Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
realizacja VIII punktu
Nazywam się Kamil Adamczyk
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Współpraca Samorządu Uczniowskiego ze środowiskiem lokalnym rok szkolny
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Gimnazjum im. ks. J. Twardowskiego w Mysłowie
ODBLASKOWA SZKOŁA.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
BYĆ WOLONTARIUSZEM! TO BRZMI DUMNIE!!!.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
„Ortograffiti w mojej szkole”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
W Zespole Szkół w Pałecznicy
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
POMOC CHOREJ KASI I OLIVCE- ZBIÓRKA NAKRĘTEK PLASTIK NA WAGĘ ZŁOTA….. I ZDROWIA. PROJEKT: BEZPIECZNA SZKOŁA- DEMOKRATYCZNY KRAJ.
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.
„TYLE CZŁOWIEK WART, ILE DRUGIEMU MOŻE POMÓC” Julian Aleksandrowicz
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
Osoba niepełnosprawna
Czy jesteśmy tolerancyjni?
Prawdziwy przyjaciel lasu
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Działania Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej nr / 2013 INICJATYWA UCZNIOWSKA.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Im. Matki Teresy z Kalkuty w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKP w Garwolinie.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
Młodzi i zwariowani.
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”. W ramach realizacji zadania 7 konkursu „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” włączyliśmy się, jako szkoła, do akcji pomocy naszej niepełnosprawnej koleżance Patrycji, mieszkającej w sąsiedniej miejscowości. Cała akcja została ogłoszona w szkole, w październiku 2012r. i miała polegać na zbiórce plastikowych nakrętek dla Patrycji. Należy wspomnieć, że uczniowie i pracownicy naszej szkoły od kilku lat regularnie włączają się do pomocy chorym i niepełnosprawnym dzieciom, również poprzez zbieranie plastikowych nakrętek. Jednak akcja „Nakrętki dla Patrycji” nabrała szczególnego znaczenia, gdyż była skierowana do tej konkretnej osoby. Patrycja jest koleżanką dwóch uczennic naszej szkoły.

Dzieci z chęcią i entuzjazmem zabrały się do zbierania nakrętek, zachęciły też swoje rodziny, a nakrętek przybywało. Do 1 grudnia udało nam się zebrać aż 6 dużych worków. 6 grudnia święty Mikołaj z naszej szkoły wraz ze swoją świtą udali się do domu Patrycji, aby przekazać zebrane nakrętki oraz, jak na Mikołajki przystało obdarować naszą koleżankę słodkim podarunkiem. Spotkanie przebiegało bardzo miło. Mama Patrycji była bardzo zadowolona z tej wizyty, a Patrycja, choć na początku nieufna, potem się ośmieliła. Uczniowie naszej szkoły nie spotykają tak często osób niepełnosprawnych, jednak zachowali się bardzo dojrzale i traktowali Patrycję jak swoją młodszą, dobrą koleżankę. Podczas spotkania dowiedzieli się, że zebrane nakrętki będą przeznaczone na turnus rehabilitacyjny dla Patrycji. Jednak potrzebnych jest aż 100 dużych worków nakrętek, a rodzina Patrycji do tej pory zebrała ich 27. Przedstawiciele naszej szkoły zapewnili mamę Patrycji, że zbiórka nakrętek będzie nadal kontynuowana w naszej szkole, aby Patrycja mogła pojechać i skorzystać z rehabilitacji.

W dniu następnym, 7 grudnia wszyscy uczniowie spotkali się, aby podsumować ten pierwszy etap pomocy dla Patrycji. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego podzielili się swoimi wrażeniami ze spotkania z Patrycją i zachęcili kolegów i koleżanki do dalszej zbiórki nakrętek. Patrycja, choć niepełnosprawna, chce być takim dzieckiem, jak wszyscy: chce być zdrowa, wesoła, chce się uczyć i spełniać swoje marzenia, a my wszyscy chcemy jej w tym pomóc. Mamy nadzieję, że ta akcja pomocy zorganizowana dla Patrycji jeszcze bardziej pomoże nam zrozumieć problemy osób niepełnosprawnych. Podczas spotkania uczniowie zostali też bliżej zapoznani z rodzajami niepełnosprawności:  Niepełnosprawność intelektualna – w stopniu lekkim, w stopniu umiarkowanym lub głębokim.  Niepełnosprawność ruchowa.  Niepełnosprawność słuchowa.  Niepełnosprawność wzrokowa.  Autyzm.

Po wspólnym wyjaśnieniu wszystkich rodzajów niepełnosprawności, uczniowie zgodnie doszli do wniosku, że kiedy chorują czy ogólnie mają problemy ze zdrowiem lub po prostu mają gorszy dzień – to nie znaczy, że są niepełnosprawni. My, jako dzieci, jako uczniowie, jako ludzie musimy codziennie uczyć się bycia tolerancyjnymi wobec odmienności innych ludzi, nie wyśmiewać się z nich, ale traktować jak równoprawnego człowieka, który posiada takie same prawa, jak my – zdrowi. Akceptacji osób niepełnosprawnych uczymy się w szkole również poprzez tolerancję i nie wyśmiewanie się z kolegów, którzy np. są grubi, nie potrafią poradzić sobie z zadaniem na matematyce, czy mają problem z wykonaniem ćwiczenia na zajęciach w – f. Warto też wspomnieć, że podczas lekcji wychowawczych w klasach IV – VI poruszane są tematy dotyczące niepełnosprawności – jak się zachowywać?, jak postępować?, jak radzić sobie z niepełnosprawnością?, jak być tolerancyjnym wobec niepełnosprawności? Także w młodszych klasach tematyka zajęć edukacyjnych nawiązuje do tej problematyki. U uczniów naszej szkoły postawy akceptujące niepełnosprawność są kształtowane ciągle.