Piękne umysły jako kapitał społeczny
Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym Największe bogactwo – nauczyciele Edukacja w drodze do społeczeństwa informacyjnego; przypadek Częstochowy
Obecność ery informacyjnej w procesie edukacyjnym Kompetencje informatyczne nauczycieli Zastosowanie Internetu do komunikowania się Wykorzystanie programów edukacyjnych
Odsetek osób używających komputera w 2004 i 2005 r. według częstotliwości korzystania (GUS)
Odsetek nauczycieli korzystających z komputera (805 osób, Częstochowa 2005 r.)
Korzystanie z własnej skrzynki
Odsetek nauczycieli korzystających z programów edukacyjnych w tym roku szkolnym (listopad 2005 r.)
Lekcje prowadzone z wykorzystaniem komputera
Odsetek nauczycieli korzystających z komputera w zależności od wieku
Formalne przygotowanie informatyczne nauczycieli
Odsetek osób, które uczestniczyły w szkoleniach komputerowych wg płci (GUS, lipiec 2004 r.)
Uczestnictwo nauczycieli w szkoleniach komputerowych wg płci (w%)
Odsetek osób posiadających umiejętności informatyczne w 2004 i 2005 r. według ich rodzajów (GUS)
Jak nauczyciele oceniają swoje kompetencje komputerowe? (w %)
Czy ciągłe dokształcanie się z zakresu informatyki jest obowiązkiem nauczyciela?
Dokształcanie się z informatyki jako obowiązek a wiek nauczycieli
Uzależnianie przez nauczycieli własnej sytuacji zawodowej od posiadanych kompetencji informatycznych
Czy nauczyciele zamierzają podwyższać swoją wiedzę informatyczną? Odpowiedzi wg wieku nauczycieli ( w %)
Na jakim poziomie nauczyciele chcieliby podwyższyć swoje kompetencje informatyczne?
Czy nauczyciele uczyliby się informatyki od własnych uczniów?
Roczne wydatki nauczycieli na douczanie się z zakresu informatyki
Inwestowanie w największe bogactwo - nauczycieli Wsparcie procesu kształcenia nauczycieli Istnieje pilna potrzeba by uniwersytety kształciły nauczycieli w kierunku adaptacji najnowszych technik komunikacyjnych i stosowania ich Potrzebna jest współpraca między nauczycielami a specjalistami nowatorskich firm