Dialog ekspertów UE Możliwości rozwoju Odry oraz jej połączenie z systemem rzek i kanałów Bruksela, 25 czerwca 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Advertisements

OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
Informacja nt rezultatu prac Zespołu do spraw przygotowania propozycji modyfikacji wspólnotowych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci.
Spotkanie z mediami w Ministerstwie Gospodarki
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Warszawa 20 stycznia 2003 Sieć Doskonałości: Budownictwo, Materiały i Technologie Dzień informacyjny Nanotechnologie, materiały wielofunkcyjne i procesy.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Charakter wymiany handlowej między polskimi regionami a krajami Europy Bałtyckiej Stanisław Umiński Ośrodek Badań Integracji Europejskiej,
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
NewMAN w środowisku sieci BYDMAN
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia 2014 r. Zespół ds. Programowania i Ewaluacji Departament Programu.
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Poznań, listopad 2006 Mobilność a polityka Unii Europejskiej Katarzyna Rauszer de Bruijn Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza Regionalne Centrum Informacji.
Mobilność naukowców a polityka Unii Europejskiej Katarzyna Rauszer de Bruijn Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców przy RPK PR UE Poznań
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
SIEĆ ERRIN SIEĆ ERRIN Jakie są zadania sieci ERRIN i jak osiągnąć jej cele 19 października 2006 Latour de Freins - Bruksela.
Czysty transport miejski
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
ENERGETYKA ODNAWIALNA NA MORZU - OFFSHORE SZANSĄ DLA POMORZA Gdynia 2013.
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Współpraca Polski z Bawarią Dynamiczny rozwój stosunków gospodarczych między Bawarią a Polską Wymiana handlowa w ,4 mld EUR (wzrost o 0,5 mld EUR)
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
Cywilizacyjny skok z klasą Zielona Góra, 4 października 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
w korytarzu transportowym Europy
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Egipt Gospodarka Menu Główne.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
DIALOG EKSPERTÓW UE MOŻLIWOŚCI ROZWOJU ODRY ORAZ JEJ POŁĄCZEŃ Z
Sport Erasmus+ : Sport Michał RynkowskiDG Edukacji i Kultury Sport Unit Komisja Europejska.
BUDŻET NA ROLNICTWO I POLSKĄ WIEŚ
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
+14 Września 2014 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +1 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik.
Elastyczne rozwiązania transportowe
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Wpływ współpracy klastrowej na wdrażanie inicjatyw ekoenergetycznych na przykładzie Projektu Bałtyckiego Klastra sEaNERGIA : „Modelowe Inteligentne Sieci.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
3 Źródła informacji o Funduszach Europejskich na lata Krystyna Kubiak Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu.
Kształt instrumentów strukturalnych po 2007r. Prezentacja: Aleksandra Malarz Zastępca Dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej Ministerstwo Środowiska.
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
l Idealne miejsce dla Twojego biznesu.
Związku Miast Polskich Stowarzyszenie Miast Autostrady Bursztynowej
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Grzegorz Strączkowski. „podstawowe urządzenia i instytucje usługowe niezbędne do funkcjonowania gospodarki i społeczeństwa’’ Źródło Encyklopedia PWN.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Wielkopolskie inteligentne specjalizacje - podsumowanie udzielonego wsparcia w latach /06/2017.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
dr inż. Krystian Liszka Dyrektor Oddziału GAZ-SYSTEM w Tarnowie
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Solidarność w praktyce − polityka spójności UE
Zapis prezentacji:

Dialog ekspertów UE Możliwości rozwoju Odry oraz jej połączenie z systemem rzek i kanałów Bruksela, 25 czerwca 2013 r.

Obszar gospodarczy zachodniej Polski Przemysł budowlany i spożywczy Logistyka Paliwa Specjalne strefy ekonomiczne Wartość polskiego eksportu w mld EUR 2

Trójmodalność dla obszarów gospodarczych Trójmodalność dla obszarów gospodarczych Należy połączyć europejskie obszary gospodarcze! Mobilność będzie wzrastać Należy ustalić europejskie parametry Należy myśleć przyszłościowo Sieć TEN-T jest właściwą drogą 3

Obecna sytuacja Odcięcie Polski od sieci TEN-T na drodze wodnej! Aktualnie jeszcze obowiązuje Koncepcja od połowy 2013 r. 4

TEN-T Corridor 2 Korytarz łączy główne centra gospodarcze i logistyczne. Korytarz łączy różne regiony gospodarcze. Korytarz łączy regiony miejskie. Należy wykorzystać szanse! Multimodalność Infrastruktura trans- portowa - „smart, green, inclusive” 5

Niemiecka polityka transportowa Niemiecka polityka transportowa - tworzy nowe „wąskie gardła” Kategoria A Kategoria B Kategoria C Pozostałe drogi wodne Kategoria A: inwestycje w rozbudowę, inwestycje modernizacyjne, profesjonalne zakończenie trwających działań Kategoria B: niezbędne inwestycje modernizacyjne, działania optymalizacyjne Kategoria C: brak planów rozbudowy, tylko utrzymanie obecnego stanu 6

Eliminacja wąskich gardeł! Przez śluzę Kleinmachnow i kanałem Teltow Bez uwzględnienia potencjalnego przeładunku z zachodniej Polski Wąskie gardło: śluza Klein- machnow Port Königs Wusterhausen/ Wildau Port Rüdersdorf Wąskie gardło: śluza Fürsten- walde Port Eisenhütten- stadt Przez śluzę Kleinmachnow i kanałem Teltow 7

Rezolucja – żyjmy Europą! Integracja europejska Trójmodalność w korytarzach transportowych Krytyka niemieckiego planu transportowego Nie należy odcinać Polski od europejskich dróg wodnych – należy utrzymać połączenia kanałów Teltow i Odra-Szprewa z siecią TEN-T 8

Dziękuję za Państwa uwagę! Weitblick e.V. Hafenstraße 18 D Königs Wusterhausen +49(0) –500 Kontakt dla polskich partnerów: pani Heike Uhe npkg Heike Uhe ul. T. Kościuszki Wrocław