Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
Advertisements

Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
KODEKS 2.0.
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
Prawa i obowiązki ucznia
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Aktywna edukacja.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Okręgowa Izba Radców Prawnych w Kielcach Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach Stowarzyszenie.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Szkoła wspomaga wychowanie
Program „Szkoła bez przemocy”
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Poznaniu. PRAWOPOLSKIE.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
BEZPIECZNA SZKOŁA BEZPIECZNY UCZEŃ
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia
Szkolny system wychowawczy
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
PRAWA DZIECKA.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
„Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta” Jan Paweł.
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Nie jesteś sam”. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego,
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
WIZYTA PANI POLICJANTKI W GRUPACH 0C,0G,0H. Dnia 15 października 2014 r. gościliśmy w naszej szkole przedstawicielkę Komisariatu Policji Warszawa-Wola,
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Opr. podinsp. Grzegorz Sokołowski KONSULTACJE SPOŁECZNE dotyczące bezpieczeństwa na terenie Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Szkolny plan zachowania
PRAWO.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Zapis prezentacji:

Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych. Realizując to zadanie, w dniu 11 I 2013r. zorganizowano spotkanie uczniów z przedstawicielem Policji – panem nadkomisarzem Grzegorzem Dudkiem. Podczas tego spotkania uczniowie dowiedzieli się, że w Policji, oprócz służb mundurowych pracują też policjanci, którzy nie chodzą w mundurze, a pełnią istotne role w pracy Policji. Dzieci dowiedziały się też, co to jest prawo i jak ważne jest jego przestrzeganie, również przez osoby nieletnie. Słuchały o tym, że prawo stosowane jest w życiu codziennym: w zakładach pracy, w domu, w szkole, w sklepach. W szkole istnieje dokument zwany Statutem Szkoły, który zawiera przepisy mówiące o tym, co uczeń powinien robić, do czego ma prawo i jakie ma obowiązki. Statut Szkoły reguluje też prawa i obowiązki nauczycieli.

Uczniowie zostali też zapoznani z konsekwencjami zachowania niezgodnego z prawem oraz zostały wyjaśnione zachowania związane z przestrzeganiem prawa, z którymi uczniowie mogą się spotkać w życiu codziennym: wykroczenie, rozbój, kradzież, przywłaszczenie rzeczy znalezionej, uzyskanie w sposób nieuprawniony programu komputerowego, ściąganie utworów muzycznych MP3 oraz filmów, znieważanie, zniesławienie, znęcanie się fizyczne i psychiczne, szczególnie tzw. „fala” w środowisku szkolnym, nawiązywanie „łatwych” kontaktów w sieci. Uczniowie z zaciekawieniem uczestniczyli w spotkaniu, zadawali pytania oraz podawali przykłady wykroczeń, rozbojów, kradzieży i innych sytuacji, w których prawo jest łamane. Po tym spotkaniu na pewno wszyscy będą zwracać uwagę na swoje postępowanie i zastanowią się, czy postępują zgodnie z obowiązującym prawem. Jako podsumowanie spotkania uczniowie, pod kierunkiem prowadzącego wysunęli wnioski:  Jeżeli człowiek żyje w jakiejś wspólnocie, musi przestrzegać reguł, jakie w niej obowiązują.  Jeżeli prawo nie jest przestrzegane jest coraz więcej ofiar i oprawców.  Nieprzestrzeganie prawa ma swoje konsekwencje.  Nieprzestrzeganie prawa niszczy osobę, która go nie przestrzega.  Należy podnosić świadomość – co grozi za łamanie prawa? Nieświadomość prawa szkodzi.