Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster
1 102 Przebadanych ankietowo osób Badanie obejmowało internautów w wieku 18+, którzy deklarują zainteresowanie tematami budowlanymi, dodatkowo sprawdzaliśmy ich obecność na stronach związanych z budownictwem. Łączny zasięg stron to blisko 80% polskich Internautów osób z badań behawioralnych Ponad 500 stron, na których rejestrujemy ruch
Używane urządzenia
Jakie urządzenia posiadają użytkownicy? 49,7% 36,3% Laptop – 80,3%Stacjonarny – 59,8% 98,2%
Jakie urządzenia uważają za niezbędne? 78,9% 33,5% 93,1%
Aktywność w Internecie Aktywność w Internecie
Aktywność w Internecie – średnia liczba odsłon
Aktywność w Internecie – tydzień i weekend
Aktywność w Internecie Osoby zainteresowane budownictwem generują średnio o 3 odsłony więcej w tygodniu, niż w weekendy. W tygodniu godziny 04:00 – 16:00 mają większy udział niż w weekendy, natomiast godziny 16:00-24:00 mają większy udział w weekendy. Ogólne udziały nie mają dużych różnic, profil korzystania wygląda podobnie.
Treści budowlane
Z jakich powodów osoby przeglądają treści budowlane?
Jakie tematyki witryn przeglądają?
Preferowana forma odbierania treści budowlanych
Do jakich źródeł informacji masz zaufanie?
Treści budowlane Duża część odbiorców treści budowlanych przegląda strony o tej tematyce w związku z budową, remontem lub pracą w branży budowlanej. Najbardziej wiarygodne źródła danych to profesjonaliści oraz pisma budowlane. Internauci najchętniej sięgają po internetowe źródła treści budowlanych.
Zachowania zakupowe
Czy odwiedzają sklepy internetowe i serwisy aukcyjne?
Jak często kupują? Podstawa: osoby dokonujące zakupów w Internecie
Czy dokonał kiedyś zakupu materiałów budowlanych lub narzędzi przez Internet? Podstawa: osoby dokonujące zakupów w Internecie
Z jakich powodów kupił materiały przez Internet? Podstawa: osoby, które dokonały chociaż jednego zakupu materiałów lub narzędzi w sieci
Z jakich powodów nie kupił materiałów przez Internet? Podstawa: osoby, które nie dokonały zakupu materiałów lub narzędzi w sieci
Opinie jakich osób mają znaczenie przy decyzjach zakupowych związanych z budownictwem?
Zwyczaje zakupowe inwestorów
Zachowania zakupowe Inwestorzy to grupa przekonana do dokonywania zakupów w Internecie – przynajmniej raz zrobiło to 83% z nich. Materiały budowlane lub narzędzia zakupiło 52,4% z nich. Argumenty przemawiające za zakupami w Internecie to niższa cena, wygoda zakupów oraz dowóz na miejsce. Argumenty za zakupami stacjonarnymi to możliwość obejrzenia materiałów na żywo, przyzwyczajenie do tego typu zakupów oraz doradztwo w sklepie. Największe znaczenie przy decyzjach zakupowych mają opinie fachowców, rodziny i znajomych, a także innych internautów.
Zainteresowania
Zainteresowania – czym zainteresowani budownictwem interesują się bardziej niż reszta Internautów?
Dziękuję za uwagę Paweł Piekarski dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster