PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie kariery zawodowej mój wybór – moja przyszłość
Advertisements

Baza narzędzi diagnostycznych doradcy zawodowego
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
TYPY TEMPERAMENTALNE - CHARAKTERYSTYKA
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
1.
Kategorie planowania kariery zawodowej
Warsztaty zawodoznawcze
Moja szkoła w procentach
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mój wymarzony zawód.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących Technikum Zawodowe im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G2 Opiekun: Dariusz.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Moja przedsiębiorczość
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
„Zainteresowania i predyspozycje zawodowe”
TYPY OSOBOWOŚCI ZAWODOWEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Jak wybrać zawód?.
Planowanie kariery zawodowej uczniów
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Co dalej po gimnazjum ? LICEUM..? ZAWODÓWKA..?? TECHNIKUM..?
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Planowanie własnej przyszłości
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
OSOBOWOŚĆ ZAWODOWA Michał Białek TEORIA JOHNA HOLLANDA.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych „Szczęście to jest to.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Wychowanie jako proces
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 6 SPOTKANIE.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ Program zajęć dla uczniów szkoły podstawowej 2 spotkanie „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą.
Co to jest osobowość??? Osobowość to zespół cech psychicznych charakterystycznych dla każdego człowieka. Cechy te w dużej mierze są dziedziczone ale.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 2 Moja.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Co dalej po gimnazjum ? TECHNIKUM..? LICEUM..? ZAWODÓWKA..??
KIM CHCIAŁBYM BYĆ ?. Zanim zostaniesz dyrektorem, prezesem biznesmenem musisz się ciężko napracować i zacząć od samego dołu czyli od początku!!!
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Opracowała Izabela Suckiel W WCIES, marzec 2017
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE

MOJA OSOBOWOŚĆ Cel ogólny zajęć:   określanie swoich cech charakteru w kontekście podejmowanych wyborów edukacyjnych i zawodowych Cele szczegółowe: Uczeń potrafi: określić swój typ osobowości zawodowej wg. J. Hollanda wymienić swoje cechy charakteru, uzdolnienia, umiejętności wskazać związek między cechami osobowości a przyszłym zawodem

MOJA OSOBOWOŚĆ Wyjaśnij pojęcie osobowość? BURZA MÓZGÓW Co ma wpływ na rozwój naszej osobowości?

DEFINICJE OSOBOWOŚCI Osobowość to zbiór względnie stałych, charakterystycznych dla danej jednostki cech i właściwości. Osobowość jest to zespół cech psychicznych charakterystyczny dla każdego człowieka. Osobowość kształtuje się przez całe życie, szczególnie w okresie dzieciństwa i młodości. Ma na nią wpływ: rodzina grupa rówieśnicza szkoła miejsce pracy

GRA TOWARZYSKA - INSTRUKCJA 1. Przeczytaj opisy znajdujące się na rysunku i wybierz grupę, która najbardziej Ci odpowiada, do której chciałbyś instynktownie dołączyć. Wpisz jej symbol…… 2. Wyobraź sobie, że osoby te po 15 minutach opuszczają przyjęcie i musisz podejść do kolejnej grupy, w której czułbyś się dobrze. Wpisz jej symbol…….. 3. Kiedy ci ludzie także po kolejnych 15 minutach wyjdą wybierz trzecią grupę do której dołączysz. Wpisz jej symbol…… Źródło: Materiały metodyczno-dydaktyczne do planowania kariery zawodowej uczniów; Iwona Greiner, Iwona Kania, Ewa Kudanowska, Anna Paszkowska-Rogacz, Małgorzata Tarkowska, KOWEZIU 2006 Na sześciu stolikach w Sali porozkładane są symbole poszczególnych typów osobowości: R, B, T, A, P i S. Uczniowie podchodzą do stolików w zależności od swoich preferencji.

GRA TOWARZYSKA

TYP REALISTYCZNY (R): Cechy: szczery uczciwy wytrwały praktyczny nieśmiały Typ realistyczny lubi: podejmowanie ryzyka rozwiązywanie konkretnych problemów posługiwać się narzędziami i maszynami Przykładowe zawody: Stolarz Hydraulik Kierowca Elektryk Grawer Mechanik Optyk Pilot Tokarz Ogrodnik Rolnik

TYP BADAWCZY (B) Cechy: ciekawy analityczny krytyczny niezależny racjonalny Typ badawczy lubi: studiowanie wyzwania wymianę myśli skomplikowane, abstrakcyjne problemy Przykładowe zawody: Biolog Fizyk Antropolog Farmaceuta Programista Statystyk Socjolog Psycholog Astronom

TYP KONWENCJONALNY (K) Cechy: skuteczny sumienny rozważny wytrwały opanowany Typ konwencjonalny lubi: mieć do czynienia z danymi przestrzegać jasno zdefiniowanych procedur Przykładowe zawody: Urzędnik biurowy Agent ubezpieczeniowy Księgowy Rzeczoznawca Radca prawny Recepcjonista Sekretarka Archiwista Kasjer Syndyk Wizytator Notariusz

TYP ARTYSTYCZNY (A) Cechy: niepraktyczny oryginalny ekspresyjny idealistyczny intuicyjny Typ artystyczny lubi: kreatywne podejście do rozwiązywania problemów często podejmują decyzje na podstawie intuicji Przykładowe zawody: Malarz Rzeźbiarz Aktor Architekt Dyrygent Projektant mody Dekorator wnętrz Fotograf Kompozytor Pisarz Reżyser Tancerz Wizażysta

TYP PRZEDSIĘBIORCZY (P) Cechy: rozmowny ambitny dominujący energiczny optymistyczny Typ przedsiębiorczy lubi: wywierać wpływ na innych w celu osiągnięcia korzyści materialnych Przykładowe zawody: Przedsiębiorca Przedstawiciel handlowy Adwokat Doradca np. podatkowy Makler Zaopatrzeniowiec Menager Pilot wycieczek

TYP SPOŁECZNY (S) Cechy: otwartość na kontakty z ludźmi zainteresowanie ludźmi uczuciowość potrzeba wspierania Typ społeczny: lubi kierować się uczuciami jest empatyczny Przykładowe zawody: Nauczyciel Pedagog Doradca zawodowy Pracownik socjalny Fizykoterapeuta Hostessa Lekarz Psycholog Pielęgniarka Stewardesa Policjant Przykładowe zawody: Nauczyciel Pedagog Doradca zawodowy Pracownik socjalny Fizykoterapeuta Hostessa Lekarz Psycholog Pielęgniarka Stewardesa Policjant

JAKIM TY JESTEŚ TYPEM OSOBOWOŚCI?

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: ELŻBIETA BODZIAKOWSKA KAROLINA DOMAŃSKA MAŁGORZATA POLKOWSKA JOANNA ŚLIŻEWSKA