Realizacja programów - województwo wielkopolskie. Realizacja Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słowo wstępu… Od stycznia 2010 roku Przedszkole Miejskie nr 40 w Rudzie Śląskiej po raz pierwszy przystąpiło do realizacji programu przedszkolnej edukacji.
Advertisements

Podsumowanie II edycji programu „Znajdź właściwe rozwiązanie”
Szkolenie dla koordynatorów Programu Edukacji Antytytoniowej - „Nie pal przy mnie, proszę” oraz Programu Profilaktyki Palenia Tytoniu - „Znajdź właściwe.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
"Czyste powietrze wokół nas"
Ramowe założenia realizacji programu pt.
PROGRAM PROFILAKTYKI PALENIA TYTONIU DLA UCZNIÓW STARSZYCH KLAS SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE.
Dorota Gibała Oddział Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Sz. Cel: poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, zrozumienie potrzeby walki z uzależnieniem, zna zagrożenia społeczne i.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 W ZAMOŚCIU
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Nie pal przy mnie proszę
„Czyste Powietrze Wokół Nas”
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
„CHROŃ SIĘ PRZED KLESZCZAMI WSZYSTKIMI SPOSOBAMI
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Podsumowanie realizacji programu edukacji antytytoniowej „Nie pal przy mnie proszę” w powiecie jarosławskim w roku szkolnym 2010/2011.
PROGRAM ZAPOBIEGANIA WŚCIELIŹNIE Podsumowanie realizacji w 2006 r.
Realizacja II edycji programu „Trzymaj Formę” w powiecie gołdapskim.
„Kleszcz mały czy duży – nic dobrego nie wróży”
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
„Trzymaj Formę!” - dofinansowanie projektów -
Podsumowanie II edycji Programu edukacyjnego „ Trzymaj Formę” Działdowo, r. Jolanta Działak PSSE Działdowo.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
Podsumowanie projektu „ Bezpieczny Przedszkolak” Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
r. Białystok.
Białystok r..
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Realizacja programu „Nie pal przy mnie, proszę” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
Realizacja programu „Znajdź właściwe rozwiązanie” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
Nie pal przy mnie, proszę
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
„ARS, czyli jak dbać o miłość?”
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
PROGRAM OGRANICZANIA ZDROWOTNYCH NASTĘPSTW PALENIA TYTONIU W POLSCE
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie programu edukacyjnego pt. ”Nie pal przy mnie proszę” w roku szkolnym.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
r. Białystok.
XI edycja programu Trzymaj Formę!
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Realizacja programów - województwo wielkopolskie. Realizacja Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Realizacja Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum pt. „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach 2012 – 2014 Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej pt. „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach 2012 – 2014 Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Poznaniu Oddział Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Renata Ślendak

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Program realizowany był w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych i innych formach wychowania przedszkolnego). 2013/ /2013 w 1051placówkach w 1085 placówkach

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Działaniem objęto: 2013/ dzieci 2012/ dzieci

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Liczba rodziców biorących udział w Programie: 2013/ /

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Liczba narad i szkoleń dla realizatorów Programu: 2013/ (1119 osób) 2012/ (710 osób)

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Liczba zwróconych kwestionariuszy: 2013/ /

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Liczba przeprowadzonych wizytacji: 2013/ /

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Liczba placówek deklarujących udział w programie w następnym roku szkolnym: 2013/ /2013 Tak 637 Nie 74 Nie wiem 128 Tak 619 Nie 25 Nie wiem 49

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach Podsumowanie Program edukacyjny pt. „Czyste powietrze wokół nas” jest : dostosowany do możliwości rozwojowych i intelektualnych dzieci przedszkolnych, zawiera ciekawe scenariusze zajęć, w których wykorzystywane są metody aktywizujące, dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach, Koordynatorzy zwrócili uwagę, że treści merytoryczne mogą być realizowane w mniejszej ilości godzin, przeplatając je z treściami zawartymi w innych programach, ujemną stroną programu jest brak pomocy dydaktycznych np. gadżetów, filmu edukacyjnego, bardziej atrakcyjniejszej kolorowanki dla dzieci 5-6 letnich, naklejek i plakatów z Dinkiem itp. Duża liczba proponowanych form realizacji jest niemożliwa ze względu na ograniczoną ilość czasu- z tych też powodów Program ulega modyfikacji, Trudno jest pozyskać wsparcie w środowisku lokalnym, Rzadko pozyskiwano środki finansowe.

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach  Realizacja Programu od 2012 roku utrzymuje się na podobnym poziomie, co do ilości placówek i liczby dzieci biorących udział w Programie oraz liczby rodziców włączających się w działania,  wzrosła liczba szkoleń i narad oraz liczba uczestników tych przedsięwzięć,  zwiększyła się liczba zwróconych kwestionariuszy,  wzrosła liczba przeprowadzonych wizytacji,  Co do deklaracji związanej z dalsza realizacją Programu w przyszłym roku szkolnym :  zwiększyła się znacznie liczba placówek niezdecydowanych i nie chcących dalej kontynuować zadań

Podsumowanie realizacji Przedszkolnego Programu Edukacji Antytytoniowej pt. „Czyste Powietrze Wokół Nas” w latach

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach / szkołach podstawowych szkołach gimnazjalnych 2012/ szkołach podstawowych szkołach gimnazjalnych Program realizowany był w:

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach Programem objęto: 2013/ dzieci ze szkół podstawowych, dzieci z gimnazjum 2012/ dzieci ze szkół podstawowych, dzieci z gimnazjum

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach Liczba rodziców biorących udział w Programie: 2013/ /

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach Liczba narad i szkoleń dla realizatorów Programu: 2013/ (1006 osób) 2012/ (908 osób)

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach Liczba zwróconych kwestionariuszy: 2013/ /

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach Liczba przeprowadzonych wizytacji: 2013/ /

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach Liczba placówek deklarujących udział w Programie w następnym roku szkolnym: 2013/ /2013 Tak 497 Nie 64 Nie wiem 370 Tak 559 Nie 89 Nie wiem 240

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach Podsumowanie: Realizatorzy Programu: doceniają gotowe scenariusze zajęć jednak ze względu na wiek, tempo pracy poszczególnych uczniów, od wielu lat nie zmieniającą się formę, mało atrakcyjne scenariusze i ograniczenia czasowe program zajęć ulegał modyfikacji, widzą potrzebę odmiennych scenariuszy zajęć dla uczniów w poszczególnych rocznikach szkoły podstawowej i gimnazjum, Koordynatorzy : podkreślają brak lub niewielkie wsparcie w realizację Programu ze strony lokalnych władz, instytucji czy stowarzyszeń, zgłaszają brak materiałów dydaktycznych np., kolorowych plansz, plakatów, ciekawych filmów o tematyce antytytoniowej,

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach  widzą w trakcie przeprowadzanych wizytacji ofertę programową, która trafia do placówek z różnych firm i instytucji zwracając uwagę, że Program „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” ze względu na niedostateczne oprzyrządowanie nie stanowi konkurencji w edukacji prozdrowotnej,  mają również problem z dokonaniem oceny zaangażowania koordynatorów szkolnych uwagi na brak kryteriów oceny (np. czy lepiej ocenić realizację według scenariuszy, czy realizację wzbogaconą o dodatkowe formy?; w jaki sposób ocenić uzasadnioną modyfikację scenariuszy?; czy oceniać tylko koordynatorów, którzy zwrócili kwestionariusze, czy wszystkich?),

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach  Realizacja Programu od 2012 roku jest nieco większa co do ilości placówek i liczby dzieci biorących udział w Programie oraz liczby rodziców włączających się w działania,  zwiększyła się liczba zwróconych kwestionariuszy,  Znacznie wzrosła liczba przeprowadzonych wizytacji, Co do deklaracji związanej z dalsza realizacją Programu w przyszłym roku szkolnym :  zwiększyła się znacznie liczba placówek niezdecydowanych co do dalszej realizacji Programu

Podsumowanie Programu profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w latach

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Program realizowany był w: 2013/ szkołach podstawowych 2012/ szkołach podstawowych.

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Działaniem objęto: 2013/ uczniów z klas I-III szkół podstawowych. 2012/ uczniów z klas I-III szkół podstawowych.

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Liczba rodziców biorących udział w Programie: 2013/ /

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Liczba narad i szkoleń dla realizatorów Programu: 2013/ ( 1040 osób) 2012/ ( 959 osób)

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Liczba zwróconych kwestionariuszy: 2013/ /

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Liczba przeprowadzonych wizytacji: 2013/ /

2013/ /2013 Tak 534 Nie 17 Nie wiem 79 Tak 457 Nie 33 Nie wiem 89 Liczba placówek deklarujących udział w programie w następnym roku szkolnym: Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Podsumowanie: Realizatorzy: zwłaszcza ci, którzy od wielu lat realizują Program, podkreślają potrzebę modyfikacji scenariuszy zajęć zawartych w poradniku dla edukatorów aby uatrakcyjnić zajęcia w kolejnych edycjach, Podkreślają duże zapotrzebowanie na materiały dodatkowe np. filmy o tematyce antytytoniowej dla dzieci i rodziców, tablice poglądowe, gry, odblaski, płyty CD z interaktywnymi prezentacjami multimedialnymi,

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach Niektórym placówkom udało się pozyskać partnerów ( studenci Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, Spółki Pielęgniarskie, gminnych ośrodków profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych), którzy wzmocnili działania poprzez: swój udział w imprezach lokalnych, warsztatach, pogadankach i spotkaniach, oraz ufundowali nagrody dla uczestników konkursów, Koordynatorzy: Program realizowany był zgodnie z wytycznymi, Trudności finansowe w szkołach i PSSE ograniczają realizację Programu z wykorzystaniem bardziej atrakcyjnych form np. organizacji imprez środowiskowych, konkursów, w niektórych placówkach udało się pozyskać partnerów, z ośrodków pomocy społecznej, spółek pielęgniarskich, gminnych komórek profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w urzędach, którzy wzmocnili działania poprzez ufundowanie nagród, swój udział w imprezach lokalnych, warsztatach, pogadankach i spotkaniach.

Podsumowanie Programu edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Nie Pal Przy Mnie, Proszę” w latach

 Dziękuję