REENGINEERING Mariusz Kucharski Tomasz Koniszewski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
WOJCIECH NASIEROWSKI, Dr hab. Inż. Inż.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.

Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Metody zarządzania.
Service Level Agreement
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
ZARZĄDZANIE PROCESOWE
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
MARKETING STRATEGICZNY
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
KULTURA ORGANIZACYJNA
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Techniki i rozwiązania IT w optymalizacji procesów
Zmianę Głównym powodem ryzyka przy tworzeniu systemów informacyjnych jest fakt, że każdy projekt systemu informatycznego oznacza zmianę
(c) W. Cellary 2007, slajd 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
GRC.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Zintegrowane systemy zarządzania
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Spotkania konsultacyjne
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Zarządzanie efektywnością energetyczną przedsiębiorstw
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Zarządzanie zmianą przez wartości
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Geneza podejścia procesowego w zarządzaniu dr Grzegorz Jokiel.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
System przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w aspekcie funkcjonowania sektora MŚP w województwie warmińsko-mazurskim dr hab. Dariusz Waldziński,
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
1 Konkurencyjność a globalizacja  Definiujemy konkurencyjność jako względną pozycję danego konkurenta wobec pozostałych.  Koncepcja konkurencyjności.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płomińska
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
JULITA PIĘTKA EWA RAKOWSKA JOANNA WIŚNIEWSKA
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
REENGINEERING (REINŻYNIERIA) METODA GRUNTOWNEGO PRZEKSZTAŁCANIA CAŁOŚCIOWYCH PROCESÓW W PRZEDSIĘBIORSTWIE.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Zarządzanie międzynarodowe
T9. Jak wybrać odpowiednią metodologię reengineeringu
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

REENGINEERING Mariusz Kucharski Tomasz Koniszewski

„Reengineering jest to fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie prowadzące do dramatycznej (przełomowej) poprawy osiąganych wyników (takich jak koszty, obsługa klientów, szybkość) (M. Hammer i J. Champy

„Reengineering, a ściślej Business Proces Reengineering (BPR) jest filozofią i strategią działania innowacyjnego, a także metoda radykalnego przeprojektowania i modernizacji procesów biznesowych przedsiębiorstw (instytucji) przy wykorzystaniu postępów technologii informatycznej w celu osiągnięcia istotnych efektów ekonomicznych oraz znacznej poprawy obsługi klientów.” (Ireneusz Durlik)

KLUCZOWE SŁOWA REENGINEERINGU fundamentalne przemyślenie radykalne przeprojektowanie znacząca poprawa proces

fundamentalne przemyślenie – należy zastanowić się, co należy zmienić i to w sposób zasadniczy   radykalne przeprojektowanie – oznacza całkowite oderwanie się od przeszłości. To zupełnie nowa droga, lekceważąca wszystkie dotychczasowe układy i sposoby postępowania. W reengineeringu chodzi o całkowite na nowo ukształtowane przedsiębiorstwo, o zupełnie nowy proces, a nie o ulepszenie, rozszerzenie czy modyfikacje procesów istniejących

znacząca poprawa – oznacza, że ulepszenia na dużą skalę wymagają zniszczenia starego porządku proces – wiązka aktywności, skierowana na jedno lub więcej wejść, w wyniku której klient dostaje wyrób o pożądanej przez niego wartości

Typologia procesów w przedsiębiorstwie

PODSTAWOWE ZASADY REENGINEERINGU dokładnie określony cel projektu (radykalna poprawa) orientacja na klientów radykalna zmiana koncentracja na procesach uwzględnienie istniejących ograniczeń zmiana sposobów myślenia (zmiana wzorców i wykorzystanie podejścia innowacyjnego) kompleksowe podejście szerokie wykorzystanie technologii komputerowych

Metodyka reengineeringu Identyfikacja procesu podlegającego rekonstrukcji Utworzenie zespołu roboczego Diagnoza i ocena procesu(zrozumienie procesu) Rekonstrukcja procesu Wdrożenie rekonstrukcji

Etapy wprowadzania reengineeringu 1.Ustalenie celu 2.Identyfikacja procesów podlegających przebudowie 3.Diagnoza i ocena procesów przedsiębiorstwa, rozwijanie wizji 4.Opracowanie i przedstawienie projektów nowych procesów 5.Wprowadzenie w życie

Zalety reengineeringu całościowe i uniwersalne myślenie i działanie wzrost wydajności skrócenie czasu trwania procesów

Wady reengineeringu autorytarny styl kierowania podczas wdrażania koncepcji pomijanie pracowników w trakcie przygotowywania reorganizacji wysokie koszty wprowadzania w życie niedocenianie aspektów kulturowych, co stwarza niebezpieczeństwo powstania silnego oporu wobec zmian

Podsumowanie

Literatura : Manganelli R., Klein M. Reengineering, PWN, 1998   Manganelli R., Klein M. Reengineering, PWN, 1998 Hammer M., Champy J. Reengineering w przedsiębiorstwie, Neuman Management Institute, Warszawa,1997 K.Zimniewicz,Współczesne Koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 1999 r. I.Durlik, „Reengineering metoda osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwa”,EiOP 5/98 Zbigniew Bogusławski „Reengineering w praktyce firmy Ford Motor”,Ekonomika i Oorganizacja Przedsiębiorstwa 1996, nr 4

Artykuł ze strony: http://www.iso.ellaz.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=43