BENZYNA WE KRWI OLEJ W GŁOWIE PASJA W SERCU
KAJETAN KAJETANOWICZ
Czterokrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w latach
URODZONY: 5 marca 1979 r. w Cieszynie
MIEJSCE ZAMIESZKANIA: Ustroń
Miłość Kajetana do motoryzacji zrodziła się bardzo wcześnie, bo już w wieku kilku lat. Zaczęło się niewinnie… Jego tata miał swój warsztat samochodowy, w którym to mały Kajto przesiadywał i z zacie- kawieniem przyglądał się pracy mechaników. Na pierwszy rajd samochodowy zabrał go właśnie ojciec.
Później było już z górki. Po pewnym czasie stało się jasne, że szybka jazda samochodem i towarzysząca jej adrenalina stanowić będą ważną częścią życia Kajetana.
☺ POCZĄTKI KARIERY ☺ ♦ Egzamin na Prawo Jazdy Kajetan zdał za pierwszym podejściem. Dla przyszłego mistrza kierownicy była to zapewne przysłowiowa bułka z masłem;) ♦ Pierwszą licencję kierowcy rajdowego Kajetan uzyskał w 2000 roku.
♦ Jego debiutem był rajd Barbórki Cieszyńskiej 2000 w którym wystartował za kierownicą Fiata 126P. Niestety start ten zakończył się dachowaniem :(
A ponieważ... ♦ Na kolejnej edycji „cieszynki”, startując ponownie w Fiacie 126P zdeklasował rywali wygrywając klasę A-0 oraz zajmując bardzo wysokie, 25 miejsce w klasyfikacji generalnej ☺
Jak widać nie należy się poddawać, tylko uparcie dążyć do wyznaczonego celu! I tu można zadać sobie pytanie… Skąd się biorą ludzie sukcesu?...
Talent?...Ciężka praca?...a może silny charakter?
♦ W 2003 roku Kajetan po raz pierwszy wystartował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, gdzie w Rajdzie Śląskim, jadąc Peugeotem 106 Rally zajął 1 miejsce w klasie N2. ♦ W 2005 roku rozpoczął starty w Pucharze Peugeota. Wygrał 6 z 8 eliminacji i w końcowej klasyfikacji uplasował się na drugim miejscu. Co było dalej...
♦ W 2006 roku rozpoczął straty w klasie N4, a pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej RSMP zdobył w Rajdzie Elmot ♦ W 2008 roku Kajetan zdobył tytuł Wicemistrza Polski, będąc jednocześnie najszybszym Polakiem w RSMP (Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski).
♦ W 2009 roku został kierowcą w zespole Subaru Poland Rally Team, gdzie startując za kierownicą Subaru Impreza N14 zajął 4 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP. ♦ W latach startując Subaru Impreza cztery razy z rzędu wywalczył tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Cóż można dodać...
Przez media Kajetan postrzegany jest jako największy talent ostatnich lat.
W opinii Krzysztofa Hołowczyca jest obecnie najbardziej perspektywicznym zawodnikiem rajdowym w Polsce.
Od połowy 2006 roku Kajetan jest czynnym instruktorem Szkoły Jazdy Subaru. Mistrz kierownicy skutecznie przekazuje swoją wiedzę oraz doświadczenie głównie na wyższych stopniach szkoleń.
Od lat propaguje także bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą.
Kajetan w naturalny sposób wpisał się również w realizowane przez Szkołę Jazdy Subaru imprezy motoryzacyjne. Widowiskowa jazda tego utalentowanego rajdowca podczas kończących eventy codrivów stała się wizytówką dużej części tego typu imprez.
Popularność Kajetana rośnie w siłę o czym świadczy fakt, iż jest on wielokrotnym laureatem prestiżowego plebiscytu na najlepszego kierowcę rajdowego organizowanego przez Radio Luz oraz serwis Toprally
Za zasługi dla rozwoju i upowszechniania sportu Kajetan w 2003 roku odznaczony został Srebrnym Krzyżem Zasługi.
Trochę z innej beczki;) Kajetan ma za sobą również debiut filmowy. We wrześniu 2012 roku rajdowiec pojawił się w 926 odcinku popularnego serialu M jak MIŁOŚĆ, gdzie zagrał samego siebie. Katarzyna Cichopek, która w serialu wciela się w rolę Kingi Zduńskiej, jako początkująca dziennikarka radiowa przeprowadziła wywiad ze słynnym kierowca rajdowym.
A prywatnie… ♦ Kajto lubi gotować:) Jest pedantem w kuchni - jak sam zdradził w wywiadzie, musi być nie tylko smacznie ale i ładnie. Idealnie równa kosteczka to coś, na co Kajetan zawsze zwróci uwagę;) ♦ Żona Ola - była pierwszym pilotem Kajetana. ♦ Pies Labbi - również pośrednio związany z pasją rajdowca. Jego imię to nic innego jak nazwa szwedzkiej opony z kolcami.
W telegraficznym skrócie… Największe sukcesy: 2005 – Wicemistrz Rajdowego Pucharu Peugeota 2008 – Wicemistrz Polski 2008 – Mistrz Polski gr. N 2010 – Mistrz Polski 2011 – Mistrz Polski 2012 – Mistrz Polski 2013 – Mistrz Polski
Zdobyte tytuły 2008 I Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP Mistrz Polski w klasyfikacji Grupy N 2009 I Wicemistrz Polski w klasyfikacji Grupy N 2010 Mistrz Polski w klasyfikacji Grupy N Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP 2011 Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP Wygranie Kryterium Asów na Karowej 2012 Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP Mistrz Polski w klasyfikacji klasy 2 Wygranie Kryterium Asów na Karowej
2013 Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP Wygranie Kryterium Asów na Karowej
Oby tak dalej!!!