SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI Opracowała: Anna Toppich Magdalena Kalista-Olek ZSLT w Kluczborku
Przed rozpoczęciem zajęć została przeprowadzona ankieta dla uczniów, która pozwoliła opracować plan pracy z przyrody- poniżej przedstawiamy wzór: ANKIETA DLA UCZNIA Ankieta ta jest skierowana dla uczniów, którzy chcieliby uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych tzw.”Kółku przyrodniczym”. Przeczytaj poniższe pytania i właściwą odpowiedź zakreśl w kółeczko. Jaka forma zajęć pozalekcyjnych najbardziej by Ci odpowiadała? zajęcia praktyczne warsztaty wyjazdowe pokazy doświadczalne inne………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Jakie są cele Twojego uczestnictwa na zajęciach pozalekcyjnych? rozwijanie zainteresowań przygotowanie do konkursów/ olimpiad wypełnienie czasu wolnego Co chciałbyś zmienić, jeżeli chodzi o zajęcia pozalekcyjne w szkole? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Jaka tematyka zajęć kółka przyrodniczego najbardziej by Cię interesowała?
PLAN PRACY Przyroda: Matematyka: Głównym celem naszych zajęć jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych wśród młodzieży poprzez np.: prowadzenie doświadczeń przy użyciu odczynników codziennego użytku organizowanie wyjazdów tematycznych na uczelnie wyższe wycieczki terenowe rozszerzenie tematyki zajęć obejmujący nauczanie chemii i biologii w zakresie rozszerzonym Nauczyciele uczący: Anna Toppich, Magdalena Kalista-Olek Matematyka: Głównym celem naszych zajęć jest prowadzenie wspierającego kółka matematycznego w klasach I, dla uczniów mających trudności w opanowaniu materiału. plan pracy jest na bieżąco uaktualniany w zależności od potrzeb uczniów Nauczyciel uczący: Magdalena Kalista-Olek
Tematyka zajęć z przyrody, która została przeprowadzona na zajęciach: 1. Wyjazd uczniów na bezpłatne zajęcia do Opola w celu wykonywania samodzielnych doświadczeń m.in.: Chemiczna paleta barw. Izolacja DNA oraz reakcje, które potwierdzą jego obecność. Jak przebiega hydroliza skrobi i jakie kompleksy może utworzyć z jodem? 2. Grafen -materiał przyszłości 3. Izolacja DNA 4.Metody doświadczalne 5. Lokomotywa chemiczna 6. Doświadczenia chemiczne przy użyciu octu i sody oczyszczonej 7.Domowa kuchnia, a ciekawa chemia 8. Przygotowanie uczniów do „Dni Otwartych Szkoły”
Tematyka zajęć z matematyki: Działania na liczbach wymiernych, niewymiernych- zadania Procenty- zadania Szkicowanie wykresów Miejsce zerowe i dziedzina funkcji- zadania Monotoniczność funkcji Odczytywanie własności funkcji z wykresów Przekształcenie funkcji względem osi OY i OX
Dziękujemy za uwagę