Dlaczego warto uczyć się fizyki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyobraźcie sobie, że przychodzicie do domu i mama
Advertisements

Ekorozwój.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Witam Nazywam się Remigiusz Jabłoński. Jestem nauczycielem Specjalistycznego Ogniska Pracy Pozaszkolnej – Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w.
Prezentacja emocji towarzyszących na ćwiczeniach z sieci
Konkurs astronomiczny
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Dlaczego warto akurat w nim się uczyć?
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO
Z małej szkoły, w wielki świat
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Tematy Zajęcia techniczne - żywieniowe
Co by było, gdyby nie było
Komputery w naszym otoczeniu
Autor: Justyna Radomska
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
„LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ – RAZ JESZCZE”
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
a przekonamy się w jak wielu miejscach są wykorzystywane
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Życie w kosmosie Życie w kosmosie.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Ostrzegamy, że zaczął działać nowy wirus...
Młode Blogerki przedstawiają….
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
WYCIECZKA EDUKACYJNA KLAS 3 GIM DO CENTRUM NAUKI KOPERNIK
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Ciekawe strony internetowe
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Energia elektryczna wczoraj, dziś, jutro Projekt „Energia elektryczna – wczoraj, dziś, jutro” jest laureatem Konkursu Grantowego „Sieć dobrych pomysłów”
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Wycieczka uczniów XV LO Elektrownia w Łaziskach Górnych i Centrum Techniki w Goczałkowicach Zdrój oraz Muzeum Elektryki w Łaziskach Górnych.
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
Cztery żywioły – czym są i co nam dają?
„Czucie i wiara silniej mówi do mnie Niż mędrca szkiełko i oko.”
Albert Einstein Galileo Galilei Isaac Newton Louis De Broglie James Clerc Maxwell Niels Bohr Werner Heisenberg Paul Dirac Richard Feynman Erwin Schrödinger.
WIDMO FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH
Wykorzystanie wiedzy fizycznej.. Samochód,a fizyka.
TAJEMNICZA WODA ZDROWIA DODA ZDROWIA DODA Opracowanie: uczniowie zajęć pozalekcyjnych,,Wiem więcej” pod kierunkiem mgr Marioli Marcinkowskiej pod kierunkiem.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
OBECNOŚĆ BOGA W PRZYRODZIE. Jak Cię poznać Boże?
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Poznajemy tajemnice drzew…
SŁOŃCE.
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
„Fizyczna karuzela”- eksperymenty
VII Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Warszawie
Przedszkole Strumienie 2016/2017
MAŁY RATOWNIK Projekt dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Prowadzące: Anna Rogowska Sonia Marcol.
Stworzenie świata Agata Denkowska i Antonina Dulak.
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Kreatywny uczeń – innowacyjna szkoła - zapraszamy!
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Dlaczego warto uczyć się fizyki? To pytanie często zadawane przez uczniów. Ale czy rzeczywiście fizyka jest aż taka zła? Czy powinniśmy się jej uczyć? Opracowała : Aleksandra Kucharska z klasy ID

Bez fizyki ani rusz! Fizyka pozwala zrozumieć otaczający nas świat. Dzięki nauce fizyki poznajemy piękno i mądrość przyrody, której jesteśmy częścią. Na lekcji fizyki dowiemy się jak powstaje tęcza, czym jest dźwięk, dlaczego świeci Słońce, jak powstały gwiazdy, dlaczego w wysokich górach trudno zaparzyć herbatę, dlaczego owady mogą spacerować po powierzchni wody, dlaczego nie można lepić śnieżek, gdy jest bardzo zimno, dlaczego basen z wodą wydaje się płytszy niż w rzeczywistości, dlaczego nietoperze mogą latać i polować w całkowitych ciemnościach, dlaczego widzimy "złamaną" łyżeczkę, gdy włożymy ją skośnie do wody.

Fizyka – nasze życie Trudno wyobrazić sobie życie współczesnego człowieka np. bez samochodu, telefonu, telewizora, samolotu, komputera i wielu innych urządzeń. Ucząc się fizyki można zrozumieć, jak one działają. Można dowiedzieć się dlaczego latają samoloty, pływają statki, krążą wokół Ziemi satelity, jak można nagrywać płyty DVD, przesyłać na odległość informacje, jak podgrzewa się jedzenie w kuchence mikrofalowej, jak działa lodówka, dlaczego świeci żarówka, jak działa aparat USG, czy tomograf komputerowy.

Fizyka –odpowiedź na wszystko Jak ruszyć z miejsca ciężki kamień? Jak wyciągnąć pojazd z błota? Jak rozpalić ogień bez zapałek lub zapalniczki? W jaki sposób poruszać się po głębokim śniegu? Jak podzielić na części kamienny blok? Odpowiedzi na te pytania szukali nasi przodkowie i szukamy czasami i my, a odpowiedzi udziela nam również fizyka.

Uczniowie naszej szkoły wykonali plakaty, by w kreatywny sposób zachęcić młodzież do pogłębiania nauki fizyki – nauki życia i przyszłości. Ukazali fizykę w świetle naprawdę pozytywnym, nie nudną i beznadziejną, lecz ciekawą i potrzebną. Śmiem twierdzić, iż niejeden „zatwardziały” humanista na pewno się do tego przekonał. Serdecznie zapraszam do obejrzenie tej jakże niezwykłej prezentacji prac.