Zagrożenia Internetowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Advertisements

BEZPIECZNY INTERNET.
Zasady bezpieczeństwa w sieci:
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
opracowała Justyna Tokarz
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
CYBERPRZEMOC.
Dziecko w sieci zagrożenia i profilaktyka.
POWIEDZ STOP CYBERPRZEMOCY!
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
NETYKIETA.
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
Powiedz STOP cyberprzemocy !
STOP Cyberprzemocy.
Uzależnienie od internetu
Cyberprzemoc Wydział dw. z PG KWP w Katowicach kom. Adam Nikolin.
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
Zagrożenia W Internecie
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Dzień Bezpiecznego Internetu
Jak reagować na cyberprzemoc?
„BEZPIECZNY INTERNET”
nadkom. Janusz Ustrzycki Wydz. d/w z PG KWP w Opolu
Okno na świat czy zagrożenie?
Wprowadzenie w tematykę konferencji
BEZPIECZNY INTERNET.
Bezpieczny internet.
Szkoła z klasą 2.
TARGI
STOP CYBERPRZEMOCY.
11 Luty – Dzień Bezpiecznego Internetu
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Bez nienawiści w Internecie
KORZYŚCI I ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z KORZYSTANIA Z INTERNETU
BEZPIECZNY INTERNET.
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Przygotowała Laura Górecka
CYBERPRZEMOCY !!!.
Unikanie zagrożeń w sieci
Bądź bezpieczny w internecie
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Bezpieczeństwo w Internecie.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
MARTA BIEŃKOWSKA ALEKSANDRA TERESZKIEWICZ KLASA I D Netykieta.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
Przygotował: Jakub Leńczowski
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Bezpieczeństwo w Internecie !!! Prezentację przygotowała: Marcelina Błasiak kl. 5 b 1.Internet jako skarbnica wiedzy i rozrywki oraz jako narzędzie pracy.
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
BEZPIECZNY INTERNET.
Daniel Trzeszczyński IIIB
Netykieta.
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
1 1.
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Jak mądrze surfować w SIECI?
Zapis prezentacji:

Zagrożenia Internetowe Media a odbiorca

INTERNET Rozbudowany system powiązanych elementów, zapewniający rozmaite typy komunikacji bez ograniczeń czasoprzestrzennych

Cechy sieci internetowej Dynamiczność – tworzenie sieci przez wszystkich użytkowników Zdecentralizowanie – kierunki rozwoju wyznaczane są przez wszystkich użytkowników

Oferta Internetu Przegladarki internetowe Poczta elektroniczna Komunikatory Czaty Gry w sieci Listy dyskusyjne Grupy dyskusyjne Fora dyskusyjne P2P FTP

Zastosowanie Internetu Narzędzie pracy Narzędzie edukacyjne Narzedzie rozrywki Narzędzie umożliwiające komunikację

Zbiór zasad przyzwoitego zachowania w Internecie NETYKIETA Zbiór zasad przyzwoitego zachowania w Internecie

1. Zapisuj swoje hasła, nie udostępniaj ich nikomu. Codziennie odbieraj pocztę elektroniczną. Wysyłając pocztę o tej samej treści do kilku osób, ukryj adresy swoich odbiorców. Przed wysłaniem poczty sprawdź, czy twój komputer nie posiada wirusów.

5. Wysyłanym wiadomościom nadawaj tytuły odzwierciedlające ich zawartość. Nie wysyłaj SPAMu. Nie wysyłaj „łańcuszków szczęścia”. Jeżeli komunikujesz się z kimś po raz pierwszy, przedstaw się. Nie nadużywaj emotikonów (buziek). Na forum nie pytaj o sprawy, o których wcześniej była mowa.

11. Wypowiadaj się jednoznacznie. Przy tworzeniu bloga pamietaj, że opisując przeżyte sytuacje nie wolno naruszać prywatności osób, które były ich uczestnikami, świadkami. Tworząc blog, strony www pamiętaj, aby ich szata graficzna była do zaakceptowania przez większość osób odwiedzających twoje forum.

14. Nie zaśmiecaj odwiedzanych blogów wpisami o tej samej treści, nie prowokuj kłótni, nie obrażaj i sam nie daj się sprowokować. Kontroluj to, co dzieje się na twojej stronie, uaktualniaj ją. Nie obrażaj nikogo na forum.

17. Miej szacunek do osób, z którymi rozmawiasz 17. Miej szacunek do osób, z którymi rozmawiasz. Zwracaj się do nich pisząc zaimki (Ty, Ciebie) wielką literą. Poglądy, opinie, komentarze formułuj kulturalnie. W Internecie nie jesteś bezosobowy. Zawsze można określić twój adres.

Zagrożenia internetowe Nieodpowiednie treści. Treści, które w istotny sposób mogą zagrażać naszej egzystencji i poczuciu bezpieczeństwa. SPAM – materiały promocyjne przesyłane na email.

2. Zagrożenie w prawdziwym świecie. NIGDY nie wolno zapomnieć i pozwolić zapomnieć dziecku o tym, że nie wiadomo, kim naprawdę jest osoba po drugiej stronie Sieci, niezależnie od tego, za kogo się podaje.

3. Łamanie prawa i straty finansowe. W Internecie realizuje się coraz więcej transakcji finansowych.Tam, gdzie pojawiają się pieniądze, można zetknąć się z wieloma oszustami, którzy próbują zdobyć je w nielegalny sposób. Piractwo - łamanie licencji na oprogramowanie oraz praw autorskich.

4. Cyberprzemoc Cyberprzemoc (ang. bullying ) to przemoc z użyciem technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Najczęściej terminu tego używa się w odniesieniu do przemocy rówieśniczej z użyciem telefonów komórkowych lub Internetu.

Formy cyberprzemocy Nękanie, straszenie, szantażowanie z użyciem Internetu Rejestrowanie niechcianych zdjęć i filmów Publikowanie w Internecie lub rozsyłanie przy użyciu telefonu komórkowego kompromitujących informacji czy zdjęć Podszywanie się pod rówieśników

Cechy cyberprzemocy Anonimowość sprawcy Szybkość rozpowszechniania materiałów przeciwko ofierze Szeroki repertuar form krzywdzenia Działanie sprawcy trudniejsze do zaobserwowania

Projekt Helpline.org.pl Pomoc dzieciom w sytuacjach zagrożenia w Internecie i podczas korzystania z telefonów komórkowych Nr tel. 0 800 100 100 Strona internetowa www.helpline.org.pl

5. Uzależnienie od Internetu oraz gier komputerowych Do uzależnienia od Internetu używa się terminów: Siecioholizm Dataholizm Infoholizm Netmania

Objawy Zespołu Uzależnienia od Internetu (IAD) u siecioholików Nieodparte pragnienie lub przymus przebywania w sieci Upośledzona zdolność kontrolowania własnego zachowania, nieskuteczne próby ograniczenia czasu przebywania w sieci

Występowanie zespołu abstynencyjnego (głodu) po wyjściu z sieci (rozdrażnienie) Porzucenie dotychczasowych kontaktów i zainteresowań Uporczywe kontynuowanie zachowań pomimo występowania szkodliwych następstw

Następstwa IAD w sferze fizycznej Zaburzenia wzroku Trwałe wady kręgosłupa Zwiotczenie mięśni (z braku ruchu) Anemia (nie ma czasu na jedzenie) Zaburzenie rytmów dobowych Bezsenność „Padaczka ekranowa”

Następstwa IAD w sferze psychologicznej i społecznej Niepokój, lęk, rozdrażnienie Stany depresyjne Zaburzenia koncentracji uwagi i pamięci Częste kłamstwa Konflikty z otoczeniem Zanik więzi emocjonalnych z bliskimi

Podtypy IAD Erotomania internetowa Socjomania internetowa Uzależnienie od sieci Przeciążenie informacyjne Uzależnienie od komputera

Komputer jako atrakcyjny partner dla miłosników gier komputerowych Jest zawsze gotowy do podjęcia zabawy Daje możliwość wielokrotnego powracania do tych samych ulubionych scenariuszy, doskonalenia wyników i ponownego przeżywania przyjemności

Zapewnia najmniej raniący sposób uczenia się (ocenia błędy, ale nie okazuje złości i rozczarowania; jest sprawiedliwy) Daje pozorne poczucie władzy Umożliwia realizację marzeń i pragnień nieosiągalnych w realnym życiu Interpretacja wygranej i przegranej może być zawsze pozytywna

W odróżnieniu od czytania i oglądania filmu gra komputerowa umożliwia własną aktywność uczestnika Umożliwia aktywne rozładowywanie emocji (przeżywanie bezpiecznego, kontrolowanego ryzyka) Umożliwia zaspokajanie różnorodnych potrzeb i popędów niemożliwych do zrealizowania w rzeczywistości

Objawy uzależnienia u nastolatków Stałe lekceważenie dorosłych autorytetów Lekceważenie uczuć i praw innych ludzi Rozwiązywanie problemów przy użyciu przemocy Spadek zainteresowania nauką szkolną, brak aktywności na lekcjach

Wchodzenie w grupy destrukcyjne Zaburzenia koncentracji uwagi Niepokój i stany lękowe Ekstremalne reakcje emocjonalne, nieadekwatne do wywołującego je bodźca Utrata dotychczasowych przyjaciół