PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE CZASEM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
ocenianie, które pomaga się uczyć
uczyć się języka angielskiego
opracowała: mgr Joanna Regulska
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
JAK ZDAĆ EGZAMIN??.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Chciałybyśmy abyście wiedzieli że jest to najbardziej rozwijająca dziecinną wartość organizacja. W TPD każde dziecko z osobna jest ważne. Opiekunowie.
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Jak pomagać dziecku w nauce?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Prezentują:.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Dla Gimnazjum w Teresinie prezentują :. KSEON Optivum Przedstawia: Kalesanty Gwizduła Droga do szkoły ponadgimnazjalnej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
10 prostych kroków by poprawić pamięć
O korzeniach i skrzydłach…
Jak uczyć się skutecznie?
Stres przed sprawdzianem
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Idea oceniania kształtującego
“Szkoła w procentach”.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Test i wybrane informacje
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zapis prezentacji:

PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE CZASEM Kosztorys czasu Dzienniki aktywności Plany pracy Listy zadań z priorytetami Cele osobiste PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE CZASEM

ZARZĄDZANIE CZASEM Jest to niezbędna umiejętność efektywnych ludzi. Skupiaj się na rezultatach, a nie na byciu zajętym. Dużo ludzi spędza dużo czasu na szalonej aktywności, mimo to osiągają mało, ponieważ nie skupiają się na właściwych rzeczach. Przez stosowanie tej umiejętności możesz zoptymalizować wysiłek zapewniając, że koncentrujesz możliwie najwięcej energii, ile jesteś w stanie, na wysoko opłacalne zadania. To zapewnia, że osiągasz największe możliwe zyski z ograniczonego czasu jaki jest Ci dostępny.

ZARZĄDZANIE CZASEM Ile jest wart Twój czas? Wpierw powinieneś obliczyć ile kosztuje Twój czas. To pomoże Ci przekonać się czy spędzasz go właściwie. Gdy decydujesz czy podjąć się jakieś czynności, lub nie, pomyśl o wartościach – czy marnujesz swoje zasoby na mało ważne zadanie? Obliczenie ile warty jest Twój czas pomaga decydować czy dane zajęcia są warte Twojego czasu.

ZARZĄDZANIE CZASEM Decydowanie o Twoich priorytetach. Przekonywanie się na co spędzasz swój czas. Warto jest wpierw zastanowić się nad czym w ogóle należy się skupiać! Wiele ludzi pracuje bardzo ciężko całymi dniami, co często nie ma przełożenia na jakość i efektywność ich pracy. Ta cześć skupia się na trzech obszarach – precyzowaniu co daje Ci satysfakcje, zrozumieniu co Ci dodaje siłę, a co osłabia, i przekonaniu się jaką pracą jest Twoja praca i co stanowi o dobrej wydajności.

ZARZĄDZANIE CZASEM Robienie tego co daje Ci satysfakcje Ważne jest, dla jakości Twojego życia, abyś wyciągał satysfakcje z pracy. Jeśli dobrze wiesz co lubisz, a co nie, będziesz w stanie przesunąć Twoje zajęcia w kierunku robienia rzeczy, które lubisz. Jest to istotne, ponieważ chętniej wykonujesz efektywnie prace, jeśli ją kochasz, niż jeśli masz do niej wstręt. Zauważ, że prawie każda praca ma pewne męczące i nieprzyjemne elementy – należy je wykonać właściwie. Od Ciebie zależy jak je zminimalizujesz.

ZARZĄDZANIE CZASEM Koncentrowanie się na Twoich mocnych stronach Jest również ważne aby wiedzieć jakie są Twoje talenty i słabe punkty. Analiza SWOT jest dobrym sposobem na przekonanie się o tym, zapewnia formalne zbliżenie się do wyznaczenia Twoich mocnych i słabych stron, sposobności i zagrożeń, które napotkasz. Warto znaleźć pracę, która pasuje do Twoich mocnych stron, a w której Twoje słabości nie mają znaczenia.

ZARZĄDZANIE CZASEM Prowadzenie dziennika aktywności. Prowadzenie dziennika aktywności przez kilka dni pomoże Ci zrozumieć jak spędzasz czas i kiedy działasz najlepiej. Bez modyfikacji Twojego zachowania, na tyle na ile możesz, spisuj zajęcia, którymi się zajmujesz. Za każdym razem gdy zmieniasz zajęcie, kiedykolwiek otwierasz pocztę, pracujesz, robisz kawę, plotkujesz z kolegami, czy robisz cokolwiek innego, spisuj czas zmiany zajęcia. Razem z zapisywaniem aktywności zapisz także jak się czujesz, poziom senności, zmęczenia, energii, itp. Wykonuj to okresowo przez cały dzień. Możesz zdecydować aby połączyć dziennik aktywności z dziennikiem stresu.

ZARZĄDZANIE CZASEM Nauka z Twojego dziennika Gdy już spiszesz zajęcia przez kilka dni, zanalizuj swój dziennik. Możesz być zdziwiony, gdy zobaczysz ilość czasu spędzonego na zajęcia małej wartości! Możesz również zauważyć, że jesteś energiczny w pewnych porach dnia i wykończony w innych. Zależy to m.in. od przerw, które bierzesz, czasu i ilości posiłków, a także jakości składników pokarmowych. Dziennik aktywności daje Ci pewne podstawowe możliwości eksperymentowania tymi czynnikami.

ZARZĄDZANIE CZASEM Plany akcji – planowanie małej skali Plan akcji jest listą zadań, które masz zrobić aby osiągnąć cel. Rożni się od listy zadań do zrobienia tym, że skupia się na osiągnięciu pojedynczego celu. Kiedykolwiek chcesz coś osiągnąć – napisz plan akcji. To pozwoli Ci skoncentrować się na poziomie jego osiągnięcia i monitorować postęp. Po prostu wypisz listę zadań, które musisz przeprowadzić aby osiągnąć Twój cel. To proste, ale użyteczne!

ZARZĄDZANIE CZASEM Jaki jest cel Twojej pracy? Jaka jest miara sukcesu? Jaka jest akceptowalna wydajność? Jakie są priorytety i ostateczne terminy? Jakie są dostępne zasoby? Jakie są akceptowalne koszty? Jak to się ma do innych ludzi?

ZARZĄDZANIE CZASEM Lista zadań jest listą, które musisz przeprowadzić. Konsoliduje ona w jednym miejscu wszystkie zajęcia, które musisz zrobić. Możesz później uporządkować te zajęcia w porządku ważności, co ułatwi Ci zająć się wpierw najważniejszymi. Lista zadań jest niezbędna jeśli potrzebujesz przeprowadzić dużą ilość różnych zadań lub różnych rodzajów zadań, lub gdy popełniasz dużą liczbę błędów. Jeśli często przyłapujesz się na zapominaniu aby coś zrobić – powinieneś prowadzić listę zadań.

ZARZĄDZANIE CZASEM Wyznaczanie celów jest częścią osobistego planowania. Poprzez wyznaczenie celów decydujesz co chcesz osiągnąć i krok-po-kroku posuwasz się w kierunku tych celów. Proces wyznaczenia celów pozwala Ci wybrać gdzie chcesz zajść w swoim życiu. Jeśli precyzyjnie wiesz co chcesz osiągnąć, wiesz na czym się koncentrować aby to zrobić. Wyznaczenie celu jest standardową techniką używaną przez najlepszych sportowców, ludzi biznesu, najlepszych w każdej dziedzinie. Daje Ci długoterminową wizję i motywację, pomaga organizować zasoby.

JAK SIĘ UCZYĆ? Ucz się z pasją, radością, z dobrym nastrojem. Nie denerwuj się bez potrzeby, naucz się śmiać z siebie. Lęk wypiera rozwagę, brak pewności siebie- przynosi niepowodzenie. Nie wmawiaj sobie że nie jesteś inteligentny!

JAK SIĘ UCZYĆ? Nie wmawiaj sobie, że matematyka (lub...?) jest nudna, drętwa, nieżyciowa i jałowa

JAK SIĘ UCZYĆ? Dyskusje, rozmowy- zaostrzają uwagę, gdy mamy słuchacza, intensywniej myślimy- gdy wytłumaczysz koleżance lekcję- najlepiej się nauczysz

JAK SIĘ UCZYĆ? Słuchaj aktywnie- kojarz, przeprowadzaj selekcję przed słuchaniem, czytaniem- zadaj sobie pytania: co wiem na ten temat? czego chcę się dowiedzieć? wtedy informacja staje się odpowiedzią, mózg chętnie ją zapamięta; Twoje skojarzenia budują w mózgu siatkę- im jest ich więcej- tym gęstsza siatka, więcej nowych informacji na niej się zatrzyma

JAK SIĘ UCZYĆ? Stres zabiera 30 % energii potrzebnej do uczenia się. Potem stresujesz się, dlatego, że się zestresowałeś- pojawia się stres wtórny, i kolejne 30 % energii nie jest Twoje...

JAK SIĘ UCZYĆ? Im więcej zmysłów uczestniczy w nauce- lepszy efekt (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...)

JAK SIĘ UCZYĆ? KOLEJNOŚĆ najpierw łatwe- rozgrzewka naprzemiennie- płodozmian: ścisłe przeplecione humanistycznymi; pisemne przeplecione ustnymi (zmiana jest też odpoczynkiem) drugi przedmiot, ten po rozgrzewce- trudniejszy- mózg jest jeszcze wypoczęty

JAK SIĘ UCZYĆ? Systematycznie - czas potrzebny na nauczenie się kilku lekcji rośnie w postępie geometrycznym- jeśli materiału jest 2 razy więcej- czasu trzeba 4 razy tyle

GDZIE SIĘ UCZYĆ? Wiadomości odtwarza się najlepiej w tym samym otoczeniu, gdzie się uczyliśmy

GDZIE SIĘ UCZYĆ? Światło- najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny). Gęste firanki, kwiaty doniczkowe w zbyt dużych ilościach- kradną nam je

GDZIE SIĘ UCZYĆ? Lepiej na wierzchu mieć tylko jeden zestaw książek, by podręcznik z geografii nie wprowadził Cię w wisielczy nastrój, gdy aktualnie uczysz się biologii (by nie myśleć: jeszcze to....)

GDZIE SIĘ UCZYĆ? Ważne jest wietrzenie- mózg pochłania 20 % tlenu zużywanego przez organizm; komórka mózgowa potrzebuje więcej tlenu od mięśniowej

KIEDY SIĘ UCZYĆ? Porę nauki dostosuj do swoich osobistych predyspozycji – sam wiesz - czy jesteś z natury sową czy skowronkiem?

KIEDY SIĘ UCZYĆ? 900 - 1100 1400 - 1600 1800 - 2000 200 - 400

KIEDY SIĘ UCZYĆ? Nic nie zastąpi snu, ten w godzinach między 19 a 24 h jest podwójnie pokrzepiający

KIEDY SIĘ UCZYĆ? Najlepiej zapamiętujemy to, czego uczymy się przed odpoczynkiem- przerwa w uczeniu- utrwala, sortuje wiedzę; także w czasie zmiany tematu - pracuje nasza nieświadomość

KONIEC 