Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W skrócie ADMINISTRACJA PUBLICZNA SEKTOR PRYWATNY
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Rozwój społeczności lokalnych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Po co pomagamy- wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Wolontariat w Małopolsce-szanse i wyzwania
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
w praktyce pedagogicznej
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
WOLONTARIAT.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Forma Aktywności Społecznej !
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Co to jest WOLONTARIAT?.
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Region Miast Aachen: Zaangażowanie i udział!. Opis 1. Ogólne cele partycypacji obywateli 2. Udział wewnętrzny 3. Udział zewnętrzny
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Szkoła Promująca Zdrowie
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Młody aktywny to taki ktoś, kto angażuje się na rzecz określonej grupy lub środowiska i nie otrzymuje za tę działalność wynagrodzenia. Koszty aktywności mogą być pokrywane ze źródeł własnych lub zewnętrznych. Aktywność może towarzyszyć usłudze społecznej, prowadzić do jej powstania lub z niej wynikać. Działanie to cechuje powtarzalność lub akcyjność.

Aktywność społeczna to : - realizowanie się ludzi, jednostek lub organizacji; –ożywienie i aktywizacja działalności w ramach zaspokajania potrzeb indywidualnych wypływających z naturalnego zapotrzebowania; – branie udziału w określonej inicjatywie społecznej;

Aktywność społeczna oznacza także aktywność obywatelską, zwłaszcza jeśli obywatele są świadomi problemów politycznych i gospodarczych kraju.

Formy aktywności społecznej Wolontariat Filantropia 1%

Wolontariat Dobrowolne, bezpłatne bezpłatne działania na rzecz innych. Działanie takie może przyjmować wiele form.

Filantropia To wspieranie materialne organizacji pozarządowych oraz osób indywidualnych potrzebujących pomocy. Wsparcie takie może odbywać się zarówno poprzez przekazywanie darów rzeczowych, jak i pieniędzy.

1% Mechanizm przekazywania 1% podatku organizacjom pożytku publicznego (w skrócie OPP). Nie jest to darowizna ani ulga: podatnik decyduje jedynie, do kogo trafi część podatku dochodowego, który powinien zapłacić państwu.

Przykłady aktywności społecznej: Związek zawodowy Klub sportowy Organizacja o charakterze charytatywnym Partia polityczna Ruch społeczny Ruch polityczny Organizacja wyznaniowa Organizacja kościelna Kluby towarzyskie Dyskoteki

Aktywność polityczna Ogół działań polegających na formułowaniu i realizacji celów politycznych związanych z rolami spełnianymi przez jednostki bądź grupy w ramach systemu politycznego. Aktywność polityczna określa stopień uczestnictwa w procesie podejmowania decyzji oraz poziom zaangażowania w życie polityczne.

Pomysły na zaangażowanie młodych do udziału w wyborach i w życiu społecznym : –Podniesienie świadomości społecznej; –Pokazanie, że państwo jest dla obywateli; –Organizowanie wieców i kampanii uświadamiających; –Stworzenie programów mających na celu wzmocnienie więzi z danym środowiskiem bądź regionem;

Pomysły : –Dotarcie do młodzieży poprzez przedstawianie prawdziwych historii, pokazujących życie kogoś takiego jak oni sami; –Organizowanie w szkole dyskusji na temat pojawiających się problemów; –Uświadamianie, iż jest to mój kraj, moje miasto, moja ulica, a nie tylko – dorosłych, polityków, innych…

Pomysły : –Uatrakcyjnić sposoby przekazu informacji czy dotarcia do młodzieży; –Poprawić komunikację interpersonalną; –Prowadzić dyskusję, a nie pouczać; –Budowanie zaufania wymaga czasu, nie pouczajmy i nie oceniajmy; –Bycie elastycznym pozwoli na lepsze zagospodarowanie własnego czasu, tym samym da możliwość uczestnictwa w dodatkowych przedsięwzięciach;

Pomysły : – Samemu zadbać o otaczającą człowieka rzeczywistość; –Wykorzystując dostępne środki przekazu w postaci szkoły czy youtube, dotrzeć jednocześnie do wszystkich i każdego z osobna;

Pomysły : –Stworzyć możliwość identyfikacji młodzieży z wybraną grupą społeczną; –Poznać potrzeby lokalnej młodzieży, dzięki czemu wzmocni się w niej poczucie tworzenia czegoś własnego;

Pomysły : –Stworzyć miejsca spotkań młodzieży, będące alternatywą dla osiedlowej ławki; –Pomóc rozwijać pasje; –Pozwolić młodzieży mieć swój głos, niech poczuje, że ma swojego reprezentanta na istniejącej arenie społeczno – politycznej;

Pomysły : –Nie naciskać, a pozwolić decydować o własnym losie; –Diagnozować problemy osobiste młodzieży, dla której priorytetem jest zadbanie o własne potrzeby; –Pamiętając, że presja grupy rówieśniczej jest znacząca, wzmacniać w młodych ludziach poczucie własnej wartości;

Pomysły : –Warto przyjrzeć się wymaganiom młodych; –Docenić umiejętność korzystania przez nich z szybkości i wygody komunikacji za pomocą portali społecznościowych, i, czatów, smsów…; –Przekaz nacechowany emocjonalnie za pośrednictwem mediów stwarza wiele możliwości;

Pomysły: –Realizować projekt z młodymi ludźmi, a nie tylko dla młodych; –Świadomość, iż jest się partnerem na etapie planowania, wdrażania i oceny projektu, pozwoli poczuć, iż jest się jego częścią; –Współpraca z młodymi sprawi, że poczują się odpowiedzialni; –Odpowiedzialność za coś stworzy poczucie własności, która daje satysfakcję z posiadania;

Pomysły : –Docenić zaangażowanie, nawet to najmniejsze; –Umiejętnie stopniować gratyfikację czy to emocjonalną, czy materialną; –Stworzyć nowy trend na bycie i bywanie, a nie tylko na egzystowanie i godzenie się ze stanem obecnym;

Pomysły : –W razie zaistniałej potrzeby, stworzyć odpowiednie zaplecze finansowe do jej realizacji; –Sprawne przemieszczanie się z miejsca na miejsce umożliwi zorganizowanie akcji, prawidłowy jej przebieg i zakończenie zwieńczone sukcesem;

Pomysły : –Stworzenie nowego wyobrażenia o relacjach społecznych; –Nie reagujesz – akceptujesz;

Pomysły : –Pokazać, że działanie to proces ukierunkowany na konkretne rezultaty; –Uświadomienie, że dzięki działaniu życie jednostki nabiera nowych barw i bardziej optymistycznie podchodzi się do problemów życia codziennego; –Konkretne rezultaty poprawią funkcjonowanie.

Wyniki przeprowadzonej w szkole ankiety :

1

2

3

4

5

6

7

Co mogłoby zachęcić młodych do głosowania? Przykładowe odpowiedzi respondentów : -Inspirowanie młodzieży poprzez szkołę lub media - wybór władzy -Darmowe pizze -Pewność, że ludzie na których głosują dotrzymują obietnic -Nic -Ciekawe tematy -Dobra oferta -Świadomość, że będzie lepiej -Wiara w lepszy kraj i politykę -Nic, ponieważ, gdy głosują i tak nic się nie zmienia -Lody, czekolada

Dziękujemy za uwagę ☺