Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Szkoła Współpracy.
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
DEBATA SZKOLNA.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
Jak działa demokracja w szkole?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
DEBATA KODEKS 2.0.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?

Plan debaty Wprowadzenie do debaty W dalszej części poruszać będziemy tematy:  Jak nauczyciele i dyrekcja mogą wspierać SU?  Co jest lepszą formą współpracy: nadzór czy partnerstwo?  Jak Rada Rodziców może wspomóc pracę SU? Wypowiedź gościa na temat Samorządu lokalnego Dyskusja na tematy:  Co SU może zaoferować samorządowi lokalnemu i vice versa?  Jak znaleźć sojuszników SU i jak ich zachęcić do współpracy?  Jak SU może promować się w szkole i poza nią?  Czy samorząd powinien mieć swój budżet?  Jaki powinien być model finansowania SU? Pytania Podsumowanie Przemówienie pani Dyrektor Zakończenie

Regulamin debaty Jedna osoba mówi, reszta słucha - nie przekrzykujemy się Głosu udziela moderator Wypowiedź rozpoczynamy od wypowiedzenia imienia i swojej klasy Słowo moderatora (np. odebranie głosu) jest ostateczne Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii Krytykujemy wypowiedzi nie osobę Nie mówimy o sprawach osobistych Nie traktujemy krytyki osobiście Szanujemy siebie nawzajem Mówimy krótko i na temat Debata trwa 90 minut

Samorząd Uczniowski

Jak nauczyciele i dyrekcja mogą wspierać SU? Finansowo Doradzanie co warto zrobić dla szkoły Wspieranie w akcjach Czuwanie nad pracą SU

Nadzór czy partnerstwo? Model współpracy SU z opiekunem/ dyrektorem

Nadzór Zalety Gwarancja wykonanego zadania i zrealizowania jego głównego celu Każdy jest zaangażowany w akcję Odpowiedzialność za wykonanie zadania Wady Uczniowie nie realizują swoich pomysłów Uczniowie nie czują satysfakcji z wykonanego zadania Uczniowie nie uczą się podejmowania decyzji

Partnerstwo Zalety Możliwość wypowiedzenia swojego zdania Różnorodne pomysły Satysfakcja z wykonania swoich pomysłów Możliwość wykorzystania swoich umiejętności i rozwijania ich Wady Każdy ma inne poglądy co może prowadzić do konfliktów Rozluźnienie stosunków między nauczycielem, a uczniem

Połączenie działań rady rodziców i SU Wsparcie finansowe Wymiana zdań Podział obowiązków organizacji Wspólne spotkania

Co to jest samorząd lokalny? Czym zajmuje się rada osiedla?

Co SU może zaoferować samorządowi lokalnemu i vice versa? SL może być pośrednikiem między SU, a Radą Miasta Współpraca w organizacji imprezy Spotkania w celu ustalenia planów działania

Sojusznicy działań samorządu w społeczności lokalnej, jak ich zidentyfikować i zachęcać do współpracy

Sojusznicy działań samorządu w społeczności lokalnej Rada osiedla Rodzice Rówieśnicy SU z sąsiadującej szkoły Firmy Parafia Służby prawne, ratownicze

Jak ich zidentyfikować i zachęcać do współpracy? Spotkanie zapoznawcze z SU Przedstawienie projektu pracy Nagroda przyjaciela szkoły jako zachęta dalszej współpracy Przedstawiając korzyści z wykonania danej akcji

Narzędzia promocji działań SU

W szkole Plakaty Gazetka SU Świetlica szkolna Radiowęzeł Organizowanie konkursów Uroczystości Drzwi otwarte

Poza szkołą Reprezentowanie szkoły na uroczystościach poza szkolnych Przedstawienia w innych szkołach Organizowanie zbiórek charytatywnych (wspomaganie fundacji)

Czy samorząd powinien mieć swój budżet?

Jaki powinien być model finansowania SU? Składki Dochody z festynu Loterie Sprzedaż kartek okazjonalnych (np.: Na Wielkanoc) Sprzedaż produktów w sklepiku szkolnym

Wnioski