SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Advertisements

Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
ku lepszej przyszłości”
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności
Współpraca samorządu uczniowskiego z samorządami szkół partnerskich z zagranicy.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Hej, nazywam się Sylwia Maciejewska i chodzę do klasy 3A. Myślę, że kojarzycie mnie ze szkolnych korytarzy i rozmaitej działalności w samorządzie.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
TIMELINE PRELOADER YEAR 2012 SUMMER SPRING WINTER AUTUMN Go ahead and replace it with your own text. This is an example text. AUTUMN.
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Nauczyciel Wykonali: Jakub P. Seweryn S. Dominik Z.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
EO/EPC w działaniu Szkoła demokracji – szkoła samorządności
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie I. Opis kompetencji nauczycielskich.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Wyniki z ankiety.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Zespół Szkół w Kuźnicy Czarnkowskiej
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Procenty wokół nas.
Zapis prezentacji:

SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska

ZADANIE Zadaniem wychowawców uczniów klas IV – VI było przeprowadzenie lekcji wychowawczych nt. „ Spojrzenie na szkołę przez pryzmat wartości demokratycznych” Pod koniec lekcji uczniowie zostali poproszeni o dokończenie sformułowania: „ W mojej opinii szkoła demokratyczna, w której szanowane są prawa człowieka, to taka szkoła, gdzie…”

KLASA IV – wychowawca Aleksandra Liszkowska KLASA V – wychowawca Agnieszka Dudra KLASA VI – wychowawca Lucyna Cybel

KLASA IV Wychowawca zapoznał uczniów z hasłami: demokracja wolność równość sprawiedliwość prawa człowieka Uczniowie zostali poproszeni o dokończenie sformułowanie: „ W mojej opinii szkoła demokratyczna, w której szanowane są prawa człowieka, to taka szkoła, gdzie…” Najczęściej udzielane odpowiedzi uczniów: Czuję się bezpiecznie, każdy zna swoje prawa i obowiązki, nikt mnie nie obraża, mogę liczyć na wsparcie nauczycieli, mam prawo do udziału w wyborach do SU, mam wpływ na życie szkoły.

KLASA V Wychowawca omówił z uczniami klasy V hasło DEMOKRACJA, następnie przeprowadził ankietę, w której uczniowie dokończyli sformułowanie: „ W mojej opinii szkoła demokratyczna, w której szanowane są prawa człowieka, to taka szkoła, gdzie…” Najczęściej udzielane odpowiedzi uczniów: Mamy prawo do wyboru zajęć na godzinie wychowawczej, do wyboru SU, do wyboru Samorządu Klasowego, do wyboru dodatkowych zajęć, do sprawiedliwego oceniania oraz korzystania z zasobów kultury i sztuki.

KLASA VI Uczniowie stworzyli plakat na którym umieścili hasła, które kojarzą się im z demokracją, następnie zostały one omówione. Uczniowie dokończyli sformułowanie: „ W mojej opinii szkoła demokratyczna, w której szanowane są prawa człowieka, to taka szkoła, gdzie…” Najczęściej udzielane odpowiedzi uczniów: Mogę wyrażać swoje poglądy i opinie, czuje się bezpiecznie, każdy odpowiada za swoje czyny, mam wpływ na to co dzieje się w mojej szkole, mam prawo do udziału w wyborach SU, nikt mnie nie wyśmiewa.