Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Prowadzący: Hubert Nowak
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Wydział Zarządzania PROW
Zlecenie i wybór wykonawcy
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Realizacja umowy w ramach POIG
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
ZMIANY PROCEDUR w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego PROW na lata Seminarium informacyjno-promocyjne.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Spotkanie Informacyjno- konsultacyjne w zakresie rozliczania operacji w ramach działania Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju objętego PROW
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Wydział Zarządzania PROW
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Jak udzielać zamówienia w oparciu o Wytyczne IZ RPO WP na lata w sprawie udzielania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR, w stosunku do.
ZAMÓWIENIA W PROJEKTACH REALIZOWANYCH W RAMACH FUNDUSZU AZYLU, MIGRACJI I INTRGRACJI.
Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW Krystyna Grygiel Zastępca Dyrektora Wydziału Obszarów Wiejskich.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zasady konkurencyjności Poddziałanie 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Autor: Marek Buczkowski Materiał opracowany przez: Departament.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiał opracowany przez Departament Rozwoju Obszarów.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Kierownik Wydziału Kontroli
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Kierownik Wydziału Kontroli
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
kontrola administracyjna projektów
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”

Beneficjent zobowiązany jest do:  ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych z zachowaniem zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości;  dołożenia wszelkich starań w celu uniknięcia konfliktu interesów rozumianego jako brak bezstronności i obiektywności w wypełnianiu zadań objętych umową o przyznanie pomocy [np. uczestnikiem postępowania nie powinien być konsorcjant] Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 1.

Beneficjent zobowiązany jest do ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych : 1. zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013, poz. 907, z późn. zm.), w przypadku gdy wymóg jej stosowania wynika z tej ustawy, w szczególności z art. 3 ustawy Pzp oraz 2. jeżeli beneficjent nie jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy Pzp lub jest zwolniony z ich stosowania na mocy przepisów ustawy Pzp, zobowiązuje się go do ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych z zachowaniem zasad obowiązujących przy udzielaniu zamówień na zasadach zapytań ofertowych. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 2 i 3

KWOTA PODMIOT Zamówienia poniżej euro netto zł netto Zamówienia powyżej euro netto zł netto Beneficjenci ustawowo zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Pzp zapytania ofertowezamówienia publiczne Beneficjenci, którzy nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Pzp zapytania ofertowe

 umów z zakresu prawa pracy,  umów cywilnoprawnych (np. umowa zlecenia, umowa o dzieło) zawieranych z wykładowcami, rozliczanych w ramach wynagrodzenia kadry dydaktycznej,  najmu pomieszczeń lub bazy dydaktyczno- lokalowej. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 6.

1. zapytania ofertowe należy wysłać do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców; 2. w celu zwiększenia konkurencyjności, beneficjent może zamieścić informację o przeprowadzanym postępowaniu na swojej stronie internetowej, w prasie itp.; 3. w przypadku, gdy na rynku nie istnieje trzech potencjalnych wykonawców zamówienia, beneficjent jest zobowiązany do złożenia oświadczenia informującego o tym fakcie;

4. w uzasadnionych przypadkach, gdy wynika to ze specyfiki zamawianych towarów lub usług, możliwe jest przedłożenie zapytania ofertowego wysłanego do jednego wykonawcy i jednej odpowiadającej mu oferty; 5. zasadę konkurencyjności uznaje się za spełnioną, jeśli beneficjent otrzyma co najmniej jedną ofertę, w wyniku przeprowadzenia postępowania zgodnie z pkt. 1 lub zgodnie z pkt. 1 i 2, z zastrzeżeniem pkt. 3 i 4;

6. w sytuacji, gdy mimo prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia dwukrotnie postępowania zgodnie z pkt. 1 lub zgodnie z pkt. 1 i 2, beneficjent nie otrzyma żadnej oferty, złożone oferty będą za drogie lub nie będą spełniały wymogów zapytania ofertowego, może on, bez istotnej zmiany pierwotnych warunków zamówienia, nabyć towar lub usługę na rynku u dowolnego wykonawcy. Powody niewybrania oferty należy opisać w protokołach z postępowania i przedłożyć w Fundacji. W takim przypadku zasadę konkurencyjności uważa się za spełnioną.

Przygotowanie treści zapytania ofertowego Rozesłanie zapytania do wykonawców (ew. zamieszczenie na stronie internetowej) (potwierdzenie wysłania/przekazania/ zamieszczenia na stronie internetowej) Wpływ ofert (potwierdzenie wpływu – data i godzina) Ocena ofert (ew. wezwanie do wyjaśnień /uzupełnień)

Wybór oferty Zawarcie umowy w sprawie zapytania ofertowego (forma pisemna) Sporządzenie protokołu z przebiegu postępowania ofertowego (protokół zawiera informacje nt. wszelkich czynności Zamawiającego w danym postępowaniu ofertowym)

Prawidłowo sporządzone zapytanie ofertowe powinno zawierać co najmniej:  datę sporządzenia;  nazwę i adres zamawiającego;  listę wszystkich przedmiotów zamówienia wraz z podaniem szczegółowej specyfikacji technicznej, bez wskazywania znaków towarowych, w szczególności: przeznaczenie i funkcje przedmiotu zamówienia, dodatkowe wyposażenie, warunki dostawy, niestandardowe wykończenie;

 termin realizacji zamówienia;  opis sposobu przygotowania oferty (forma pisemna, podpis wykonawcy, wymagane przez Zamawiającego załączniki);  opis kryteriów oceny ofert - cena lub cena i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia, w szczególności jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko, koszty eksploatacji, serwis, wpływ sposobu wykonania zamówienia na rynek pracy w miejscu wykonywania zamówienia oraz termin wykonania zamówienia;

 miejsce i termin (data i godzina) składania ofert;  opis sposobu przekazania oferty;  miejsce i termin (data i godzina) otwarcia ofert;  wymagane informacje, które należy wprowadzić do treści oferty lub wzór oferty w formie załącznika do Zapytania ofertowego;  podpis zamawiającego/osoby reprezentującej zamawiającego.

Zapytania ofertowe mogą być przekazane : Dowodem nadania zapytania ofertowego jest: faksem dowód nadania faksu listem poleconym dowód nadania listu poleconego pocztą kurierską dowód nadania przesyłki kurierskiej drogą elektroniczną wydruk z potwierdzeniem wysłania a złożone osobiste pokwitowanie odbioru przez potencjalnego oferenta

Oferty mogą być złożone:Dowodem wpływu oferty do Zamawiającego jest: listem poleconym Koperta z datą i godziną wpływu oferty do siedziby Zamawiającego pocztą kurierską złożone osobiste

Prawidłowo sporządzona oferta:  musi odpowiadać treści zapytania ofertowego;  powinna być sporządzona na formularzu udostępnionym wraz z Zapytaniem ofertowym. Prawidłowo sporządzona oferta musi zawierać co najmniej:  datę sporządzenia;  dane oferenta;  opis przedmiotu zamówienia;

 cenę oferty 1 (netto, brutto, VAT)  termin realizacji zamówienia;  termin związania ofertą;  datę i podpis oferenta/osoby reprezentującej oferenta. Ponadto wykonawca może zawrzeć w ofercie inne istotne dla Zamawiającego informacje, np. warunki płatności, warunki gwarancji, kosztorys ofertowy, warunki dostawy. 1 Cena podana w ofercie nie może zawierać kosztów ubezpieczenia, cła i akcyzy § 9. ust. 4 pkt 15 Umowy o przyznanie pomocy

Wszelkie czynności związane z realizacją zamówienia beneficjent dokonuje w formie pisemnej, przy czym dla udokumentowania czynności innych niż zawarcie umowy i sporządzenie protokołu z wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania, dopuszczalna jest forma elektroniczna i faks. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 4. pkt 16.

W trakcie prowadzenie postępowania na zasadach ofertowania Zamawiający sporządza pisemny protokół postępowania, zawierający co najmniej :  numer i opis przedmiotu zamówienia;  wartość zamówienia w PLN oraz równowartość w Euro;  opis przedmiotu zamówienia;  informacja o zamieszczeniu zapytania ofertowego na stronie internetowej itp. (jeśli dotyczy);  oferenci zaproszeni do składania ofert;

 miejsce i termin (data i godzina) składania ofert;  miejsce i termin (data i godzina) otwarcia ofert;  zestawienie ofert wraz z nazwami i adresami firm oraz cenami ofert;  ocena ofert;  wybrana oferta;  data podpisania umowy w sprawie zamówienia;  data i podpis zatwierdzającego protokół.

 gdy konieczne będzie rozwiązanie umowy z oferentem wybranym w trybie zapytania ofertowego, beneficjent przeprowadza nowe postępowanie ofertowe na niezrealizowaną część pierwotnego zamówienia;  w uzasadnionych przypadkach beneficjent dla zabezpieczenia płynności realizacji operacji może:  nabyć niezbędne towary lub usługi na rynku u dowolnego wykonawcy (pisemne wyjaśnienie),  na pozostałą część niezrealizowanej umowy ws. zamówienia przeprowadza nowe postępowanie w trybie zapytania ofertowego. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 4. pkt 18.

Beneficjent zobowiązany jest do złożenia w Fundacji kopii dokumentacji, która powinna być:  kompletna,  uporządkowana,  potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę pełniącą funkcję kierownika zamawiającego lub przez osobę przez niego upoważnioną.

Na każdej stronie dokumentacji należy umieścić klauzulę "za zgodność z oryginałem" wraz z parafą i pieczątką imienną osoby potwierdzającej lub z czytelnym podpisem osoby potwierdzającej. Do dokumentacji należy dołączyć upoważnienie do poświadczania za zgodność z oryginałem.

Po udzieleniu zamówienia publicznego:  niezwłocznie po zawarciu umowy o przyznanie pomocy, w przypadku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zakończonego przed dniem jej zawarcia;  niezwłocznie po dniu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku postępowania zakończonego po dniu zawarcia umowy o przyznanie pomocy. Po udzieleniu zamówień w trybie zapytań ofertowych:  niezwłocznie po zakończeniu etapu, ale przed złożeniem wniosku o płatność.

Beneficjent składa w Fundacji:  wykaz przeprowadzonych postępowań w trybie zapytań ofertowych w wersji papierowej i elektronicznej;  odpowiednio ponumerowane kopie zapytań ofertowych z potwierdzeniem ich wysłania;  potwierdzenie zamieszczenia zapytań ofertowych na stronie internetowej itp. (jeśli dotyczy);  złożone oferty wraz z datą i godziną wpływu;  protokoły z wyboru najkorzystniejszych ofert;  umowy w sprawie zamówień;  korespondencję z wykonawcami (jeśli dotyczy);  upoważnienie do poświadczania za zgodność z oryginałem.

Beneficjent składa w Fundacji komplet dokumentów z każdego przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym:  dokumenty przewidziane w ustawie Pzp;  otrzymane oferty;  korespondencję z wykonawcami;  inne dokumenty związane z postępowaniem;  upoważnienie do poświadczania za zgodność z oryginałem.

Beneficjent składa:  protokoły z kolejno unieważnionych postępowań, zawierające podstawę prawną i odpowiednie uzasadnienie faktyczne (brak ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) lub  kompletną dokumentację związaną z unieważnionymi postępowaniami (odrzucenie wszystkich złożonych ofert, ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia) (jeśli dotyczy).

Ocena FAPA konieczność uzyskania opinii konieczność poproszenia o uzupełnienie wynik pozytywny = koniec oceny wynik negatywny = koniec oceny lub: wniosek o ponowną ocenę Ocena FAPA konieczność uzyskania opinii konieczność poproszenia o uzupełnienie wynik pozytywny = koniec oceny wynik negatywny = koniec oceny

Fundacja uzna za niekwalifikowalne koszty operacji objęte przeprowadzonym postępowaniem w przypadku:  niezłożenia dokumentacji dotyczącej tego postępowania albo  negatywnej oceny tego postępowania. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 12. Koszty związane z przeprowadzeniem postępowania są niekwalifikowalne. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 13.

Beneficjent jest zobowiązany do poinformowania Fundacji o występujących powiązaniach kapitałowych oraz osobowych łączących strony postępowania. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 15.

Dziękujemy za uwagę. Joanna Parzydeł i Klara Anuszewska ZKMiA ;