PIOTR SOBOLEWSKI – TK GAMES Jak rozłożyć grę na części? Part 1: Mobile games.
Flappy Bird
1. Wypisujemy ekrany gry Main menu Gameplay High Scores
2. Wypisujemy klasy obiektów występujących podczas rozgrywki Obiekt (klasa) Aktywny ? Pasywny ? Jaka fizyka? Ptakx Grawitacja, siła, kolizje Ruraxkolizje Ziemiaxkolizje Tłox-
3. Wypisujemy eventy i akcje podczas rozgrywki EVENTACTION (na początku rozgrywki) Wygeneruj kilka rur i ustaw ptaka po lewej stronie ekranu Tapnięcie na ekranPodbij ptaka do góry (stale) Przesuń rury i ziemię w lewo ze stałą prędkością (stale) Przesuwaj tło wolniej, niż ziemię i rury (co jakiś czas) Wygeneruj rury z przerwą (chyba losowo) Przejście ptakiem pomiędzy rurami Dodaj punkt Kolizja ptaka z rurą lub ziemią Błyśnij ptakiem i skończ rozgrywkę
4. Dlaczego gracze w to grają? Instant action – od razu rozpoczynamy rozgrywkę, nie trzeba czekać Krótka rozgrywka – można grać zawsze i wszędzie Przejrzystość – brak zbędnych elementów i wodotrysków Easy to play, hard to master – bardzo proste zasady, ale wymagający gameplay Ranking – napędza rywalizację i chęć bycia lepszym
Podsumowanie 1. Wypisujemy ekrany gry – 2 min 2. Wypisujemy klasy obiektów podczas rozgrywki – 5 min 3. Wypisujemy eventy i akcje podczas rozgrywki – 15 min 4. Dlaczego w to się chce grać? – 5 min 5. Prezentacja – 5 min
Tytuły do ćwiczenia – lvl 1 Don’t touch the spikes Circle Swing Copters Retry Make them fight Make them fall
Tytuły do ćwiczenia – lvl 2 Angry Birds Candy Crash Saga Farm Heroes Saga Diamond Digger Saga 2048 Bubble Shooter Icy Tower Classic Cut the rope Fruit Ninja Subway Surfers Hill Climb Racing ICE
Tytuły do ćwiczenia – klasyki Boulder Dash Connect 4 Snake Pac-man Pong Tetris Arkanoid Mastermind Mario Frogger Q*bert Duck Hunt Flood it Microsoft Saper Missle Command Space Invaders Sokoban Crimsonland Mamba Gold Miner
Jakie tytuły? Jakie jeszcze gry możemy „rozebrać na części”?
Extra Credits E E