Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Systemowe wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SUWAŁKACH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
PEDAGOG SZKOLNY.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
„…mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi…”
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
PEDAGOG mgr Magdalena Litwińczuk
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Działania Rady Edukacyjnej
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Zapis prezentacji:

Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku Oferta dla rodziców, nauczycieli i uczniów

Działalność diagnostyczna (badania psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne i lekarskie)

Działalność diagnostyczna Diagnoza trudności i niepowodzeń szkolnych Diagnoza trudności w nauce matematyki (dyskalkulia), Diagnoza ogólnych trudności w nauce (obniżony potencjał intelektualny Diagnoza dojrzałości szkolnej (odroczenie lub przyśpieszenie obowiązku szkolnego)

Działalność diagnostyczna Diagnoza zaburzeń emocjonalnych (zaburzenia lękowe, moczenie nocne) Diagnoza zaburzeń zachowania (ADHD, zachowania opozycyjno-buntownicze, zespół Aspergera itp.) Diagnoza rozwoju małego dziecka (opóźnienia rozwoju psychomotorycznego małych dzieci , parcjalne opóźnienia rozwoju itp.)

Działalność diagnostyczna Diagnoza zaburzeń mowy (zaburzenia artykulacji, opóźniony rozwój mowy) Diagnoza lekarska - psychiatryczna i neurologiczna

2. Działalność terapeutyczna

Działalność terapeutyczna Terapia pedagogiczna (praca z dzieckiem dyslektycznym w celu przezwyciężenia istniejących trudności w nauce czytania i pisania) - indywidualna - grupowa

Działalność terapeutyczna Terapia zaburzeń emocjonalnych i moczenia nocnego Socjoterapia – praca z dzieckiem mającym problemy z funkcjonowaniem w grupie i przejawiającym zaburzenia zachowania Terapia zaburzeń mowy (logoterapia) + stymulacja rozwoju mowy

Działalność terapeutyczna Praca z dzieckiem z ADHD (zajęcia indywidualne i grupowe) Indywidualna terapia dla dzieci z zaburzeniami w nauce matematyki Wczesne Wspomaganie rozwoju dziecka Psychoterapia indywidualna Rodzinne spotkania terapeutyczne Terapia rodzin

3. Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów: Zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży - warsztaty integracyjne dla uczniów klas pierwszych gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej (pomagające w przezwyciężaniu trudności adaptacyjnych) lub innych klas, w których pojawiły się problemy w zespole klasowym

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów: Zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży - realizacja autorskich programów profilaktycznych zapobiegających przemocy i agresji w szkole ( „Tarcza” i „Można inaczej”)

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów: Zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży - zajęcia warsztatowe kształcące umiejętności radzenia sobie ze stresem dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów: Zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży - zajęcia warsztatowe kształcące umiejętności skutecznego uczenia się klasa IV - VI - interwencyjne spotkania z klasą (praca nad problemem, pomoc w rozwiązaniu konfliktu klasowego itp - grupa ogólnorozwojowa dla małych dzieci (stymulacja rozwoju psychomotorycznego i rozwoju mowy)

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów: - warsztaty zawodoznawcze dla uczniów gimnazjum ukierunkowujące wybór szkoły i dalszego kształcenia - Trening Myślenia Twórczego – cykl spotkań stymulujących kreatywność i zdolności twórcze - warsztaty profilaktyczno-edukacyjne „Presja społeczna – jak sobie z nią radzić

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów: - Program profilaktyczny „Myślę nie, mówię nie” - Grupa rozwoju osobistego dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla uczniów: Badania przesiewowe uczniów klas 0 – diagnoza funkcji percepcyjno- motorycznych ważnych w procesie uczenia się w celu określenia dojrzałości szkolnej i ukierunkowania wczesnej pomocy

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla Rodziców:

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla rodziców: Szkoła dla rodziców – cykl psychoedukacyjnych spotkań warsztatowych kształcących praktyczne umiejętności budowania właściwych relacji z dziećmi i przezwyciężania istniejących problemów i kryzysów

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla rodziców: Grupa wsparcia dla rodziców, którzy uczestniczyli w cyklicznych zajęciach Szkoła dla Rodziców

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla rodziców: Rodzeństwo bez rywalizacji - II część „Szkoły dla Rodziców” kształcąca praktyczne umiejętności budowania właściwych relacji między rodzeństwem, właściwego reagowania na bójki, konflikty, nieporozumienia

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla rodziców: Szkoła dla Rodziców część III „Nastolatek”

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla rodziców: warsztat profilaktyczno- edukacyjny „Narkotyki- sprawa rodziny”

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla rodziców: konsultacje dla rodziców podczas zebrań z rodzicami na terenie szkoły prelekcje dla rodziców („Problemy okresu dojrzewania”, „Dojrzałość szkolna”, „Nagroda i kara w wychowaniu” i inne tematy, w zależności od zgłaszanych potrzeb”)

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla rodziców: spotkania terapeutyczne z rodzinami w celu przezwyciężenia istniejących problemów indywidualne spotkania terapeutyczne dla rodziców spotkania instruktażowe dla rodziców dzieci z ryzyka dysleksji oraz rodzicami uczniów dyslektycznych spotkania dla rodziców dzieci z ADHD

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla nauczycieli i pedagogów:

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla nauczycieli i pedagogów: Grupa wsparcia dla pedagogów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Szkoleniowe rady pedagogiczne i spotkania tematyczne z nauczycielami szkół podstawowych gimnazjów i szkół Konsultacje dla nauczycieli dzieci objętych pomocą terapeutyczną na terenie Poradni Warsztatowe zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli „Szkoła dla Wychowawców” Indywidualne konsultacje dla nauczycieli, pedagogów

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla nauczycieli i pedagogów: Cykl spotkań dla nauczycieli rozpoczynających pracę (mobbing, mediacje i negocjacje, rozwiązywanie konfliktów) Grupy wsparcia dla logopedów, terapeutów zaburzeń czytania i pisania, socjoterapeutów. warsztaty psychoedukacyjne dla nauczycieli w zakresie praca z uczniem z ADHD warsztaty tematyczne dla nauczycieli (wypalenie zawodowe, radzenie sobie ze stresem, trening komunikacji interpersonalnej i asertywności i inne.)

Działalność profilaktyczno-edukacyjna Propozycje dla nauczycieli i pedagogów: punkty konsultacyjne dla rodziców i nauczycieli na terenie szkół i przedszkoli