Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

BRD W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO.
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Zasady dotyczące ruchu drogowego rowerzystów
PRZEPISY I ZNAKI DROGOWE
ZNAKI DROGOWE.
Warunki dopuszczenia motorowerzysty do uczestnictwa w ruchu drogowym.
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
PRZEPISY, ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE OBOWIĄZUJĄCE PIESZYCH
ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Tytuł: Na drodze Temat: Rozpoznajemy znaki drogowe
Pieszy w ruchu drogowym
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
III Wojewódzki Konkurs Szkolny pt. ,,Bądź bezpieczny na drodze’’
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
JEŻDŻĘ Z GŁOWĄ.
Filmik,,Nasze zachowania na drodze dostępny na naszej stronie: Katarzyna-i-Joanna/ ?sk=photos_albums.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Znaki sygnały drogowe i
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Dbajmy o nasze bezpieczeństwo
KARTA MOTOROWEROWA ZNAKI DROGOWE STOP.
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Znaki i sygnalizacja świetlna
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Głównym sponsorem projektu ,,Jeżdżę z głową ’’ jest BANK BGŻ
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Materiał szkoleniowy dla uczniów NSP „Nasza Szkoła”
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
opracowała Longina Adamczyk
PRZECHODZENIE PRZEZ JEZDNIĘ.
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
ZNAKI W RUCHU DROGOWYM.
Sygnały na drodze.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
Bezpiecznie do szkoły Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacje opracowali
Pacyna, Ośrodek Szkolenia KierowcówZespól Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pacynie.
Znaki Drogowe Prezentację przygotował: Radosław Drużyński Klasa I a rok szkolny 2009/2010 koło techniczne.
Bezpieczeństwo i rozwaga- tego od ciebie każdy wymaga.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Sprawdź ile zapamiętałeś!
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Ruch Pieszych oraz Zachowanie się kierującego pojazdem wobec pieszych.
Czy znasz znaki drogowe?
ZASADY PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU NA SZKRYŻOWANIACH
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
WEBQUEST Zasady ruchu drogowego
Zapis prezentacji:

Konspekt lekcji techniki w klasie VI z wykorzystaniem technologii informacyjnej Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska Publiczna Szkoła Podstawowa nr 17 w Wałbrzychu

Założenia wstępne: czas trwania: 4 godziny lekcyjne miejsce: klasa VI szkoła podstawowa umiejętności uczniów: uczniowie posiadają podstawowe umiejętności obsługi komputera, oraz obsługę przeglądarki internetowej. Cele dydaktyczne: utrwalenie wiadomości z klas młodszych na temat zasad poruszania się pieszych na terenie miasta i poza nim; usystematyzowanie wiadomości dotyczących znaków drogowych pionowych, poziomych oraz sygnałów świetlnych; przekazanie informacji na temat potrzeby poznawania i uczenia się przepisów dotyczących ruchu drogowego; Umiejętności: rozpoznawanie znaków drogowych dotyczących pieszych; znajomość pojęć: pieszy, uczestnik ruchu drogowego, kierujący pojazdem; odpowiedni dobór miejsca przeznaczonego na przejście dla pieszych; prawidłowe poruszanie się po chodniku oraz przy przejściu przez jezdnię.

Uczeń powinien wykazać się dodatkowo umiejętnościami pozwalającymi: wyszukać odpowiednie znaki drogowe, oraz podstawowe przepisy ruchu drogowego w internecie korzystając z gotowych adresów internetowych; wskazanie konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego dotyczących pieszych. Środki dydaktyczne: komputer z dostępem do inernetu; znaki drogowe przygotowane przez nauczyciela; artykuły z prasy na temat wypadków drogowych, w szczególności te gdzie w wypadku brał udział pieszy. Formy pracy: indywidualna, zespołowa. Metody pracy: słowna, pokazu – demonstracji, ćwiczeń praktycznych.

Przebieg lekcji: 1. Na początku lekcji dzieci czytają fragmenty przyniesionych przez siebie, wyciętych z gazet i czasopism artykułów na temat wypadków drogowych z udziałem pieszych. Nauczyciel zadaje pytanie: „Dlaczego powinniśmy przestrzegać przepisów ruchu drogowego?” 2. Nauczyciel przeprowadza dyskusję na temat okoliczności powstawania wypadków z winy pieszych. 3. Wspólnie ustalają przyczyny wypadków: nieostrożne i gwałtowne wejście na jezdnię, wchodzenie na jezdnię zza pojazdu, przebieganie przez jezdnię, próby przekroczenia jezdni podczas palącego się czerwonego światła sygnalizacji świetlnej dla pieszych, spacery po torowisku pojazdów szynowych: tramwajów, pociągów, poruszanie się po jezdni niewłaściwa strona drogi poza miastem tj. prawą stroną.

4. Wspólnie proponują sposoby zapobiegania takim niebezpieczeństwom. 5. Następnie nauczyciel przystępuje do utrwalenia wiadomości dotyczących znaków drogowych związanych bezpośrednio z ruchem pieszych oraz wyjaśnienia znaczenia sygnałów świetlnych. 6.Utrwala z uczniami wiadomości związane z zasadami obowiązującymi pieszych podczas korzystania z dróg w mieście i poza miastem. 7.Uczniowie siadają przy komputerach i uruchamiają przeglądarkę internetową (nauczyciel wcześniej przygotowuje adresy stron internetowych niezbędnych do omówienia tego tematu lekcji). Uczniowie wyszukują w internecie przepisy prawa drogowego pod adresem eduseek.ids.pl/multimedia/znaki/

Katalog znaków i sygnałów świetlnych

Akty prawne

Znaki ostrzegawcze

Znaki zakazu

Znaki nakazu

Znaki informacyjne

Znaki kierunku i miejscowości

Znaki uzupełniające

Tabliczki do znaków drogowych

Znaki drogowe poziome

Sygnały dawane przez uprawnione osoby

Praca uczniów podczas lekcji 8. Uczniowie przystępują do wykonania zadania. Celem pracy jest wykonanie ilustracji w programie graficznym przedstawiające prawidłowe zachowanie się dziecka podczas drogi do szkoły. A oto niektóre z prac wykonane przez uczniów PSP nr 5 w Boguszowie -Gorcach

Prace uczniów wykonane w Paint

Test ze znajomości znaków drogowych

Historia znaków drogowych http://mary.win.pl/

Historia sygnalizacji świetlnej http://mary.win.pl/

http://republika.pl/sp_boguch/rower/znaki-dr.htm

http://www.parkuj.pl/prawo/znaki/e1.htm

http://www.parkuj.pl/testy/4/i4.htm