SŁUCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

i hałas ultradźwiękowy.
Pełnosprawny Student IV Kraków, 25 października 2010 r.
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W CZARNKOWIE W RAMACH PROMOCJI ZDROWIA.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
ZABURZENIE MOWY POCHODZENIA ŚRODOWISKOWEGO
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Ucho bez tajemnic.
HAŁAS I JEGO SZKODLIWE DZIAŁANIE.
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
Implantacja w Laryngologii
Somatognozja.
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
Percepcja słuchowa.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
jako nauka eksperymentalna
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Lucyna Biłgorajska Beata Pluta
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
Fale dźwiękowe.
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
STYMULACJA AUDIO – PSYCHO - LINGWISTYCZNA
DŹWIĘK KAMERTONY.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Wpływ zaburzeń mowy na naukę szkolną Opracowała: Karolina Dubieniecka
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
Trening metodą Warnkego
i jego wpływ na zdrowie człowieka
Sposoby zapobiegania hałasowi w szkole
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM Z FIZYKI
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Ci.... Cho....sza.....
Słuch i hałas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Zaburzenia przetwarzania słuchowego
Karol Wilim Patryk Bombik Kamil Wawoczny Mateusz Grzegórzek
Świat Dźwięków W naszym środowisku dźwięk pełni najrozmaitsze funkcje. Dostarcza przyjemności (szum morza, śpiew ptaków) lub przykrości (hałas). Może.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
Metody komunikowania się.
Metody komunikacji ludzi
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Szkodliwość hałasu w szkole
Szkodliwość hałasu.
-nasz niewidzialny wróg
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Genetyczne uwarunkowanie płci
Temat: Hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Wpływ hałasu na słuch.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SŁUCH.
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
Słowo „hałas” Natalia Jąder.
Szkodliwość hałasu w szkole
Negatywny wpływ hałasu
Aleksandra Lewandowska
Hałas Jak szkodzi ....
Utrata słuchu – jak sobie z tym radzić?
Szkoła Promująca Zdrowie – reaktywacja
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Percepcja słuchowa.
Zapis prezentacji:

SŁUCH

Percepcja mowy i słuchu W procesie komunikowania się istotną rolę, obok przekazywania informacji odgrywa jej odbiór. Odbiór mowy odbywa się dzięki funkcji słuchu fizycznego, który warunkuje wykształcenie się słuchu fonematycznego i muzycznego.

Ucho wewnętrzne

Słuch Analiza bodźców słuchowych zachodzi na poziomie kory słuchowej zlokalizowanej w płacie skroniowym. Głównym ośrodkiem odpowiedzialnym za odbiór, analizę i rozumienie dźwięków jest ośrodek Wernickego.

Różne rodzaje słuchu

Słuch fizyczny Cechuje określona absolutna wrażliwość (ostrość słyszenia), która różnicuje ludzi nie słyszących, niedosłyszących i głuchych.

Komórki zniszczone przez hałas

Badanie słuchu anatomicznego www.se.pl/kobieta/zdrowie- kosmetyki/sprawdz-swoj-sluch-zbadaj- ile-lat-maja-twoje-uszy_156446.html

Słuch muzyczny Dzięki niemu człowiek różnicuje wysokość dźwięku i wrażliwość na najmniejsze nawet różnice w wysokości, jest niezbędny do odróżniania cech prozodycznych tj. akcent, rytm, intonacja.

Słuch mowny to złożona umiejętność umożliwiająca rozróżnianie co najmniej dwóch różnych wrażeń odmiennych fonologicznie.

Chrońmy uszy od hałasu Uszkodzenie komórek rzęsatych powoduje nieodwracalny niedosłuch (do takiej sytuacji może doprowadzić nie tylko długotrwały hałas ale nawet krótkotrwały). Badanie słuchu wykazuje niedosłuch spowodowany hałasem. Medycyna nie zna sposobów na jej wyleczenie dlatego istotna jest profilaktyka.