Działania na rzecz zwiększania dostępu do edukacji Rola dostępu do edukacji Prawo do edukacji jako prawo człowieka Bariery w dostępie do edukacji Wyzwania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
Advertisements

Wczesna interwencja i wsparcie edukacji małego dziecka.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
FAKTY. FAKTY DZIECI UMIERA CODZIENNIE Z GŁODU.

Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DYSKRYMINACJA – BARIERY W OSIĄGANIU FAKTYCZNEJ RÓWNOŚCI.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EDUKACJA Upowszechnienie edukacji wśród dzieci, działanie na rzecz równego dostępu do edukacji dziewczynek i chłopców OCHRONA Ochrona dzieci.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Edukacja w krajach trzeciego swiata
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
w praktyce pedagogicznej
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Szkoła im. Simone Signoret w Bressuire. Liceum to powstało w 1966 roku pod nazwą Lycée Professionnel Malabry, od 1990 istnieje jako Lycée Professionnel.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
POLSKA AKCJA HUMANITARNA
RODZICE W SZKOLE.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy będzie wdrażał działania finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata
Szkolnictwo specjalne w Danii
REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Razem dla praw dziecka.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Rozwój obszarów wiejskich w działaniach UNDP Anna Darska Szefowa Przedstawicielstwa UNDP w Polsce Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Dziecko romskie w szkole
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
w części dotyczącej wydatków
Doskonalenie nauczycieli granty
Śniadanie daje moc.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Działania na rzecz zwiększania dostępu do edukacji Rola dostępu do edukacji Prawo do edukacji jako prawo człowieka Bariery w dostępie do edukacji Wyzwania edukacji Znaczenie edukacji w krajach globalnego Południa

Utrudniony dostęp do edukacji dotyczy ponad 57 mln dzieci na całym świecie. Za najważniejsze powody uznaje się: ubóstwo, konflikty zbrojne oraz społeczno-kulturowe przekonania związane z płcią. Na dostęp do edukacji składają się: Infrastruktura – to, czy szkoły istnieją, jak są wyposażone, jak gęsta jest ich sieć, czy są usytuowane na tyle blisko, że dzieci bez przeszkód mogą do nich dotrzeć Polityka edukacyjna zapewniająca równość i jakość edukacji : czy liczba nauczycieli przypadających na jednego ucznia jest wystarczająca czy zatrudnieni przychodzą regularnie do pracy ile czasu poświęcają uczniom czy mają odpowiednie kwalifikacje czy lekcje są prowadzone w zrozumiałym języku dla uczniów czy do szkoły mogą uczęszczać wszystkie dzieci, niezależnie od płci, wyznawanej religii, przynależności do kasty czy grupy etnicznej lub narodowej oraz ewentualnej niepełnosprawności

podstawowe prawo człowieka prawo do bezpłatnej nauki (przynajmniej na poziomie podstawowym)

ubóstwo płeć miejsce zamieszkania niepełnosprawność zmiany klimatyczne

ubóstwo  choroby  niedożywienie i brak dostępu do wody  brak środków finansowych - zakup zeszytów i podręczników - zakup przyborów szkolnych - opłacenie nauki -AIDS - malaria - przenoszona jest przez komary. W wyniku ich ukąszenia, zarodniki zostają wprowadzone do organizmu człowieka. Tam osadzają się w wątrobie oraz w krwinkach, gdzie ulegają namnożeniu. Objawy: gorączka, osłabienie czy bóle mięśni. - przemęczenie - apatia - podatność na choroby - bóle stawów - trudności w nauce

płeć  dziewczynki mają gorszy dostęp do edukacji niż chłopcy  nie wystarczająca ilość funduszy na naukę wszystkich dzieci powoduje, że pierwszeństwo w edukacji mają chłopcy  wczesne zamążpójście dziewcząt, powoduje rezygnację z edukacji na rzecz przejęcia obowiązków żony i matki

miejsce zamieszkania  duże odległości do szkoły  obowiązki na wsi: pomoc na roli zajmowanie się zwierzętami hodowlanymi pomoc w pracach domowych  wojny i zamieszki

niepełnosprawność  niechęć dyrektora szkoły i nauczycieli wobec przyjmowania dzieci niepełnosprawnych, z powodu obaw uczących, że nie będą wiedzieli jak pracować z takim dzieckiem  przekonanie rodziców, że w pierwszej kolejności wykształcenie należy zapewnić zdrowym dzieciom, niepełnosprawnym wykształcenie nie jest potrzebne  obawa rodziców, że niepełnosprawne dziecko sobie nie poradzi, zostanie odrzucone i źle traktowane przez rówieśników

zmiany klimatyczne Przebyte choroby oraz niedożywienie osłabiają organizmy dzieci i wpływają na to, jak wykorzystują one możliwości edukacyjne. Susze i powodzie sprawiają, że pogarsza się sposób odżywiania, szerzą się rozmaite choroby, najbiedniejsi mniej wydają na opiekę zdrowotną.

Jednym z głównych wyzwań edukacji w krajach globalnego Południa jest niska jakość kształcenia, na którą składa się:  zbyt mała liczba nauczycieli oraz ich nieobecność  mała ilość oraz zła jakość podręczników, często w języku, którego dzieci nie znają  częsta absencja uczniów  niewystarczająca ilość szkół oraz placówek szkolnictwa zawodowego

Edukacja jest główną bronią w walce z ubóstwem i nierównościami społecznymi. Szczególnie ważne jest kształcenie kobiet. Wiedza zdobyta w szkole sprawia, że kobiety mogą zapewnić dzieciom odpowiedniejsze warunki życia i lepiej zadbać o ich zdrowie. Kursy ogrodnicze w Sudanie Południowym

Edukacja może służyć propagowaniu prostych sposobów zapobiegania chorobom. W szkole uczniowie mogą dowiedzieć się, dlaczego i w jaki sposób należy myć ręce mydłem oraz jak skonstruować proste, oszczędne urządzenie umożliwiające tę czynność w miejscu, gdzie nie ma bieżącej wody. Tippy tap

 Rządy wielu krajów zniosły opłaty za naukę, dzięki czemu liczba dzieci zapisanych do szkół znacznie wzrosła  w Ugandzie prawo do darmowej edukacji ma pierwsza czwórka dzieci z każdej rodziny  organizacje pozarządowe wprowadziły programy stypendialne  w Kibeho (Rwanda) istnieje ośrodek dla dzieci niewidomych, prowadzony przez polskie zakonnice, który zapewnia dostęp do edukacji na poziomie szkoły podstawowej