P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Advertisements

Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
1 E.1 Projekty współpracy ponadnarodowej wdrażane w trybie konkursowym - Poddziałanie Numer konkursu: E.1.1 Planowany termin ogłoszenia konkursu:
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
F undacja R ozwoju S ystemu E dukacji Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM L EONARDO DA V INCI VETP RO – V OCATIONAL E DUCATION AND T RAINING FOR P ROFESSIONALS.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE Z AGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH

Projekt systemowy „ Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych ” realizowany jest w celu podniesienia jakości i atrakcyjności kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli przez dofinansowanie różnych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych za granicą oraz stworzenie profesjonalnych struktur organizowania mobilności ponadnarodowej w instytucjach.

Realizacja projektu umożliwi uczestnikom podniesienie kwalifikacji zawodowych podczas staży i szkoleń za granicą, a instytucjom wysyłającym stworzy możliwość wypracowania modelu podnoszenia kompetencji zawodowych i językowych kadry edukacyjnej z wykorzystaniem mobilności zagranicznych, przez co projekt przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia i doskonalenia nauczycieli.

wymiana doświadczeń oraz zdobycie wiedzy w zakresie kształcenia zawodowego i ogólnego porównanie polskiego, hiszpańskiego i portugalskiego systemu kształcenia zawodowego w zawodach nauczanych przez ZSTiO zachęcenie nauczycieli do aktywnego korzystania z programów sektorowych LLP oraz POKL Cele projektu

Szkolenie dla nauczycieli (konkurs 2013) program Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych kraj, miastoHiszpania (Grenada), Portugalia (Lizbona) uczestnicy16 nauczycieli ZSTiO okres realizacji – (1 tyg.) – Hiszpania – (1 tyg.) – Portugalia tytuł projektu Wymiana doświadczeń nauczycieli i pracodawców sposobem na podniesienie jakości kształcenia, organizacji praktyk zawodowych oraz wymiaru europejskiego placówek edukacyjnych i wspierających kształcenie zawodowe. nr projektu PL1-ESF wartość projektu PLN

1. nauczyciele przedmiotów zawodowych (10 nauczycieli) 2.nauczyciele języka angielskiego (2 nauczycieli) 3.nauczyciele historii (2 nauczycieli) 4.nauczyciele geografii (2 nauczycieli) Adresaci projektu (zapisy we wniosku)

podróży do/z Grenady, do/z Lizbony pobyt (zakwaterowanie, wyżywienie), ubezpieczenie, wycieczki, wejściówki do muzeów, przygotowanie uczestników do wyjazdu (kurs przygotowawczy, materiały dydaktyczne). Finansowanie

uczestnictwo w przygotowaniu: o język angielski (ok. 50 godzin/gr), o przygotowanie kulturowe (6 godzin/gr), o przygotowanie pedagogiczne (3 godziny). sporządzenia materiałów upowszechniających o raport (publikacja), o prezentacja multimedialna, o strona internetowa projektu. Obowiązki uczestników

pobranie, wypełnienie i dostarczenie do koordynatora wypełnionego „kwestionariusza zgłoszeniowego” wraz z wymaganymi załącznikami Nadsyłanie zgłoszeń pomiędzy 06/10/2013 a 01/11/2013 rozmowa z anglistą sprawdzająca poziom języka angielskiego (wymagana jest znajomość na poziomie podstawowym) stworzenie listy uczestników przez komisję rekrutacyjną Rekrutacja do projektu

Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria: minimum 3 letni staż pracy w oświacie, komunikatywna znajomość języka angielskiego, wkład w rozwój oświaty, własne inicjatywy, osiągnięcia w karierze zawodowej. Kryteria uczestnictwa

PROGRAM SZKOLENIA GRUPA I - Hiszpania Dzień 1 Przyjazd do Hiszpanii. Dzień 2 Spotkanie rozpoczynające. Omówienie programu wizyty. Wprowadzenie. Prezentacja instytucji goszczącej (M.E.P. Europrojects Granada) oraz wysyłającej (ZSTiO). Seminarium poświęcone hiszpańskiemu systemowi edukacji (poprowadzone przez org. goszcz.) oraz polskiemu (przez uczestników z Polski). Porównanie: podobieństwa i różnice. Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 3 Seminarium na temat systemu kształcenia zawodowego w Andaluzji i Hiszpanii. Analiza porównawcza z systemem kraju wysyłającego: podobieństwa i różnice. Szczegółowa analiza specjalności technicznych dotyczących kraju wysyłającego oraz ich odpowiedników w Hiszpanii. Szczegółowa prezentacja i analiza różnych instytucji, które mają być przedmiotem zwiedzania. Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 4 Wizyta studyjna w szkole zawodowej IES Zaidín-Vergeles (celem spotkania ma być omówienie współpracy szkoły z firmami i placówkami kształcącymi w ramach praktyk zawodowych). Wymiana pomysłów i doświadczeń wśród uczestników wizyty i pracownikami instytucji. Spotkanie z uczestnikami programu LdV, dla których ZSTiO zorganizował staż w Polsce. Ewaluacja z uczestnikami projektu, wyciągnięcie wniosków nt jakości organizacji staży. Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 5 Wizyty w placówkach, gdzie uczniowie odbywają praktyki zawodowe w obszarach kształcenia uczestników projektu (również tych, w których odbywali praktyki zawodowe uczniowie ZSTiO), dyskusje nt współpracy szkół z firmami organizującymi staże. Rozmowy z osobami odpowiedzialnymi. Wymiana doświadczeń. Ewaluacja. Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 6 Wizyta studyjna w jednej z instytucji realizujących program Andalucía Orienta (program ten został opracowany i wdrożony przez regionalne biura pracy, placówki szkoleniowe, pracodawców). Przegląd hiszpańskiego systemu rynku pracy, organizacji miejsc zatrudnienia i praktyk zawodowych w firmach oraz współpracy ze sobą różnych instytucji wchodzących w skład świata pracy. Ewaluacja. Spotkanie ewaluacyjne projektu. Wręczenie certyfikatów. Program kulturowy lub czas wolny. Dzień 7 Powrót do Polski.

GRUPA II – Portugalia Dzień 1 Podróż do Lizbony. Dzień 2 Spotkanie w siedzibie firmy Euroyouth Portugal (wprowadzenie, omówienie programu szkolenia, omówienie systemów edukacji w Portugalii i Polsce, porównanie systemów. Spotkanie z przedstawicielami Ministerstwa Edukacji (poznanie strategii kształcenia zawodowego w kontekście przemian gospodarczych i walki z bezrobociem). Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 3 Magnestil - prywatna szkoła zawodowa (z której ZSTiO przyjął uczestników programu LdV organizując im staże zawodowe w firmach polskich). Zwiedzanie szkoły, spotkanie z kadrą zarządzającą, nauczycielami oraz uczestnikami staży w Polsce. Analiza i porównanie baz dydaktycznych, potrzeb szkoleniowych, współpraca z instytucjami szkoleniowymi. Dyskusje. Ewaluacja. Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 4 Wizyta w jednej z publicznych szkół zawodowych o profilu kształcenia związanego z dziedziną nauczania uczestników projektu. Zwiedzanie szkoły, spotkanie z kadrą zarządzającą, nauczycielami oraz uczestnikami staży w Polsce. Analiza i porównanie baz dydaktycznych, potrzeb szkoleniowych, współpraca z instytucjami szkoleniowymi. Dyskusje. Ewaluacja. Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 5 Wizyta w przykładowych firmach goszczących - zakładach pracy, których odbywają się praktyki zawodowe. Przyjrzenie się organizacji praktyk zawodowych w kierunkach kształcenia uczestników projektu. Omówienie kwestii walidacji nabytej wiedzy. Ewaluacja. Program kulturowy lub czas wolny.

Dzień 6 Zwiedzenie centrów szkoleniowych współpracujących ze szkołami zawodowymi oraz urzędami pracy. Spotkanie z przedstawicielami instytucji, podejrzenie bazy dydaktycznej. Ewaluacja. Spotkanie ewaluacyjne projektu. Wręczenie certyfikatów. Program kulturowy lub czas wolny. Dzień 7 Powrót do Polski.

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego instytucjonalne