BADANIA SŁUCHALNOŚCI RADIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Dlaczego warto reklamować się w Radiu 7?
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Społeczności w Internecie
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Michał Pelczar Studenckie Koło Naukowe
Programy miejskie rozgłośni regionalnych radia publicznego wyniki monitoringu Departament Mediów Publicznych 2012 r.
Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach Departament.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
BADANIE POZIOMU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA ZMIAN PROPONOWNAYCH W USTAWIE O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH - SKRÓT Z BADANIA Dla Narodowego Funduszu.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym.
OMNIBUS PODKARPACKI. BD Center sp. z o.o. BD Center jest profesjonalną i dynamicznie rozwijającą się firmą szkoleniowo - badawczą, funkcjonującą na rynku.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Budowa komputera.
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport maj - czerwiec 2006.
Podsumowanie projektu
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Rozproszenie uwagi kierowcy
Anikietowani Kobiety Mężczyźni37 do 20 lat lat lat35 Powyżej 60 lat7 Mieszkańcy Kwidzyna Osoby z poza Kwidzyna57.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Instytut Statystyki i Demografii
Mass media, publikatory
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
-wyszukiwanie informacji.
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY RYNEK PRACY - BAEL.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
1 71. TOUR DE POLOGNE UCI WORLD TOUR. Co roku Tour de Pologne śledzą miliony widzów. W 2014 roku: LICZBA ODBIORCÓW 2 Tour de Pologne UCI World Tour Liczba.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Zwyczaje związane z myciem okien
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Komunikacja.
Media religijne i wyznaniowe w Polsce Stan i perspektywy na podstawie Informacji KRRiT 2013 oraz Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata
Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown.
Komunikacja.
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce Jak czytamy Wstępna prezentacja drugiej edycji badania ilościowego PIK Kraków, październik 2015.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Głos Polaków w sprawie wina
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI.
Badanie rynku mediów Wskaźniki
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
Reklama akustyczna
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

BADANIA SŁUCHALNOŚCI RADIA Paula Machnik, ZS, gr.V, rok III

Czym jest radio ? Radio jest środkiem masowego przekazu, który nie tylko pełni funkcję rozrywkową kształtując gusty artystyczne oraz wyobraźnię słuchaczy, ale także funkcję informacyjną  dostarczając informacji o bieżących wydarzeniach. Mimo wprowadzenia wielu nowych technologii Polacy coraz więcej czasu spędzają w towarzystwie radia. Słuchanie audycji radiowych jest możliwe w dowolnym miejscu i czasie, co uprzyjemnia nam często podróż samochodem, środkami komunikacji miejskiej, robienie zakupów czy nawet wykonywanie obowiązków domowych.

Przedmiot i cel badań Przedmiotem badania jest określenie poziomu słuchalności radia w Polsce. Badania te mają za zadanie określić:  profil odbiorcy (wiek, płeć itp.),  częstotliwość słuchania,  rodzaj audycji najczęściej słuchanych przez odbiorców,  jakie stacje są najczęściej słuchane przez odbiorców. Niestety pomiar słuchalności radiowej, w przeciwieństwie do telewizji czy prasy, ma charakter bardziej szacunkowy, a metody wykorzystywane do pomiaru są oparte jedynie na pamięci słuchaczy.

Metody badawcze Najbardziej rozpowszechnione metody pomiaru słuchalności radia: Dzienniczek, Radio Track - Day After Recall.

Metoda dzienniczkowa – na czym polega ? Polega na tym, że ankieterzy dostarczają respondentom kwestionariusze służące do samodzielnego zapisywania przebiegu dni objętych badaniem, a w szczególności słuchania radia. Respondenci są proszeni o zaznaczanie w odpowiednich rubrykach jakich stacji danego dnia słuchali i o jakich porach. Zapisy te sa prowadzone co najmniej przez tydzień, aby mogły oddać w kompetentny sposób dane na temat zwyczajów słuchania radia.

Day After Recall - co to jest ? Jest to badanie sondażowe realizowane techniką CATI (wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo), w trakcie którego respondenci z pomocą ankieterów odtwarzają przebieg dnia poprzedzającego wywiad ze szczególnym uwzględnieniem słuchania radia. Przy realizacji tego badania bierze udział około 200 bardzo szczegółowo przeszkolonych ankieterów, których praca jest drobiazgowo nadzorowana, aby wykluczyć oszustwa oraz zmniejszyć liczbę pomyłek. W badaniu biorą udział mieszkańcy Polski w wieku od 15 do 75 lat dobierani losowo spośród wszystkich członków gospodarstwa domowego w przypadku losowania numerów telefonów stacjonarnych, natomiast w części komórkowej respondentem jest osoba odbierająca telefon komórkowy.

Przebieg wywiadu, czyli rozmowa ankieterów z respondentami zdefiniowanie celu rozmowy, wylosowanie respondenta, ustalenie przebiegu dnia respondenta, zadawanie pytań dotyczących stacji radiowych (m.in. miejsce, sposób odbioru sygnału), zadawanie pytań dotyczących sytuacji społeczno-demograficznej ankietowanych.

Podstawowe wskaźniki dostępne dzięki badaniu Radio Track zasięg dzienny – mówi o liczbie osób słuchających danej stacji w ciągu jednego dnia zasięg tygodniowy – określa liczbę osób słuchających danej stacji przynajmniej raz w ciągu tygodnia udział w czasie słuchania – wskazuje procentowy udział danej stacji w ogólnych czasie słuchania wszystkich stacji radiowych audytorium średniego kwadransa – określa liczbę słuchaczy, którzy słuchają danej stacji w średnim kwadransie doby średni czas słuchania – mówi ile minut spędził z daną stacją statystyczny słuchacz znajomość spontaniczna – określa ile osób spontanicznie wymieniło nazwę rozgłośni bez odczytywania listy z nazwami znajomość wspomagana – wskazuje ile osób zadeklarowało, że zna nazwę stacji po wyczytaniu jej z listy.

Wyniki badań słuchalności radia w Polsce (2012r. , 2013r.) mężczyźni słuchają radia o 11 min. dłużej (4 godz. 30 min.) niż kobiety - 2012 r., 2013 r. - u mężczyzn średni czas wzrósł o 11 min., u kobiet o 2 min. osoby od 40 - 59 roku życia słuchają radia najczęściej (prawie 5 godz. dziennie) - 2012 r., 2013 r. - o 14 min. dłużej osoby w wieku 25 - 39 lat również słuchają radia prawie 5 godz. dziennie) - 2012 r., 2013 r. - o 6 min. dłużej

Wyniki słuchalności stacji radiowych w Polsce ( III kwartał 2014r.) I miejsce II miejsce III miejsce IV miejsce Warszawa Radio ZET Jedynka Trójka RMF FM Aglomeracja Śl. Radio Piekary Trójmiasto Radio ZET, Złote Przeboje Trefl Poznań Eska RMF FM, Złote Przeboje Kraków Radio Zet

I miejsce II miejsce III miejsce IV miejsce Łódź Radio ZET RMF FM Jedynka Eska Wrocław Trójka Szczecin Radio Szczecin Bydgoszcz Eska Bydgoszcz Polskie Radio PiK Białystok Polskie Radio Białystok

I miejsce II miejsce III miejsce IV miejsce Kielce RMF FM Polskie Radio Kielce Trójka Jedynka Lublin Radio ZET Radom Rekord FM Częstochowa Radio Gra Eska Toruń Toruń

Bibliografia http://www.bp.pila.pl/konspekty-lekcji/co-warto-wiedziec-o-radiu/ http://www.e-radio.com.pl/radio-jako-jeden-z-rodzajow-mediow/  http://www.wsz-pou.edu.pl/magazyn/index.php?nr=61&p=&strona=mag_rep61_2 http://gfx.rrm.pl/var/rrm/storage/original/application/03dc3472479c1d99f14ee8d592cdee 66.pdf http://www.radiotrack.pl/index.php/badanie/obadaniu.html http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-sluchalnosci-rozglosni-radiowych-w- miastach-polski-raport-za-iii-kwartal-2014/page:1 http://www.badaniaradiowe.pl/kbr/index.html