Test umiejętności i wiadomości uczniów klasy II ,,Parki narodowe w Polsce”
najpiękniej, obszary, przyroda, puszcza, chronić, człowiek, zwierzęta 1.Uzupełnij zdania właściwymi wyrazami z ramki. Zmień formę niektórych wyrazów. Parki narodowe to duże………………chronionego terenu. Tworzy się je tam, gdzie………………nie została zniszczona przez działalność……….., np. na terenach prastarych…………….. .Są one tworzone po to, by……………rośliny, ……………. i naturalne krajobrazy. najpiękniej, obszary, przyroda, puszcza, chronić, człowiek, zwierzęta
2. Odgadnij, jakie to rośliny chronione 2.Odgadnij, jakie to rośliny chronione. Napisz ich nazwy w karcie pracy.
3.Przeczytaj zdania i uzupełnij wyrazy brakującymi literami. W parkach narodowy zachowujemy się Ci o o i spokoj e. Nie płoszymy zwie ąt. Cho my tylko wyznaczonymi szlakami. Nie zrywamy ro lin. Nie zbieramy jag d ani g ybów. Nie wolno za miecać terenu.
4.Jakie to zwierzęta chronione w Polsce? Napisz ich nazwy.
5. Dokończ zdania : Kozice, niedźwiedzie, świstaki żyją w ……………..Parku Narodowym. W Kampinoskim Parku Narodowym można podziwiać ............ Żubry spotkamy w .......................................... Muflony i salamandry plamiste są atrakcją.............................................................Park Woliński i Słowiński leżą nad ...........................................