SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Społeczne Językowe Gimnazjum Wolnego Stowarzyszenia Edukacyjnego Regionu Opolskiego Ludzie pozytywnie zakręceni ! ;) Od roku 2002 !
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
SLO STO w Małej Wsi GASI POŻARY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
ZAJĘCIA DODATKOWE.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Społeczne Językowe Liceum Ogólnokształcące im. Alberta Einsteina
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Funkcja y = a(x - p)2 + q i jej własności
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
KLASA MEDYCZNO – RATOWNICZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Odczytywanie własności funkcji na podstawie jej wykresu
mgr Katarzyna Gałuszka mgr Anna Ostruszka-Waryło mgrRegina Wrona
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
“Szkoła w procentach”.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny Nauczyciele matematyki: Barbara Chmiel, Elżbieta Fałat, Ewa Terenda Nauczyciele przyrody: Ewa Fielek,
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Przekształcanie wykresów i odczytywanie własności funkcji Opracowała : KL. II LP.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Procenty wokół nas.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Szkoła Nauczycielem stoi
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Imię i nazwisko nauczyciela
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Imię i nazwisko nauczyciela
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI Opracowała: Anna Toppich Magdalena Kalista-Olek ZSLT w Kluczborku

Przed rozpoczęciem zajęć została przeprowadzona ankieta dla uczniów, która pozwoliła opracować plan pracy z przyrody- poniżej przedstawiamy wzór: ANKIETA DLA UCZNIA Ankieta ta jest skierowana dla uczniów, którzy chcieliby uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych tzw.”Kółku przyrodniczym”. Przeczytaj poniższe pytania i właściwą odpowiedź zakreśl w kółeczko. Jaka forma zajęć pozalekcyjnych najbardziej by Ci odpowiadała?   zajęcia praktyczne warsztaty wyjazdowe pokazy doświadczalne inne………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Jakie są cele Twojego uczestnictwa na zajęciach pozalekcyjnych? rozwijanie zainteresowań przygotowanie do konkursów/ olimpiad wypełnienie czasu wolnego Co chciałbyś zmienić, jeżeli chodzi o zajęcia pozalekcyjne w szkole? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Jaka tematyka zajęć kółka przyrodniczego najbardziej by Cię interesowała?

PLAN PRACY Przyroda: Matematyka: Głównym celem naszych zajęć jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych wśród młodzieży poprzez np.: prowadzenie doświadczeń przy użyciu odczynników codziennego użytku organizowanie wyjazdów tematycznych na uczelnie wyższe wycieczki terenowe rozszerzenie tematyki zajęć obejmujący nauczanie chemii i biologii w zakresie rozszerzonym Nauczyciele uczący: Anna Toppich, Magdalena Kalista-Olek Matematyka: Głównym celem naszych zajęć jest prowadzenie wspierającego kółka matematycznego w klasach I, dla uczniów mających trudności w opanowaniu materiału. plan pracy jest na bieżąco uaktualniany w zależności od potrzeb uczniów Nauczyciel uczący: Magdalena Kalista-Olek

Tematyka zajęć z przyrody, która została przeprowadzona na zajęciach: 1. Wyjazd uczniów na bezpłatne zajęcia do Opola w celu wykonywania samodzielnych doświadczeń m.in.: Chemiczna paleta barw. Izolacja DNA oraz reakcje, które potwierdzą jego obecność. Jak przebiega hydroliza skrobi i jakie kompleksy może utworzyć z jodem? 2. Grafen -materiał przyszłości 3. Izolacja DNA 4.Metody doświadczalne 5. Lokomotywa chemiczna 6. Doświadczenia chemiczne przy użyciu octu i sody oczyszczonej 7.Domowa kuchnia, a ciekawa chemia 8. Przygotowanie uczniów do „Dni Otwartych Szkoły”

Tematyka zajęć z matematyki: Działania na liczbach wymiernych, niewymiernych- zadania Procenty- zadania Szkicowanie wykresów Miejsce zerowe i dziedzina funkcji- zadania Monotoniczność funkcji Odczytywanie własności funkcji z wykresów Przekształcenie funkcji względem osi OY i OX

Dziękujemy za uwagę