Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katedra Informatyki w Zarządzaniu
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Technologia informacyjna według MENiS
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Nauczyciele bibliotekarze 1. Jak często korzystają Państwo z różnych usług biblioteki pedagogicznej?
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Częstochowa, 1 marca 2007 r. Społeczeństwo informacyjne w Częstochowie Opinie uczniów na temat zajęć dydaktycznych prowadzonych w ramach projektu „Społeczeństwo.
System edukacji w Polsce
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Wykluczenie cyfrowe.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
„Programowanie czas zacząć”
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

Piękne umysły jako kapitał społeczny

Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym Największe bogactwo – nauczyciele Edukacja w drodze do społeczeństwa informacyjnego; przypadek Częstochowy

Obecność ery informacyjnej w procesie edukacyjnym Kompetencje informatyczne nauczycieli Zastosowanie Internetu do komunikowania się Wykorzystanie programów edukacyjnych

Odsetek osób używających komputera w 2004 i 2005 r. według częstotliwości korzystania (GUS)

Odsetek nauczycieli korzystających z komputera (805 osób, Częstochowa 2005 r.)

Korzystanie z własnej skrzynki

Odsetek nauczycieli korzystających z programów edukacyjnych w tym roku szkolnym (listopad 2005 r.)

Lekcje prowadzone z wykorzystaniem komputera

Odsetek nauczycieli korzystających z komputera w zależności od wieku

Formalne przygotowanie informatyczne nauczycieli

Odsetek osób, które uczestniczyły w szkoleniach komputerowych wg płci (GUS, lipiec 2004 r.)

Uczestnictwo nauczycieli w szkoleniach komputerowych wg płci (w%)

Odsetek osób posiadających umiejętności informatyczne w 2004 i 2005 r. według ich rodzajów (GUS)

Jak nauczyciele oceniają swoje kompetencje komputerowe? (w %)

Czy ciągłe dokształcanie się z zakresu informatyki jest obowiązkiem nauczyciela?

Dokształcanie się z informatyki jako obowiązek a wiek nauczycieli

Uzależnianie przez nauczycieli własnej sytuacji zawodowej od posiadanych kompetencji informatycznych

Czy nauczyciele zamierzają podwyższać swoją wiedzę informatyczną? Odpowiedzi wg wieku nauczycieli ( w %)

Na jakim poziomie nauczyciele chcieliby podwyższyć swoje kompetencje informatyczne?

Czy nauczyciele uczyliby się informatyki od własnych uczniów?

Roczne wydatki nauczycieli na douczanie się z zakresu informatyki

Inwestowanie w największe bogactwo - nauczycieli Wsparcie procesu kształcenia nauczycieli Istnieje pilna potrzeba by uniwersytety kształciły nauczycieli w kierunku adaptacji najnowszych technik komunikacyjnych i stosowania ich Potrzebna jest współpraca między nauczycielami a specjalistami nowatorskich firm