Warsztat diagnostyczno-rozwojowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
You don't have to do it alone. How to involve others to get things done. Opracowanie: Ewelina Rupart.
"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Warsztat 4: Dobór mierników dla procesu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Spójność logiczna projektu.
Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.
Analiza SWOT… a po co mi to?
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Idea oceniania kształtującego
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Jak napisać dobry konspekt?
Planowanie Twojego biznesu Forever
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
Raport po ocenie 360° - fragment
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Warsztat diagnostyczno-rozwojowy SORE działają w szkole-nowy model systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie giżyckim Warsztat diagnostyczno-rozwojowy

Diagnoza w dzisiejszych czasach powinna x Diagnoza w dzisiejszych czasach powinna w mniejszym stopniu służyć identyfikacji tego, czego nie można, ale skupiać się na szukaniu w naszych organizacjach tego, co chcemy i możemy osiągnąć jako oczekiwany rezultat naszych działań.

Po co prowadzimy diagnozę? x Przede wszystkim warto badać, jak nasza szkoła może przygotowywać do życia w drugiej połowie XXI wieku. Po co prowadzimy diagnozę? Krok 1. Poznanie sytuacji – jak jest? Krok 2. Określenie stanu docelowego – jak chcemy, aby było? Krok3. Szukanie przyczyn – co powoduje, że nie mamy stanu docelowego? Krok 4. Zdefiniowanie LUKI – jaki obszar do rozwoju jest kluczowy, aby osiągnąć stan docelowy ?

Przebieg spotkania Powitanie, cele i kontrakt. Przypomnienie efektów spotkania z RP. Pogłębiona analiza wybranego przez RP obszaru do rozwoju. Określenie zmiany, jaka ma zajść w szkole (zdefiniowanie rezultatów); określenie celów. Zaplanowanie działań – opracowanie harmonogramu działań. Określenie, jakiego wsparcia ze strony SORE oczekuje szkoła. Podsumowanie spotkania.

Rezultaty Są zdiagnozowane przyczyny obecnej sytuacji. Wiadomo, co ma się zmienić w szkole. Jest jasno opisany stan docelowy, do którego szkoła będzie dążyć. Jest określone, jak będziemy mierzyć postępy i efekty. Jest ustalony plan działań (zarys harmonogramu). Mamy wszystkie potrzebne informacje do napisania rocznego planu wspomagania (RPW).

Metaplan Obszar do rozwoju: Jak jest? Jak być powinno? Zależne od nas Niezależne od nas Dlaczego tak nie jest? Wnioski:

Analiza SWOT Pomocne Szkodliwe Mocne strony Słabe strony Możliwości Wewnętrzne Mocne strony Słabe strony Możliwości Zagrożenia Zewnętrzne

Analiza SWOT Czy dana mocna strona pozwoli nam wykorzystać daną szansę? Czy dana mocna strona pozwoli nam zniwelować dane zagrożenie? Czy dana słaba strona ogranicza możliwość wykorzystania danej szansy? Czy dana słaba strona potęguje ryzyko związane z danym zagrożeniem? Czy dana szansa wzmacnia daną silną stronę? Czy dana szansa pozwala zniwelować słabość? Czy dane zagrożenie niweluje daną silną stronę? Czy dane zagrożenie uwypukla daną słabość?

Model GROW

Rybi szkielet działania CEL Start

CEL – to precyzyjnie opisany stan, do którego chcemy dążyć Metoda SMART S – specyficzny, skonkretyzowany M – motywujący, mierzalny A – ambitny, akceptowalny R – realny, istotny T – terminowy, określony w czasie konkretną datą

Specyficzny – oznacza, że jest w sposób konkretny określony rezultat, który chcemy osiągnąć. Widzimy, do czego mamy dążyć. Mierzalność celu oznacza, że wiemy, po czym poznamy, że osiągnęliśmy nasz cel. Ambitność celu oznacza, że jest on dla nas wyzwaniem i mamy motywację, by znaleźć rozwiązanie, jak go osiągnąć. Realność celu odnosi się do tego, że mamy zasoby, aby móc go zrealizować. Np. czas, pieniądze, materiały, zasoby ludzkie, umiejętności, wiedzę, kompetencje. Ważność celu oznacza, że utożsamiamy się z nim i mamy wewnętrzną motywację, aby go zrealizować. Terminowość celu oznacza, że jest konkretnie określona data jego ostatecznej realizacji.

Zweryfikujmy nasz cel Co ma się zmienić? Jak wyobrażamy sobie nową jakość? Po co? Co dzięki temu się stanie? Czy osiągniemy założony rezultat? Po czym poznamy, że cel został osiągnięty? Jak to zmierzymy? Jakimi zasobami dysponujemy? Jakie osoby mają kluczowy wpływ na realizację celu? Na kiedy chcę osiągnąć oczekiwany stan? Co osiągnie szkoła, gdy zrealizuje cel?

Metoda 5 Q Czego mniej? Czego więcej ? Przestać! WNIOSKI Zacząć!

Analiza POLA SIŁ CEL

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ Kamień milowy Co zrobimy, aby to osiągnąć Kto to zrobi? Terminy Zasoby-co już mamy Zasoby –czego potrzebujemy

Jakiego wsparcia ze strony SORE oczekuje szkoła?

Podsumowanie spotkania Czy osiągnęliśmy założone cele? Czy zgadzamy się wszyscy co do działań, które wymyśliliśmy? Co cennego, wartego zastanowienia, dało Tobie uczestnictwo w tym spotkaniu? Co można było zrobić inaczej ?

Rozwój szkoły gwarantuje zespół i dobry program działania. Dziękuję za efektywną pracę.