Do not put content on the brand signature area Warszawa, 23 października 2008 www.ing.pl Wyniki badania postaw kobiet wobec emerytury na zlecenie ING Usługi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Co robić, żeby nic nie robić (i jak w tym pomaga matematyka finansowa)
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Polska 50+: pierwsze wyniki na podstawie bazy danych SHARE
Dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa, 27 Styczeń 2004 PAŃSTWO A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Emerytury i system ubezpieczeń.
Być Kobietą Ubezpieczoną Ubezpieczenia na Życie
Badania ankietowe zakłady ubezpieczeń
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Internetowy rachunek maklerski dla studentów „Młody Lew”
Do not put content in the brand signature area. Do not put content in the Brand Signature area 1 Struktura mocy osiągalnej netto w Polsce w podziale na.
Raport z Badania na Temat Postaw Polaków Wobec Oszczędzania
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Kobieta w świecie finansów
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Wspieranie rodziny w systemach ubezpieczeń społecznych
Dlaczego trzeba podnosić wiek emerytalny?
Bankowość internetowa bez kompromisów i dla każdego.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Polka na budowie Prezentacja wyników badania
III filar ubezpieczeń emerytalnych - IKE i IKZE
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Faktoring w ING Commercial Finance
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Problemy wychowawcze dzieci
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Dr hab. Ryszard Szarfenberg Warszawa,
Dlaczego ten temat jest ważny?
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Komenda Powiatowa Policji
Kobiety na rynku pracy.
Zwyczaje związane z myciem okien
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Poradnik młodego inwestora – czyli jak kryzys to uciekaj do przodu. Poradnik młodego inwestora.
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego I Ty zostaniesz emerytem Oblicz swoją emeryturę Warszawa,
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Do not put content on the brand signature area ING BANK ŚLĄSKI Konto DIRECT, ZYSK.
Do not put content on the brand signature area ING BANK ŚLĄSKI Bankowość mobilna 1.
11 Emerytury i system ubezpieczeń. 22 EMERYTURA to świadczenie pieniężne mające służyć jako zabezpieczenie bytu na starość dla osób, które ze względu.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING.
Do not put content on the brand signature area ING BANK ŚLĄSKI Pierwsza kompleksowa platforma handlowo - aukcyjna 1.
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Sztuka Prezentacji Warsztat Adam Wiśniewski. AGENDA  Schemat prezentacji  Prowadzący  Narzędzia prezentacji.
System emerytalny Powinien być: bezpieczny uczciwy przejrzysty
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Ubezpieczenie emerytalne
Wiosenny festiwal sprzątania
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Zapis prezentacji:

Do not put content on the brand signature area Warszawa, 23 października Wyniki badania postaw kobiet wobec emerytury na zlecenie ING Usługi Finansowe S.A. Polki a emerytura

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Dlaczego kobiety mają niższą emeryturę od mężczyzn? Z zasady kobiety mniej zarabiają niż mężczyźni (potwierdzają to raporty i analizy) krócej pracują - mogą przejść na emeryturę o 5 lat wcześniej niż mężczyźni na dodatek dłużej będą otrzymywać emeryturę mają więcej okresów nieskładkowych (urlopy wychowawcze, opiekuńcze itp.)

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 3 „ Czy oszczędza Pani na emeryturę?” 2/3 Polek nie oszczędza na emeryturę Informacje o badaniu: Ogólnopolska próba kobiet w wieku 25 – 60 lat Liczba wywiadów: N=1002 Wywiady face-to-face przeprowadzane w domach respondentek Termin realizacji: – Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 4 Wydatki osobiste kobiet – nie pierwszej potrzeby „Co oprócz żywności, stałych comiesięcznych opłat i artykułów pierwszej potrzeby kupuje Pani dla siebie?” W kategorii osobistych wydatków na pierwszym planie są ubrania, obuwie, fryzjer i kosmetyki Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 5 Liczba posiadanych rzeczy „Ile aktualnie posiada Pani...? Proszę podać orientacyjnie.” ŚREDNIA: Baza: cała próba, N = % kobiet posiada 20 lub więcej bluzek 58% kobiet posiada 10 lub więcej kompletów bielizny 41% kobiet posiada 10 lub więcej par butów 34% kobiet posiada 10 lub więcej spódnic

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 6 Skłonność do ograniczenia wydatków w celu oszczędzania „Czy byłaby Pani skłonna ograniczyć któryś z dodatkowych wydatków, żeby zaoszczędzić więcej pieniędzy?” 60% kobiet nie byłoby skłonnych do ograniczenia wydatków w celu oszczędzania Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 7 Zachowania związane z oszczędzaniem pieniędzy „Które ze zdań najlepiej opisuje Pani zachowanie związane z oszczędzaniem pieniędzy?” 40% kobiet w ogóle nie oszczędza Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 8 Przeznaczenie oszczędności / inwestycji „Na jaki cel przeznaczone są te oszczędności/ inwestycje?” Tylko 14% spośród oszczędzających robi to z myślą o emeryturze. Baza: Posiadające oszczędności, N = 543

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 9 Bariery związane z oszczędzaniem „ Dlaczego nie oszczędza Pani/ nie posiada oszczędności?” Najczęstsze bariery to brak wystarczających środków finansowych oraz poczucie, że jeszcze jest na to czas Baza: Nie posiadające oszczędności, N = 456

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 10 Myślenie o emeryturze „Czy myśli Pani o emeryturze?” Ponad 50% Polek nie myśli o emeryturze Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 11 Skojarzenia z emeryturą „Proszę powiedzieć z czym kojarzy się Pani emerytura?” Emerytura kojarzy się głównie ze starością, ale także biedą i niedostatkiem Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 12 Obawy związane z przyszłością „Czego się Pani obawia myśląc o swojej przyszłości?” Polki najczęściej boją się chorób. Do częstych obaw należą także te związane ze złą sytuacją materialną (np. niska emerytura) Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 13 Przewidywany sposób spędzania czasu wolnego na emeryturze „W jaki sposób będzie Pani spędzać czas wolny na emeryturze? Jak Pani się wydaje?” Polki spodziewają się, że będą spokojnie spędzać czas na emeryturze, koncentrując się na wypoczynku oraz wnukach Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 14 Planowane źródła utrzymania na emeryturze „Z jakich źródeł na emeryturze zamierza się Pani utrzymywać?” Większość kobiet planuje utrzymywać się na emeryturze z I i II filaru Baza: cała próba, N = 1002 UBEZPIECZENIA OBOWIĄZKOWE PRODUKTY EMERYTALNE INNE PRODUKTY FINANSOWE 15% Polek nie myślało o źródłach utrzymania na emeryturze

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 15 Podejmowanie kroków w celu zabezpieczenia sytuacji finansowej na emeryturze „Czy podjęła Pani jakieś kroki, żeby Pani sytuacja materialna na emeryturze nie pogorszyła się?” Prawie 80% Polek nie podjęło żadnych kroków w celu zabezpieczenia emerytury Ponad 60% - nawet nie zastanawiało się nad tym Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 16 Ocena własnej wiedzy na temat systemu ubezpieczeń społecznych „Jak ocenia Pani swoją wiedzę na temat aktualnego systemu ubezpieczeń społecznych będącego podstawą emerytur?” Prawie 60% Polek ocenia swoją wiedzę o ubezpieczeniach społecznych jako niewielką lub żadną Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 17 Sposoby na powiększenie wysokości emerytury „W jaki sposób Pani zdaniem można zwiększyć wysokość otrzymywanej w przyszłości emerytury? Co może być dodatkowym źródłem utrzymania na emeryturze?” Aż 1/4 Polek nie wie, w jaki sposób można powiększyć wysokość emerytury. Baza: cała próba, N = 1002

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Podsumowanie Z badania rynku rysuje się pesymistyczny obraz przeciętnej Polki jako przyszłej emerytki. Prawie 80% Polek nie oszczędza na emeryturę. Przeciętna Polska koncentruje się na konsumpcji, a o swojej emeryturze w ogóle nie myśli. Polki twierdzą, że nie mają pieniędzy by oszczędzać na emeryturę, ale… ich szafy i kosmetyczki „pękają w szwach”! Jednocześnie do częstych obaw związanych z przyszłością należy niska emerytura i bieda, niedostatek. Emerytura kojarzona jest z brakiem pieniędzy, zdrowia, stagnacją, nudą. Młodsze Polki nie chcą myśleć o emeryturze, gdyż uważają, że jeszcze mają na to czas, są zbyt młode Wiedza o systemie emerytalnym wśród Polek jest generalnie słaba. Biorąc pod uwagę to, że zarobki kobiet są przeciętnie 20% niższe niż zarobki mężczyzn, Polki pracują krócej (co ma negatywny wpływ na wysokość emerytury), a tylko mniejszość Polek oszczędza na swoją emeryturę, Polkom na emeryturze może grozić ubóstwo!