Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Advertisements

Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Ekonometria Menedżerska I
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
Ekonometria menedżerska I
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Zarządzanie rozwojem firmy
Zarzadzanie projektami UE Moduł G Opiekun dr Renata Lisowska.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wsparcie dla podmiotów ES. Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej Subregionu Centralnego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
STAN SYSTEMU POŻYCZKOWO-GWARANCYJNEGO DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW szanse i wyzwania Barbara Bartkowiak VIII FORUM KORPORACYJNE Finansowanie polskich.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Analityk rynku Katedra Ekonomii. Zdobyta wiedza  Absolwent jest wyposażony w niezbędne narzędzia umożliwiające kompleksową makroanalizę rynków, rozumie.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Wprowadzenie teoretyczne
NOWY KIERUNEK.  Projektowanie systemów zarządzania,  Zarządzanie kapitałem ludzkim,  Zintegrowane zarządzanie korporacyjne. NOWY KIERUNEK - ORGANIZACJA.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Ekonometria menedżerska I Specjalność. Wprowadzenie Specjalność ekonometria menedżerska umożliwia poznanie metod służących do analizy, prognozowania i.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
I stopień Ekonomia Finanse i rachunkowość Międzynarodowe stosunki gospodarcze Zarządzanie Program of Bachelor Studies in International Business II stopień.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Przedsiębiorczość w małej i średniej firmie
Zarządzanie międzynarodowe
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
MARKETING INTERNETOWY
Studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Specjalność Menedżer finansowy
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii

Zdobyta wiedza Absolwent: posiada wiedzę dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz podejmowania decyzji menedżerskich, dysponuje wiedzą o praktycznych aspektach prowadzenia działalności przedsiębiorstwa, zna instytucje otoczenia biznesu, sposoby finansowania  działalności przedsiębiorstw, rolę innowacji i  e-biznesu we współczesnym świecie, a także znaczenie lokalizacji firmy, posiada wiedzę o niezbędnych dla menedżera kompetencjach i sposobach podejmowania decyzji, dysponuje instrumentarium niezbędnym do zbudowania  strategii konkurencji oraz oceny strategii wdrażanych przez firmy  konkurencyjne.

Nowe umiejętności i kompetencje dobór odpowiedniej formy i lokalizacji prowadzenia działalności  gospodarczej, analiza otoczenia firmy w skali makro-, mezo- oraz  mikroekonomicznej, tworzenie i wdrażanie strategii przedsiębiorstwa, pozyskiwanie finansowania zewnętrznego dla przedsiębiorstwa,  wykorzystanie wybranych metod niezbędnych do podejmowanie trafnych decyzji w warunkach ryzyka i niepewności, rozpoznawanie, kreowanie i  implementowanie rozwiązań innowacyjnych, praca w zespole i przyjmowanie różnych ról z tym związanych.

Praktyka działalności przedsiębiorstwa Sukces przedsiębiorcy Sem. 3 Przedsiębiorczość Pomysł na biznes Identyfikacja niszy rynkowej Biznesplan Zakładanie firmy Formy przedsiębiorstw w Polsce i UE Prowadzenie firmy obowiązki przedsiębiorcy Zatrudnianie pracowników Płace Relacje pracodawca-pracownicy Zasoby przedsiębiorstwa Bilans Analiza utargów i kosztów Kulturowe uwarunkowania działalności firm Przyczyny rozwoju szarej strefy Sukces przedsiębiorcy

Otoczenie biznesu (sem. 4) Rozpoznaj szanse i zagrożenia Kultura i społeczeństwo Konkurencja Samorządy Źródła finansowania Koniunktura na świecie Koniunktura w kraju Instytucje otoczenia biznesu Polityka gospodarcza

Finansowanie przedsiębiorstw (sem. 5) Kapitał własny Kredyt Kapitał obcy Zyski Pożyczki Fundusze unijne Inkubatory Business Angels Leasing

Kompetencje menedżera i podejmowanie decyzji (sem. 5) Decyzje finansowe i personalne Style przywództwa Coaching Organizacja czasu pracy Metody i techniki wspomagania decyzji Techniki rozwiązywania konfliktów

Lokalizacja firmy (sem. 5) Cele przedsiębiorstwa a jego lokalizacja Sukces firmy Atrakcyjność inwestycyjna Polski Podstawowe czynniki lokalizacji firmy Polityka regionalna i zachęty inwestycyjne Transport i infrastruktura komunikacyjno-techniczna Uwarunkowania środowiskowe Rola czynników społeczno-kulturowych Procedury administracyjno-prawne Globalna konkurencja i jej znaczenie dla sektora MSP

Strategie przedsiębiorstw (sem. 6) misja konkurenci produkt dostawcy cel cel narzędzia konkurencji nabywcy substytuty

Innowacje i e-biznes (sem. 6) Innowacyjne modele e-biznesu Istota i rodzaje innowacji Sposoby ograniczania barier w działalności innowacyjnej Źródła finansowania i uwarunkowania działalności innowacyjnej Krytyczne czynniki sukcesu dla wykorzystania ICT w firmie i rozwoju e-biznesu Metody tworzenia innowacyjnych produktów i usług

Kontakt Katedra Ekonomii Sekretariat - pok. 326A Więcej informacji dostępnych na stronie Katedry Ekonomii: http://www.ue.katowice.pl/jednostki/katedry/we/katedra-ekonomii/specjalnosc-ekonomia-menedzerska-1-stopien-analityk-rynku-2-stopien.html