Nauka o komunikowaniu - perswazja i manipulacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Gatunki dziennikarskie - informacja -
Metodyka pracy umysłowej -Sporządzanie bibliografii
Ewolucja schematu komunikacji językowej
Wywieranie wpływu na ludzi
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
KWADRAT KOMUNIKACYJNY FRIEDEMANNA SCHULZ von THUN
Zajęcia 2 Wstęp do filozofii nauki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Katedra Marketingu Usług
AUTOPREZENTACJA.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
Wybierz dany tytuł. Możesz drukować dane sekcje, ściągać rozdział na urządzenie mobilne.
Dojrzałość szkolna dziecka
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Tu proszę wpisać treść pytania A Pierwsza odpowiedź B Drugaodpowiedź C Trzecia odpowiedź – wytłoszczenie = poprawna D Czwarta odpowiedź
Wystąpienia publiczne.
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Quiz - FC bARCELONA Damian Wiśniewski I LzI Rozpocznij.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
Województwa w Polsce Nowy podział administracyjny
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Od narratologii do narratywizmu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Na początek: wyniki ankiety Ankietowanych: 34 Ankiety nieważne: 2.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Bibliografia do matury ustnej. I. Literatura podmiotu.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Reklama społeczna Co to jest?.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Sporządzanie bibliografii
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Nauka o komunikowaniu - wprowadzenie
Ile umiesz do sesji? Pragmatyka językowa.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
INFORMACJE O EGZAMINIE
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
Systemy wspomagające dowodzenie twierdzeń
Logika i argumentacja dla prawników
Projekt nr PO KL /09 pt.„Dostosowanie modelu kształcenia studentów filologii polskiej do wyzwań współczesnego rynku pracy (ze szczególnym.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Zaangażowanie i konsekwencja
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Marketing polityczny Założenia przedmiotu Sławomir Gawroński – Rzeszów 2016.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
i sposoby radzenia sobie z nimi
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Tytuł projektu Wywiady #1. Które założenia testowaliśmy? Które KONKRETNIE hipotezy z modelu biznesowego (BMC) poddaliście sprawdzeniu?
Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień parzysty.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
NAZWA WYNIKU (tytuł zgodnie z informacją podaną do ewidencji PK, nr ewid. PK) NAZWA PROJEKTU/WYNIKU (nienaukowy tytuł informujący o zastosowaniu.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
H.L.A. Hart uważał, iż pod terminem „pozytywizm” kryje się we współczesnej literaturze brytyjskiej i amerykańskiej zbiór następujących twierdzeń:
ZOBACZ ZANIM WYJEDZIESZ …
Lubię czytać!.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Psychologia w Zarządzaniu
…czyli nie taki diabeł straszny
Psychologia w Zarządzaniu
Sposoby skutecznej komunikacji ze studentami
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Nauka o komunikowaniu - perswazja i manipulacja Ile umiesz do sesji? Nauka o komunikowaniu - perswazja i manipulacja

Pytanie 1 Reguła wywierania wpływu, na której oparta jest zasada stopa w drzwiach, to: reguła wzajemności reguła zaangażowania i konsekwencji reguła niedostępności reguła autorytetu.

B. reguła zaangażowania i konsekwencji Poprawna odpowiedź: B. reguła zaangażowania i konsekwencji Zobacz: Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2004, s. 65-109.

Pytanie 2 Hamlet przegląda czasopismo. Jego wzrok przykuwa reklama miecza Duńska Klinga. W reklamie słyszymy: „Dziesięć powodów, dla których Duńska Klinga przebija swoją konkurencję!” Dalej czytamy: „Powód nr 1: Duńska Klinga ma doskonałe ostrze (…)”. Hamlet czyta dalej, zastanawiając się nad każdym z pozostałych dziewięciu argumentów (…). Laertes przegląda to samo czasopismo i jego wzrok również przykuwa reklama Duńskiej Klingi. (…) Myśli sobie: „Na zdjęciu Fortynbras wygląda na wspaniałego wojownika, no i reklama wymienia wiele zalet Duńskiej Klingi. To musi być świetny miecz”. Laertes tylko przegląda reklamę i nie zastanawia się nad żadnym z wymienionych argumentów. Który z bohaterów historyjki podąża peryferyjną drogą opracowania perswazji według modelu ELM Petty`ego i Cacioppo? Hamlet Laertes Cytat zaczerpnięty z książki pt. Perswazja. Perspektywa psychologiczna, red. Brock T. C, Green M. C., Kraków 2007, s. 101.

Poprawna odpowiedź: B. Laertes Zobacz: Perswazja. Perspektywa psychologiczna, red. Brock T. C, Green M. C., Kraków 2007, s. 101-164.

„Czas promocji ograniczony” Pytanie 3 W wypowiedzi „Czas promocji ograniczony” zastosowana jest: reguła autorytetu reguła społecznego dowodu słuszności reguła niedostępności reguła zaangażowania i konsekwencji.

C. reguła niedostępności Poprawna odpowiedź: C. reguła niedostępności Zobacz: Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2004, s. 209-238.

Pytanie 4 Proszę wymienić nazwy czterech strategii konwersacyjnych wskazanych w teorii gramatyki komunikacyjnej A. Awdiejewa i G. Habrajskiej.

Poprawna odpowiedź: Strategia informacyjno-weryfikacyjna Strategia aksjologiczno-emotywna Strategia behawioralna Strategia metadyskursywna Zobacz: Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask 2006, s. 54-69.

Pytanie 5 Wówczas, gdy nadawca ukrywa cel komunikacyjny przez odbiorcą, traktuje odbiorcę jako narzędzie do osiągnięcia swego celu i pozostawia odbiorcy ograniczony wybór zachowania (postawy), mamy do czynienia z: perswazją manipulacją.

Poprawna odpowiedź: B. manipulacją Zobacz: wykłady prof. dr hab. G. Habrajskiej z przedmiotu „Nauka o komunikowaniu – perswazja i manipulacja”.

Znasz odpowiedź na każde z tych pytań Znasz odpowiedź na każde z tych pytań? To powtórz materiał jeszcze tylko raz. Jeśli odpowiedzi sprawiły Ci kłopot… to powtórz jeszcze klika razy  I jeszcze ostatnie zadanie do rozwiązania:

??? Pytania w sesji będą: łatwiejsze trudniejsze.

Odpowiedzi udzielicie po egzaminach Odpowiedzi udzielicie po egzaminach. Będziemy mocno trzymać kciuki za naszych studentów Zespół ZTPK