ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO w mediach publicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacje pozarządowe
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zarządzanie finansami w NGO
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Rodzaje danych i podstawy prawne ich przetwarzania w branży ubezpieczeniowej adw. dr Paweł Litwiński 1 1.
Spółka europejska SE Spółka europejska (societas europaea – SE ) jest ponadnarodową formą spółki uregulowaną w prawie wspólnotowym,
elektronicznego fakturowania
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE aspekty prawne i finansowe
WOLONTARIAT, UMOCOWANIA PRAWNE. Wolontariat - bezpłatne, dobrowolne, świadome i bez wynagrodzenia wykonywanie świadczeń na rzecz uprawnionych organizacji.
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
Wpływ regulacji ostrożnościowych na sytuację banków spółdzielczych
r., godz – 15.00, – Ochrona danych medycznych
ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Wypadki przy pracy rolniczej związane z czynnikiem ludzkim – analiza przyczyn wypadków w świetle działalności Państwowej Inspekcji Pracy. Narada służb.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Weremczuk, Bobeł i Wspólnicy
Indywidualne nauczanie
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
Higiena produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego
Romana Pawlińska-Chmara Uniwersytet Opolski
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Ul. Roosevelta 1, Szczecin tel.: fax : Izba Skarbowa w Szczecinie Ustawa z dnia.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
SEMINARIUM DLA CZŁONKÓW RAD NADZORCZYCH WARSZAWA 19 LISTOPADA 2014 ROKU KONKURS NA CZŁONKÓW ZARZĄDÓW MEDIÓW PUBLICZNYCH.
Zgłaszanie prac geodezyjnych
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Dokumentacja Kierującego Działaniem Ratowniczym. Wszystkie jednostki ochrony przeciwpożarowej mają obowiązek posiadania na samochodach druków zgodnie.
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
STRATEGIA KOMUNIKACJI PROW
1. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja jest odrębna od innych środków masowego.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
INFORMACJA z realizacji obowiązków nadawców publicznych wynikających z rozporządzenia KRRiT z 24 kwietnia 2003 roku I i II kwartał 2016 roku Warszawa,
INFORMACJA o realizacji przez nadawców publicznych obowiązków wynikających z rozporządzenia KRRiT z 29 IV 2011 r. w sprawie trybu postępo­wania związanego.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
„Przedsiębiorcą być, czyli trochę o działalności gospodarczej”
Konsultacje społeczne projektu
O ochronie danych osobowych
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
O ochronie danych osobowych
Konstytucyjny system źródeł prawa
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
O ochronie danych osobowych
CEL Rozwijanie, propagowanie inicjatyw, postaw, działań sprzyjających rozwojowi szkolnemu i pozaszkolnemu dzieci i młodzieży Organizowanie czasu pozaszkolnego.
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Radiofonia i telewizja - uregulowania prawne, podstawowe pojęcia, KRRiT, koncesjonowanie działalności .
Zapis prezentacji:

ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO w mediach publicznych

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI z dnia 29 kwietnia 2011 r. w sprawie trybu postępowania związanego z nieodpłatnym informowaniem w programach jednostek publicznej radiofonii i telewizji o prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego nieodpłatnej działalności pożytku publicznego (Dz. U. z dnia 30 maja 2011 r.)

§ Audycje informujące o nieodpłatnej działalności pożytku publicznego prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego rozpowszechniane są w: 1) jednym z wybranych przez spółkę "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" programie ogólnokrajowym, o którym mowa w art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji; 2) programach regionalnych spółki "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna"; 3) jednym z wybranych przez spółkę "Polskie Radio - Spółka Akcyjna" programie ogólnokrajowym; 4) programach regionalnych spółek publicznej radiofonii regionalnej.

§ Spółka "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna", spółka "Polskie Radio - Spółka Akcyjna" oraz spółki publicznej radiofonii regionalnej, zwane dalej "jednostkami publicznej radiofonii i telewizji", w audycjach, o których mowa w ust. 1, mają obowiązek uwzględniać różnorodność zadań publicznych określonych w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) oraz ich znaczenie dla społeczności.

§ Czas rozpowszechniania audycji, o których mowa w ust. 1, wynosi dla: 1) audycji przygotowywanych przez jednostkę publicznej radiofonii i telewizji, w szczególności w formach: audycji informacyjnych, publicystycznych i dokumentalnych - nie mniej niż 30 minut w ciągu tygodnia;

§ Czas rozpowszechniania audycji, o których mowa w ust. 1, wynosi dla: 2) audycji przygotowywanych przez jednostkę publicznej radiofonii i telewizji informujących o możliwości i zasadach przekazywania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych organizacjom pożytku publicznego rozpowszechnianych w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 30 kwietnia - nie mniej niż 6 minut w dobowym czasie nadawania,

§ Czas rozpowszechniania audycji, o których mowa w ust. 1, wynosi dla: 3) audycji prezentujących kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego - nie mniej niż 9 minut w dobowym czasie nadawania

§ Audycje, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 1 i 2, są przygotowywane przez jednostkę publicznej radiofonii i telewizji w konsultacji z organizacjami pożytku publicznego. 2. Ustalanie szczegółowych zasad przygotowania oraz rozpowszechniania audycji, o których mowa w § 2 ust. 3, w szczególności kryteriów podziału czasu rozpowszechniania audycji między organizacje pożytku publicznego prowadzące nieodpłatną działalność pożytku publicznego, dokonywane jest przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji po konsultacji z przedstawicielami wskazanymi przez Radę Działalności Pożytku Publicznego.

Wymogi dotyczące audycji prezentujących kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego Treść audycji prezentujących kampanie społeczne musi być zgodna z prawem i zadaniami mediów publicznych określonymi w art. 21 Ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.

Wymogi dotyczące audycji prezentujących kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego W treści audycji prezentujących kampanie społeczne nie można: 1) propagować działań sprzecznych z prawem i polską racją stanu; 2) propagować postaw i poglądów sprzecznych z dobrymi obyczajami i dobrem społecznym, w szczególności treści dyskryminujących ze względu na cechy prawnie chronione (rasę, płeć, narodowość, religię czy orientację seksualną);

Wymogi dotyczące audycji prezentujących kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego W treści audycji prezentujących kampanie społeczne nie można: 3) sprzyjać zachowaniom grożącym zdrowiu i bezpieczeństwu; 4) sprzyjać zachowaniom zagrażającym środowisku naturalnemu; 5) naruszać obowiązku szanowania przekonań religijnych odbiorców, a zwłaszcza chrześcijańskiego systemu wartości;

Wymogi dotyczące audycji prezentujących kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego W treści audycji prezentujących kampanie społeczne nie można: 6) nawoływać do nienawiści lub przemocy na tle wyznaniowym, rasowym czyetnicznym, 7) nadużywać wizerunku dzieci, osób starszych i chorych.

Wymogi dotyczące audycji prezentujących kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego Treści audycji prezentujących kampanie społeczne nie mogą zawierać: 1) logotypów oraz nazw podmiotów innych niż organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego lub logotypu kampanii społecznej, 2) logotypów sponsorów, ani treści noszących znamiona przekazu reklamowego, 3) treści o zbiórce SMS czy innych zbiórkach, numerach kont bankowych, numerach

Wymogi dotyczące audycji prezentujących kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego Audycje prezentujące kampanie społeczne z informacjami o zbiórkach pieniężnych za pomocą sms -ów, infolinii itp. mogą być rozpowszechniane w wyjątkowych sytuacjach; audycje te mogą zawierać logotypy operatorów udostępniających nieodpłatnie swoje usługi na cele zbiórki publicznej pod warunkiem umieszczenia informacji, iż całkowity dochód z akcji sms przeznaczony jest na cele kampanii społecznej

Audycje prezentujące kampanie społeczne, dostarczonych jednostce publicznej radiofonii i telewizji przez organizacje pożytku publicznego

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY