w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kontrola Zarządcza w sektorze finansów
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
10 lat audytu wewnętrznego z perspektywy podmiotu koordynującego
Pierwsze lata audytu wewnętrznego w Polsce. Wnioski na przyszłość.
Audyt wewnętrzny w systemie zapewnienia o stanie kontroli zarządczej
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
BENCHMARKING – NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KONTROLI ZARZĄDCZEJ
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Nowe standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych.
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
I i II POZIOM KONTROLI ZARZĄDCZEJ STAROSTWO POWIATOWE W KRAKOWIE
XXIII Promocja Krajowa Szkoła Administracji Publicznej
Model referencyjny łańcucha dostaw
System ułatwiający zarządzanie Jednostką
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Zarządzanie ryzykiem w organizacjach
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Model referencyjny łańcucha dostaw
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
System Kontroli Zarządczej na Politechnice Śląskiej
System kontroli zarządczej w Uczelni jako jednostce sektora finansów publicznych Gdańsk, 2011.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Kontrola zarządcza.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Departament Polityki Wydatkowej Warszawa, 13 stycznia 2015 r.
Wprowadzenie teoretyczne
Ministerstwo Finansów
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
System ocen pracowników
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Rachunkowość i zarządzanie finansami ACCA
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Zarządzanie ryzykiem - element kontroli zarządczej
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE Kontrola zarządcza w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE Wszystkie działania, które są podejmowane przez jednostkę sektora finansów publicznych aby zapewnić realizację jej celów

Kontrola zarządcza ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE ZARZĄDZANIE PRZEZ PROCESY Wyznaczanie celów jednostki Kontrola zarządcza ZARZĄDZANIE PRZEZ PROCESY Identyfikowanie i opis procesów służących realizacji celów jednostki Wszystkie działania, które są podejmowane przez jednostkę sektora finansów publicznych aby zapewnić realizację jej celów Dobór kompetentnej kadry realizującej wyznaczone cele ZARZĄDZANIE PRZEZ KOMPETENCJE

ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE Wyznaczanie celów jednostki Wybrane standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych odnoszące się do działań w tym zakresie: określanie celów i zadań, monitorowanie i ocena ich realizacji identyfikacja ryzyka, analiza, reakcja na ryzyko nadzór

ZARZĄDZANIE PRZEZ PROCESY Identyfikowanie i opis procesów służących realizacji celów jednostki Wybrane standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych odnoszące się do działań w tym zakresie: struktura organizacyjna dokumentowanie systemu kontroli zarządczej szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych bieżąca informacja

ZARZĄDZANIE PRZEZ KOMPETENCJE Dobór kompetentnej kadry realizującej wyznaczone cele Wybrane standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych odnoszące się do działań w tym zakresie: kompetencje zawodowe delegowanie uprawnień

Pozostałe standardy kontroli zarządczej, w tym m.in.: przestrzeganie wartości etycznych komunikacja zewnętrzna ciągłość działalności monitorowanie systemu kontroli zarządczej ochrona zasobów audyt wewnętrzny komunikacja wewnętrzna samoocena odnoszą się do każdego z poniższych elementów systemu zarządzania jednostką: zarządzania procesowego zarządzania przez cele zarządzania przez kompetencje