Mateusz Kopec KrZZTo2012b
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2 Mam na imię Mateusz Kopeć urodziłem sie w Krakowie dnia r. pięknego słonecznego dnia. Moj znak zodiaku to lew. Lubię jeździć na rowerze oraz ćwiczyć na siłowni. Sport to świetne rozwiązanie na spędzenie wolnego czasu. Jeżeli chodzi o kuchnie to preferuje włoską oraz nasza polska np.: pizza, spaghetti, lasagne, bigos, fasolka po bretońsku, żurek, pierogi z mięsem. Motoryzacja to moja pasja szczególnie mechanika samochodowa niestety problemy z fizyka spowodowały, ze wybrałem kierunek towaroznawstwa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Moja ulubiona marka samochodowa jest Alfa Romeo posiadałem samochód tej marki jednak koszty utrzymania zmusiły mnie do sprzedaży tego samochodu. Alfa Romeo jest to genialna marka jej samochody maja niebanalny wygląd. Silniki rzędowe Twin Spark wszystkie pojemności 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 obecnie juz nie produkowane występujące w modelach 145, 146, 155, 156, 166, 147, są totalną porażka firmy ich awaryjność spowodowała ze użytkownicy mieli z nimi problemy od tej pory Marka Alfa Romeo słynie z awaryjności. Prawda jest jednak ze dobrze użytkowany i serwisowany silnik Twin Spart potrafi odwdzięczyć sie bezawaryjnością. Główne usterki wyżej wymienionych silników to falowanie obrotów, usterki przepływomierza, sondy lambda. Ze strony mechanicznej głownie obraca panewkę na wale korbowym oraz często urywają sie grzybki od zaworów. Naprawy są drogie ceny części nowych bardzo duże np.: tłok i korbowód w serwisie Polinar w Krakowie do Alfy r 1.6TS to wydatek rzędu 900zl używany tłok i korbowód w granicach 200zl. Największe ceny osiągają wały korbowe używane potrafią kosztować ponad 1000zl!!. Tak jak pisałem wcześniej aby uniknąć kosztownych napraw trzeba regularnie auto serwisować na zimnym silniku nie żyłować go nie oszczędzać na olejach i filtrach oraz sprawdzać okresowo stan oleju ponieważ najczęściej obraca panewkę przez niski stan poziomu oleju a niestety tylko silniki diesla są wyposażone w czujnik poziomu oleju. Wiec jeśli zaświeci sie nam kontrolka od oleju w silniku benzynowym to znaczy ze czeka nas kosztowna naprawa bo silnik nie ma smarowania kontrolka oznacza brak ciśnienia w układzie... Według mnie powinno być na odwrót i silniki benzynowe powinny mieć czujnik poziomu oleju a diesle tylko czujnik ciśnienia oleju. Silniki diesla jakie występują w Alfie pod nazwa JTD lub nowsze JTDm ( Multi jet ) odznaczają sie bezawaryjnością przez wiele kilometrów. Silniki te występują również w marce Fiat, Opel, Saab.
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Koniec