHP ĆWICZENIA FIZYCZNE PRZEZNACZONE DLA OSÓB WYKONUJĄCYCH PRACE TYPU BIUROWEGO BHP
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
Andrzejki 2014 w świetlicy szkolnej
ZESTAW ĆWICZEŃ.
Zestaw ćwiczeń.
JESTEŚMY AKTYWNI WIĘC ZDROWI!!!
Co to jest WOLONTARIAT?.
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Konkurs e-Portfolio dla szkół specjalnych Izabela Duda kl. III b Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Leśnicy.
Ćwiczenia na płaski brzuch
MOJE HOBBY.
POLSKI TANIEC NARODOWY
MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE PASOWANIE NA ŚWIETLICZAKA W związku z tym, że w tym roku szkolnym jednym z kierunków polityki oświatowej jest edukacja matematyczna.
Wszystko o nakrywaniu do stołu
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2013/2014 Działające przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Oskara Kolbera w Kościanie.
MALUSZKI W MIESIĄCU WRZESIEŃ
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
Moja Pasja Pasja, w odpowiednich rękach, jest narzędziem potrzebnym do konstrukcji ideału.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Turniej dla uczniów klas I - III Prezentację przygotowała:
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
Savoir vivre – czyli dobre maniery. Zachowanie przy stole.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Zapis prezentacji:

mgr Wioletta Janowska nauczycielka kształcenia zintegrowanego

O mnie… W szkole pracuję już od 17 lat , jestem nauczycielem dyplomowanym ; Praca z dziećmi dostarcza mi wiele satysfakcji , spełnia zawodowe marzenia , dlatego chętnie angażuję się w dodatkowe zajęcia z uczniami : prowadzę gromadę zuchową ; organizuję wycieczki w ramach kółka turystycznego „Szkolny Klub Włóczykijów”; Prowadzę akcję zbiórki makulatury

Moje hobby  Jak widać w tle moją pasją jest morze ; Lubię : *podróżować , *zwiedzać różne zakątki Polski ; *czytać książki ; W wolnych chwilach (choć jest ich niewiele) uwielbiam leniuchować ;

PLĄSY I ZABAWY WYKORZYSTYWANE NIE TYLKO NA ZBIÓRKACH ZUCHOWYCH MAŁY ZUSZEK Mały zuszku klaśnij rączkami, 2 razy klaszczemy w dłonie mały zuszku klaśnij rączkami, jw. mały zuszku klaśnij rączkami, mały zuszku klaśnij rączkami, jw. Mały zuszku uderz w kolanka 2 razy oburącz uderzamy w kolanka Mały zuszku tupnij nóżkami tupiemy raz prawa, raz lewą nogą Mały zuszku, która godzina podnosimy rękę i mówimy a – ha Mały zuszku zrób to jeszcze raz wszystkie ruchy od nowa LABADA Tańczymy labada, labada, lambada Tańczymy labada małego walczyka Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze Tańczą go harcerze i małe zuchy też Idziemy ustawieni w kole trzymając się za wymienione przez prowadzącego części ciała

PLĄSY –C.D. OJCIEC ABRAHAM PINGWIN Ojciec Abraham miał siedmiu synów Siedmiu synów miał stary Abraham A oni siedli i nic nie jedli Tylko śpiewali sobie tak: Prawa ręka Lewa ręka Prawa noga Lewa noga I do tego jeszcze głowa Dzieci idą po obwodzie koła i śpiewają piosenkę. Na słowa „a oni siedli...” dzieci zatrzymują się, odwracają do środka koła i śpiewają dalej. Na słowa „ prawa ręka” dzieci wyciągają do przodu prawą rękę i poruszając nią śpiewają od nowa. Tak samo dzieje się z pozostałymi częściami ciała. Na koniec zabawy dzieci powinny podskakiwać obunóż po obwodzie koła machając rękami i kiwając głową. PINGWIN O jak przyjemnie i jak wesoło 1 W pingwina bawić się, się, się. Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa 2 Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy. Dzieci ustawiają się jeden za drugim, kładąc ręce na ramionach sąsiada z przodu.Idziemy śpiewając pierwszą część piosenki. Następnie zatrzymujemy się i śpiewając pokazujemy treść piosenki – wysuwamy nogę lewą, potem prawą, skaczemy raz do przodu, raz do tyłu i trzy razy do przodu.

PLĄSY – C.D. WYŚCIGI KONNE STONOGA Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel informuje dzieci, że : „Znajdujecie się na torze wyścigówkonnych. Konie ustawiają się na linii startu (w tym czasie dzieci układają ręce na udach). Uwaga! Konie wystartowały!” W tym momencie dzieci zaczynają uderzać na przemian rękoma o nogi, naśladując jazdę koni. W trakcie zabawy nauczyciel podaje różne komendy, które wykonują dzieci: PRZESZKODA – 1 uderzenie oburącz o nogi 2 PRZESZKODY - 2 uderzenia oburącz o nogi 3 PRZESZKODY - 3 uderzenia oburącz o nogi MOST – uderzenia piąstkami o klatkę piersiową BŁOTO – poklepanie dłońmi po policzkach SZUWARY – ruch palcem między wargami, z jednoczesnym szumieniem ustami ZAKRĘT W LEWO – skręcenie ciała w lewą stronę ZAKRĘT W PRAWO - skręcenie ciała w prawą stronę WIDOWNIA MĘSKA – ręka przyłożona do czoła, ruch głową i mówienie „uuuuu...” WIDOWNIA ŻEŃSKA – obie ręce do góry i głośni „żeński” pisk Zabawa kończy się gdy nauczyciel powie: „Konie dojechały do mety” STONOGA Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga Aż się trzęsie podłoga, podłoga bęc. Ustawiamy dzieci jak do „pociągu” i śpiewając piosenkę idziemy powoli do przodu. Na „ bęc” stonoga się zatrzymuje i pierwsza osoba podnosi prawą nogę do góry mówiąc „pierwsza noga.” Później robi to druga osoba, trzecia osoba, i ....tak do końca. Następnie ostatnia osoba idzie na początek i od początku.

ZABAWY Zapraszam na prawo Sałatka owocowa Pasażerowie statku Do tej zabawy potrzebne jest aby każdy w niej uczestniczący miał swoje krzesło. Dokładamy o jedno krzesło więcej, w ten sposób siedzący po lewej stronie krzesła, ma po swojej prawej wolne krzesło. Mówi wtedy na głos: „Po mojej prawej stronie jest wolne miejsce i zapraszam … Sałatka owocowa Grupa siada w kręgu na krzesłach. Jedna z osób wchodzi do środka koła. W zależności od ilości osób dzielimy grupę na 3 lub 4 owoce (każdemu uczniowi przydzielamy nazwę owocu np. jabłko, gruszka, śliwka, jabłko, ...). Osoba stojąca w środku lub nauczyciel podaje komendę, a uczestnicy zabawy starają się zająć inne miejsce wraz z osobą w środku. Np. na hasło „jabłka” wszystkie osoby, które są tym owocem zmieniają miejsce. Kiedy pada hasło „sałatka owocowa” wszyscy zamieniają miejsca. Pasażerowie statku Prowadzący prosi uczestników, aby wyobrazili sobie, że są pasażerami statku. Wyjaśnia znaczenie poszczególnych komend: - "na prawą burtę" – wszyscy biegną na prawą stronę; - "na lewą burtę" – wszyscy biegną na lewą stronę; - "cała naprzód" – do przodu; - "na rufę" – do tyłu; - "sztorm" – łapią się za ręce; - "kapitańskie tango" – tańczą w parach. Nauczyciel podaje kolejne hasła. Zabawa trwa, dopóki budzi zainteresowanie.

ZABAWY-C.D. CHODZENIE WODA, WIATR, OGIEŃ Przebieg: 1) Uczestnicy chodzą spokojnie po sali. 2) Prowadzący zmienia co jakiś czas polecenia, np. - chodzimy jak ludzie bardzo zmęczeni, smutni, radośni, zamyśleni; - chodzimy z otwartym parasolem pod wiatr, w śnieżnych zaspach, po gorącym piasku, - skacząc po kamieniach przez górski strumyk; - chodząc, dotknijcie prawą ręką wszystkich ścian, ustawcie się rzędami według kolorów włosów, ustawcie się według wzrostu; WODA, WIATR, OGIEŃ Dzieci stoją w sali w rozsypce. Nauczyciel wypowiada określone wyrazy, a dzieci wykonują przewidziane w opisie polecenia: WODA – dzieci wchodzą na „coś” co jest wyżej niż podłoga lub mogą naśladować pływanie WIATR – dzieci kładą się na podłodze OGIEŃ – dzieci uciekają w wyznaczone miejsce lub kąt LEW – dzieci chowają się za krzesłami