Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Auschwitz W szczytowym okresie swego rozwoju, latem 1944 r. obóz obejmował około 40 km2 terenu i ponad 40 obozów filialnych rozrzuconych w promieniu kilkuset.
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Obozy niemieckie
Białostockie Getto Hubert Zub.
HOLOKAUST.
BADAWCZA PRACA KONKURSOWA
Polityka Hitlera wobec Ludności Żydowskiej
Jan Kozielewski – Jan Karski ( )
Wręczenie nagrody imienia Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”
Janusz Korczak.
Ewa Babiarz I Gabriela Płatek
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Mniejszości narodowe Romowie w PSP nr 1
Różnorodność ujęć toposu Żyda w literaturze i filmie XX wieku
Polityka hitlerowców wobec Żydów
Żydzi mieszkali w Łęcznej - co zostało z tamtych lat
H O L O C A U S T "Do niemieckiej wspólnoty narodowej mogą należeć tylko i wyłącznie ludzie krwi niemieckiej bez względu na wyznanie. Żyd (czy.
ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI 2009.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Ocalić od niepamięci Projekt edukacyjny poświęcony historii i zagładzie Żydów Weronika Grabowska, Aleksandra Łyczak.
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Pasiekach. Podsumowanie
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
„Ludzie ludziom zgotowali ten los…”
Nasz projekt TAK WIELE NAS DZIELI..., ALE TAKŻE TAK WIELE NAS ŁĄCZY PRZYWRÓĆMY PAMIĘĆ Historia i losy tarnowskich Żydów Dotyczy on historii Żydów w Małopolsce,
ROK SZKOLNY 2007/2008 OPRACOWAŁ MAREK BORCHERT
BIBLIOTEKA SZKOLNA. Biblioteka Szkolna przy Szkole Podstawowej w Tyczynie od kilku lat współpracuje w Biblioteką Pedagogiczną w Rzeszowie. W ramach tej.
ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ Wykonał: Jakub Jaworski
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Warsztaty tematyczne dla grupy religioznawców, realizującej projekt edukacyjny Śladami Żydów na Górnym Śląsku.- IX 2007 Katowice W ramach XIV Europejskich.
Prezentacja powstała na podstawie informacji zawartych na stronie:
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
Odczucia i oczekiwania uczniów Gimnazjum nr 4 w Krośnie w zakresie wychowania fizycznego i sportu w szkole.
„Dobrzy ludzie w czasach zła – Sprawiedliwi wśród Narodów Świata”
Holocaust - inaczej całopalenie, z greckiego holo-kautóo - spalam ofiarę w całości. Określenie to jest stosowane do prześladowań i zagłady.
Miejsce pamięci narodowej nie tylko dla Polaków.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
MEDIA w DYDAKTYCE Tomasz Dudarewicz semestr 1 Rok akademicki 2006/2007
PROJEKT MŁODY OBYWATEL - BADANIE ZASOBÓW MIASTA Autorzy: Kamila Pazura Beata Boczkowska Michał Tomaszewski.
Irena Sendler
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
HOLOCAUST Żaden Bóg nie ma wstępu do tego miejsca. Tutaj przychodzą tylko posłańcy i pomocnicy szatana… Miriam Akavia.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Purim – święto losów.
75. Rocznica II wojny światowej
„Holocaust” Zagłada Żydów w Polsce.
Wykonały: Karolina Filipczak Aleksandra Cieślak. miała na celu określenie oczekiwań uczestników spaceru odnośnie wyglądu naszego parku. Wyrazili swoje.
Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Holokaust.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
Łódź pod okupacją
Korczak, Wilczyńska, Sendlerowa, Kurzmann, Bartoszewski – BOHATEROWIE
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
Rocznica wybuchu II wojny światowej
2009 / 2010.
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
Moja szkoła w Europie Położenie geograficzne naszej szkoły
Sprawiedliwy wśród Narodów Świata
Ślady II wojny światowej w Gminie Łaszczów
HOLOKAUST. Ludobójstwo około 6 milionów europejskich Żydów dokonane w czasie II wojny światowej przez III Rzeszę.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
„Śladami pamięci. Uczeń/nauczyciel badaczami historii”
Dobrzy ludzie w czasach zła
Zapis prezentacji:

Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej Jasielska Liga Naukowa z Lotosem Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej

Każdego roku dzień 19 kwietnia jest obchodzony w Polsce jako Dzień Holokaustu. W naszej szkole wydarzenie to każdego roku przybiera inną formę. W tym roku czcimy pamięć ofiar wystawą pod tytułem:

„Holokaust w obrazie, historii i pracach naszych uczniów” Dzień Holokaustu – 19 kwietnia 2014

Jednym ze sposobów upamiętnienia zagłady Żydów jest nasza wystawa, która została wyeksponowana w auli Zespołu Szkół Miejskich nr 3. Główne tematy ekspozycji to: „Ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej” Powstanie w Getcie Warszawskim Pojęcie Holokaust i Zagłada Żydów

Ponadto wystawa swą ekspozycją objęła tematy nierozerwalnie związane z Holokaustem takie jak: udział ludności polskiej w ratowaniu Żydów w latach II wojny światowej poeci polscy pochodzenia żydowskiego i ich dzieła Holokaust w pracach uczniów naszej szkoły

Ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej. Określenie to zrodziło się 20 stycznia 1942 roku na konferencji w Berlinie przy ulicy Wannsee 56/68. Propagatorami tego hasła byli Reinhard Heidrich i Adolf Eichman. Było ono podstawą likwidacji narodu żydowskiego (11mln ludzi).

Getta Transporty do obozów koncentracyjnych

Poprzedzeniem realizacji założeń ostatecznego rozwiązania były getta.

„Życie” warszawskiego getta.

Katarzyna Ochwat – uczennica klasy IIIa zaprezentowała podczas trwania wystawy wiersz pt „Mówią, że byliśmy zobojętniali w getcie” autorstwa Haliny Birenbaum.

„Warszawo ma...” wykonanie - Zofia Mrozowska muzyka - Aleksander Olszaniecki tekst – Ludwik Starski

Powstanie w Getcie Warszawskim W dniu 19 kwietnia 1943 roku w wigilię żydowskiego Święta Paschy w Getcie Warszawskim wybuchło zbrojne powstanie. Bezpośrednią przyczyną była decyzja Heinricha Himlera o ostatecznej likwidacji getta.

Kamila Nawracaj uczennica klasy IIIa przedstawiła podczas wystawy przebieg Powstania w Getcie Warszawskim

Powstańcy - pokonani

Żonkile – symbol pamięci o Powstańcach Żydowskich

Holokaust HOLOKAUST, ZAGŁADA, LUDOBÓJSTWO, EKSTERMINACJA TO ZESPÓŁ DZIAŁAŃ STWORZONYCH PRZEZ NIEMCÓW, ABY WYMORDOWAĆ NARÓD ŻYDOWSKI

Klaudia Trojan uczennica klasy IIIa przedstawiła zagadnienia związane z eksterminacją Żydów, ich niewolniczą pracą oraz cierpieniem w obozach koncentracyjnych.

Naszą wystawę wzbogaciły tematy ściśle związane z Holokaustem do których bez wątpienia należy fakt pomocy ludności polskiej w ratowaniu Żydów z rąk nazistów bez względu na ich pochodzenie społeczne.

Kolejną ważną część wystawy stanowiła ekspozycja poświęcona Polakom – pisarzom pochodzenia żydowskiego.

Jednym ze sposobów upamiętnienia dramatycznych losów Żydów w czasie II Wojny Światowej są prace naszych koleżanek.

Zaistnienie wystawy, jako sposobu ukazania losów ofiar Holokaustu pozostawiło w pamięci naszej społeczności szkolnej trwały ślad uzupełniający wiedzę historyczną z tego zakresu mimo braku takiej tematyki w programie nauczania. Celem określenia poziomu wiedzy młodzieży po obejrzeniu wystawy była (zaprezentowana w następnym slajdzie) ankieta zawierająca trzy pytania związane z tematem projektu.

Płeć uczniów dziewczęta 40 osób 67 osób chłopcy 27 osób   wiek uczniów średnia wieku 15,50 Pytania Odpowiedzi ilościowo procentowo Czy Powstanie w Gettcie Warszawskim pokazało bohaterstwo narodu żydowskiego? tak 49 73,13 73% nie 6 8,96 9% nie wiem 12 17,91 18% Jakie działania Niemców spowodowały zagładę Żydów? tworzenie gett 5 7,46 85% Holocaust 10 14,93 obozy zagłady 7 10,45 komory gazowe 14 20,90 rozstrzeliwanie głód niewolnicza praca 4 5,97 ludobójstwo brak odpowiedzi 15% Czy Holokaust, to pamięć dla przyszłych pokoleń? 10% 11 16,42 16%

„Ludzie ludziom zgotowali ten los...” Wyniki przeprowadzonej ankiety pokazują wysoki poziom wiedzy związanej z Holokaustem, wiedzy, która pozwoli młodzieży pamiętać o tragicznych losach narodu żydowskiego oraz o bestialstwie nazistów. „Ludzie ludziom zgotowali ten los...” Oby nigdy się to nie powtórzyło !

Odpowiedzią na kluczowe pytanie naszego projektu „Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej” jest zorganizowana w ramach Jasielskiej Ligi Naukowej z Lotosem wystawa, którą zwiedzili uczniowie naszej szkoły. Uczennice klasy IIIa Kamila Nawracaj Katarzyna Ochwat Klaudia Trojan

Dziękujemy za uwagę